۱ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵

صدا و سیما نوشت: رئیس مرکز پزشکی حج کشورمان در مکه مکرمه از تصمیم ایران بر استقرار بیمارستان صحرایی در منا خبر داد

دکتر محمدتقی حلی ساز گفت: ایران به منظور کمک به حفظ سلامت و درمان حجاج، بیمارستان صحرایی در عرفات و منا دایر می کند و در آن علاوه بر درمان حجاج خویش، به بخش پزشکی عربستان در درمان حجاج سایر کشورها در این منطقه نیز کمک می کند. وی افزود: ایران تنها کشوری است که از گذشته مجوز برقراری بیمارستان در منا و عرفات را داشته است. 

حلی ساز از استقرار تجهیزات لازم برای انواع آزمایش‌های پزشکی و ویزیت‌های تخصصی برای حجاج در بیمارستان ایران در منا خبر داد و گفت: ما امسال با همه تجهیزات و امکانات در منا مستقر می شویم و به هر میزان که حجاج مراجعه کنند، توان خدمات دهی به آنان را داریم.
رئیس مرکز پزشکی کشورمان در مکه مکرمه آموزش گسترده حجاج، ایجاد تونل سرما و استقرار تجهیزات و امکانات مناسب را از جمله اقدامات هیئت پزشکی حج ایران برای این ایام برشمرد و خاطر نشان کرد: ما خود را برای رویارویی با بیماریهایی نظیر گرمازدگی در آنجا آماده کرده ایم. در حال حاضر، داروها و تجهیزات مناسب را بسته بندی، نقشه استقرار در چادرها طراحی، کولرها آماده سازی و چند نوبت از منطقه بازدید شده است.
حلی ساز، شمار پزشکان و اعضای کادر درمانی ایران را در موسم حج سال جاری ۵۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: ایران در طول سالیان متمادی ثابت کرده به موضوع سلامت زائران بسیار حساس است و برای آن سرمایه گذاری می کند و داروها، تجهیزات و نیروی کافی و مناسب را برای درمان آنان در سرزمین وحی مستقر کرده است لذا امسال حدود شصت تن داروی کاربردی در موسم حج را که بالغ بر چهارصد قلم می شود، در قالب یکصد و بیست پالت با هواپیما به عربستان منتقل کرده‌ایم.
حلی ساز ، استقرار یک بیمارستان، ۹ درمانگاه و پزشکان عمومی در همه هتل‌های اسکان زائران ایرانی در مکه و مدینه را از دیگر اقدامات مرکز پزشکی حج دانست و گفت: از استقرار نخستین کاروان‌ها در سرزمین وحی در سه هفته اخیر، بیش از شصت هزار خدمت درمانی اعم از ویزیت، تزریقات، گچ گیری، بستری و سایر خدمات به حجاج ارایه شده است.
رئیس مرکز پزشکی ایران در مکه مکرمه بالارفتن میانگین سن زائران حج امسال از پنجاه به پنجاه و پنج سال را یکی از دلایل افزایش مراجعه به مراکز درمانی مستقر در دو شهر مدینه و مکه دانست و گفت: افراد مسن بسیاری در کاروان‌های حجاج حضور دارند به گونه ای که مسن ترین زائر ایرانی حاضر در مکه ۹۹ سال سن دارد.
تاکنون بیش از ۷۵ هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج وارد مکه و مدینه شده اند و ورود آنان به سرزمین وحی تا ۱۴ مرداد ادامه دارد.
۶۴۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =