یک درخواست ارزی از دولت/ چرا «جبهه پایداری» را چماق کرده‌اید؟/ گلایه از بی‌خبری نمایندگان از تصمیمات سران قوا/ حواشی صحن مجلس

استفاده از اصطلاح جبهه پایداری، تصمیمات سران قوا و تشکر از وزارت اطلاعات از محورهای مطرح شده در صحن مجلس در قالب تذکر و صدور بیانیه بود.

به گزارش خبرآنلاین، جلسه علنی امروز مجلس بازهم تحت الشعاع جلسه سوال از وزیر دفاع قرار داشت. محمدحسین فرهنگی هفته گذشته انتقاداتی را نسبت به سوال علیرضا رحیمی نماینده تهران از وزیر دفاع مطرح کرده و معتقد بود نباید سپاه و سازمان اطلاعات سپاه زیرسوال می رفته است. علیرضا رحیمی چند روز بعد به انتقادات فرهنگی و طیف دیگری از نمایندگان پاسخ داده و تلویحا جوسازی های صورت گرفته درباره سوال او از وزیر دفاع و جمع آوری امضا برای عزلش از هیات رئیسه را نتیجه فعالیت طیف پایداری در مجلس دانست.

اما محمدحسین فرهنگی امروز در تذکری هفتادوپنجی با انتقاد از به کار بردن لفظ جبهه پایداری از سوی علیرضا رحیمی بیان کرد: براساس اصل ۴۰ قانون اساسی هیچ کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله‌ اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد. هفته گذشته آقای رحیمی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس توضیحاتی را در خصوص سوال خود از وزیر دفاع مطرح کرد.

وی در ادامه گفت:‌ ایشان در تذکر خود فرمودند به دنبال این سوال جمعی از اعضای پایداری مجلس نامه‌ای را به هیات رئیسه نوشته‌اند که بنده صلاحیت عضویت در هیات رئیسه را ندارم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد:‌ در این ارتباط دو تذکر باید گفته شود اول این که استفاده از چماق برای کوبیدن بر سر مخالفان خود روش مناسبی نیست. پایداری‌ها جمعی از مردم کشور و نیروهای انقلابی بوده و مدافع و همراه و نهادهای قانونی کشور هستند و علاقه مندند که کشور بر اساس موازین انقلابی اداره شود  و باید به آنها احترام گذاشت. این که ما اصطلاح پایداری را اختراع کنیم و بر سر هر کسی که مخالف ما است بزنیم روش ناپسندی است.

وی افزود: همچنین در مجلس تنها سه نفر عضو این تشکل هستند که مورد احترام ما می‌باشند و بقیه اعضایی که این نامه را امضاء کردند عضو این جبهه نیستند. این که ما امضاء کنندگان نامه را با چوب یک عنوان جعلی بزنیم روش درستی نیست. 

فرهنگی گفت: 25 نفر از نمایندگان نامه مزبور را امضا کرده‌اند و این ربطی به جبهه پایداری ندارد که گفته شده است بنده نیز عضو این جبهه هستم. لازم است بگویم من عضویتی در جبهه پایداری ندارم

کواکبیان: تصمیماتی در جلسه سران قوا گرفته می‌شود که ما از آن خبر نداریم

در جلسه امروز مجلس، مصطفی کواکبیان که تریبونش برای بیان تذکر باز شده بود، خطاب به رئیس جلسه گفت: در جلسه سران سه قوه تصمیماتی گرفته می‌شود که ما به عنوان خادم ملت در مجلس هیچ خبری از آن نداریم.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به قانون بودجه سال ۹۸ گفت: ما برای بودجه امسال گفتیم یک میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه نفت نگذاریم و گفته شد باید توانمندی بالا داشته باشیم اما الان می‌گویند از طریق فروش اوراق مالی و از طریق حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی برای بودجه پول برداشته شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران گفت: من مقتضیات این شرایط را قبول دارم ولی واقعیت این است که ما به عنوان مجلس که در راس امور است باید در جریان باشیم.سران سه قوه تصمیماتی می‌گیرند که من معتقدم جنبه قانونی آنها را باید حفظ کنند.

۲۲۲ نماینده از اقدام ضد جاسوسی وزارت اطلاعات تشکر کردند

نمایندگان همچنین امروز در بیانیه ای که به امضای ۲۲۲ نماینده رسیده از اقدام هوشمندانه و موثر وزارت اطلاعات در کشف شبکه جاسوسی در کشور حمایت کردند.

درشرایطی که کشورهای جهان با مخاطرات امنیتی دست و پنجه نرم می کنند، حفظ و تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت های خاموش سربازانی است که در کسوت گمنامی و در سنگر مقدس اطلاعاتی با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران پیکار می کنند. در این راستا مقابله با نفوذ بیگانگان و قطع دسترسی جواسیس از مراکز مهم و حیاتی کشور از مهمترین اقدامات وزارت اطلاعات در این زمینه عرصه است.

 ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند و جهادی وزارت اطلاعات و سایر اعضای جامعه اطلاعاتی کشور در شناسایی و منهدم سازی شبکه هفده نفره جاسوسی سازمان اطلاعاتی آمریکا(سیا) که با هدف  ایجاد اخلال در امنیت و معیشت مردم و وارد کردن ضرات جبران ناپذیر به کشور به کار گیری شده بودند؛ حمایت قاطع خود از هومشندی و اقدام موثر ضد جاسوسی کشور و قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با خائنین را اعلام نموده و بر آمادگی مجلس شورای اسلام برای هر گونه کمک به تامین امنیت کشور تاکید می کنیم.

برخی دوباره حرف از مذاکره می زنند
 

علیرضا سلیمی نماینده محلات هم در تذکر شفاهی گفت: برخی دوباره حرف از مذاکره می زنند چه کلاهی برای مردم دوخته اند. مگر ما همه تعهدات را انجام ندادیم، پیگیری شود 11 تعهد طرح مقابل انجام شود. 

وی ادامه داد: طرح فرز در مقابل فرز فرانسوی ها فریب مضاعف و معنای آن مشروعیت بخشی به تحریم ها و پذیرفتن شروط طرف مقابل است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس مجلس یادآور شد: دستور داده شود گزارش برجام در صحن علنی قرائت شود.

سلیمی افزود: از رئیس جمهور برای انتشار لیست افرادی که ارز  از بانک مرکزی گرفتند تشکر می کنیم اما این اقدام باید تکمیل شود و بگویند چه کسانی دستور دادند و تصمیم گرفتند ارز با این قیمت در اختیار ارزبگیران قرار داده شود، همچنین نیاز است در مورد آمران، کمیته 4 نفره تشکیل شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =