آقای مسئول، قبل از ترک باشگاه افشاگری کن نه پس از آن!

افشاگری، یکی از کلمات جذاب فوتبال جهان و یکی از کلمات کدر و رنگ‌باخته در فوتبال ایران است، چراکه در فوتبال ایران کسانی‌ به‌عنوان افشاگر شناخته می‌شوند که دیگر جایی در این فوتبال ندارد و مقام و پست خود را از دست داده‌اند.

علیرضا جوادی: علی خطیر، در روزهای گذشته حرف‌های زیادی درباره باشگاه استقلال مطرح کرد و از حاشیه‌ها و مشکلات درون تیمی پرده برداشت، اما با حرف‌های او سوال بزرگی در ذهن مخاطب مطرح می‌شد و آن سوال این است که افرادی مثل خطیر، چرا در لحظاتی که خودشان در باشگاه حضور دارند درباره شرایط اسفناکی که در باشگاه‌های ایران شکل گرفته، صحبت نمی‌کنند؟

علی خطیر؛ مردی که مشکلات، دیر یادش آمد

چند روز پیش بود که علی خطیر در کنفرانس خبری‌ای که بعد از پایان دوره حضورش در استقلال برگزار شد، از مشکلات استقلال پرده برداشت و حرف‌های عجیبی را به زبان آورد. خطیر در دوران حضورش در باشگاه استقلال سعی در ایجاد حصاری برای خودش داشت و می‌خواست فراتر از سیستم باشگاه استقلال حرکت و در روزهای خوش در کنار باشگاه باشد، اما در روزهای بد، خودش در لاک فرو رود و به‌عنوان یک مقصر شناسایی نشود، اما روندی که او بعد از حضور خود در باشگاه استقلال پیش گرفت، روند بسیار رادیکال‌تر به قبل بود و او حرف‌هایی را به زبان آورد که پرونده‌اش مسکوت مانده بود و رها شده بود. او در کنفرانس خبری خود، این موضوع را افشا کرد که افرادی، زمین مرغوب‌کار را ماهیانه با مبلغ 5 میلیون تومان اجاره داده‌اند و این نکته‌ای نیست که خطیر بعد پایان حضورش در باشگاه از آن مطلع شود و به احتمال زیاد فردی مثل علی خطیر، پیش‌تر از این موضوع اطلاع داشته، اما این موضوع را افشا نکرده! خطیر برای بار چندم در کنفرانس مطبوعاتی از حق رشد بخشیده شده نورافکن خبر داد، اما سندی ارائه نکرد تا مراجع قضایی آن را پیگیری کنند.

واعظ آشتیانی؛ میراث عبارت‌های عجیب

امیررضا واعظ آشتیانی یکی از مدیران عجیب فوتبال ایران است. مدیری که از دنیای سیاست پایش به فوتبال ایران باز شد و بعد گذشت چند سال، این فوتبال را با چند عبارت جدید ترک کرد؛ «برخی‌ها»، «فوتبال ناپاک» و «سومی پاک‌تر از قهرمانی» از عبارت‌های عجیبی بود که این فرد در فوتبال ایران از خود به ارث گذاشت. واعظ آشتیانی پس پایان دوران مدیریت خود در باشگاه استقلال، مصاحبه‌های عجیبی می‌کرد؛ از این می‌گفت که سومی که در دوران حضور او به‌دست آمده، از قهرمانی‌های استقلال پاک‌تر است. او هیچ‌گاه از کسی اسم نمی‌برد و با گفتن کلمه «برخی‌ها» خود را از مخمصه نجات می‌داد و حتی با بازی با کلمات سعی داشت حرف خود را تغییر دهد. او در بعضی مصاحبه‌هایش حرفش را عوض می‌کند، ابتدا می‌گوید شاید دروازه‌بان تیمی پول گرفته و در جای دیگر می‌گوید که نمی‌داند و اطلاع ندارد. این تضادها و رفتارهای چندگانه بود که او را در این حد به حاشیه برد تا حرف‌هایش در قامت مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال، اعتبار سابق را نداشته باشد.

علی‌اکبر طاهری و پول‌های هدایتی که دیر یادآوری کرد

علی اکبر طاهری، یکی از مدیران اسبق باشگاه‌ها پرسپولیس است که حالا در قامت یک افشاگر در رسانه‌ها ظاهر می‌شود و جز به جز اتفاقات دوران مدیریتش را در رسانه‌ها بیان می‌کند. او در مصاحبه اخیرش و درباره ماجرای محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی، هدایتی، عابربانک پرسپولیس را به‌عنوان مقصر اصلی معرفی کرده است و اسنادی را درباره این منتشر کرده است. طاهری البته در دوران مدیریت خود و تا پیش از اختلاف با هدایتی، این مشکلات را به زبان نمی‌آورد و ترجیح می‌داد درباره موضوعات مختلف پیرامون باشگاه پرسپولیس سکوت کند و حرفی نزند.

فتح‌الله‌زاده و استقلالی با انبوهی از بدهی

تلخ و شیرین، بهترین توصیف برای دوران فتح‌الله‌زاده در استقلال است. مدیری که توانست این تیم را به افتخارات زیادی برساند و بازیکنان بزرگی را به این تیم بیاورد، اما نتوانست درآمدی برای این تیم ایجاد کند و این تیم را با میلیاردها بدهی ترک کرد و رفت. او چند وقتی است که از موضوعی عجیب پرده برداشته  و از این صحبت می‌کند که در آن سال‌ها طی توافقاتی که با وزیرورزش وقت داشته، قرار شده نیمی از پول استقلال را وزارت‌خانه و باقی‌مانده را او تامین کند تا تیم از گزند بدهی‌ها در فصل‌های آینده در امان باشد، اما چیزی که در حال حاضر حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را در هاله‌ای از ابهام قرار داده، همین بدهی‌هایی است که از گذشته در باشگاه جمع شده و به حدی رسیده که استقلال را با چنین معضلی روبه‌رو کرده است.

افرادی مثل علی خطیر، علی فتح‌الله‌زاده، امیررضا واعظی آشتیانی و علی‌اکبر طاهری در فوتبال ایران کم نیستند و هرچه بیش‌تر به جلو حرکت کنیم، این افراد را بیش‌تر می‌بینم. افرادی که حرف‌هایشان در دوره حضورشان در باشگاه‌ها با حرف‌هایی که بعد از پایان حضورشان در باشگاه زده‌اند تناسب ندارد و عموما وقتی دست به افشاگری می زنند که دیگر پستی در باشگاه ندارند. اینکه چرا آن ها در زمان حضورشان در باشگاه ها چنین افشاگری‌هایی نمی‌کنند، سوالی است که پاسخ آن را باید در علاقه افراد به حفظ جایگاه‌شان جستجو کرد.

255 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    11 0
    آقا گل گفتی : آقای مسئول، قبل از ترک باشگاه افشاگری کن نه پس از آن ؟
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      1 0
      خود آقای نویسنده این مطلب هم در هر محل کاری که در حال خدمت هست مطمئناً فسادهای زیادی میبیند که تا وقتی در آن محل کار است جرات افشای آن را ندارد ولی وقتی بیرون بیاید جرات آن را پیدا میکند. این برمیگردد به منافع ما آدم ها که هیچ وقت نمیتوانیم از آن دست بکشیم
  • سهیل IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    3 0
    نویسنده این متن چطور تونسته رفتارهای شخصی مثل واعظ رو با خطیر یکی کنه واقعا عجیبه خطیر فقط به دلیل میدان دادن به یک سری دلال استعفا داد بی قانونی در مدت زمان مدیریتش نبوده که بخواد سکوت کنه و الان در موردش حرف بزنه اقای کارشناس بهتره با اطلاعات کافی و دید باز در مورد مسائل صحبت کنند این روزها بیشتر ورزش دوستان در مورد ریز اتفاقات ورزشی مطلع هستند این تحلیلها فقط باعث تاسف میشه تا اثر مثبت در فضای ورزش کشور
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 0
    هممون مث همیم من، شما،همه اول خودومون رو درست کنیم