مهناز افشار وارد رقابت با الناز شاکردوست و باران کوثری شد

اکران سینماهای کشور این هفته در حالی پیگیری شد که فیلم «قسم» ساخته محسن تنابنده به نمایش درآمد و فیلم «قصر شیرین» هم با بازی حامد بهداد شروع خوبی داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکران سینمای ایران در دومین هفته از تیر با اضافه شدن یک فیلم جدید در حالی ادامه پیدا کرد که رقابت جذابی میان صدرنشینان جدول فروش شکل گرفت.

این هفته فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده روی پرده رفت و فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار هم به صدرنشینی خود در گیشه ادامه داد و فیلم سینمایی  «دختر شیطان» هم برای دومین هفته متوالی قعرنشین بود.

فروش سینمای ایران صعودی شد

در این هفته یک اتفاق مثبت در زمینه فروش هفتگی سینمای ایران رخ داد و هنوز هم صعودی شدن  میزان فروش پس از چند هفته افت محسوس بود.

البته افزایش فروش این هفته چندان چشمگیر نیست اما خود کورسوی امیدی برای بهبود اوضاع سینمای ایران است.

فروش کلی سینمای ایران در این هفته ۵ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان است در مقایسه با هفته گذشته ورود ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

البته ۳ میلیارد و هفده میلیون تومان از این میزان به شهر تهران اختصاص دارد که در مقایسه با هفته پیش با افزایش نسبی همراه بوده است.

همچنین در این هفته ۴۸۰ هزار و ۷۳۰ نفر  به تماشای فیلم های روی پرده نشستن که ۲۲۲ هزار و ۳۰۷ نفرشان اهل تهران بودند.

مهناز افشار  با نقشی متفاوت به سینما بازگشت

این هفته فیلم سینمایی «قسم» دومین ساخته محسن تنابنده اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد، فیلمی که تفاوت زیادی با نخستین ساخته این هنرمند یعنی «گینس» دارد.

این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد بازی متفاوت مهناز افشار بازیگر نقش اول فیلم تا حدود زیادی تحسین منتقدان را برانگیخت.

حسن پورشیرازی، سعید آقاخانی،  مهران احمدی و... از دیگر بازیگران این فیلم هستند. «قسم» دربارهٔ قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند…

 این فیلم در دو روز نخستی که روی پرده رفته ۷۷ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان فروش داشته است که میزان چندان زیادی به شمار نمی آید، با این حال باید منتظر ماند چرا که برای قضاوت زود است و دید فیلم تنابنده می تواند جزوه فیلم های غیر کمدی پرفروش سال ۹۸ باشد یا نه.

شروع «قصر شیرین»، «سرکوب» هنوز با اقبال همراه نشد

از میان فیلم‌هایی که هفته گذشته روی پرده رفتند، فیلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی با اقبال بیشتر مخاطبان همراه شد و شروع خوبی را در نخستین هفته اکرانش برای خود رقم زد.

این فیلم که از بازی حامد بهداد بهره برده است، این هفته ۶۱۹ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان فروخته است که در میان آنا و ارقام این روزهای سینمای ایران نسبتا فروش خوبی است. فروش کلی این فیلم تا بدین لحظه ۸۳۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان است که میزان قابل قبولی است.

«سرکوب» ساخته رضا گوران دیگر فیلمی است که هفته گذشته به چرخه اکران اضافه شد، این فیلم که از حضور بازیگرانی چون باران کوثری، سارا بهرامی و الهام کرد بهره برده است، نتوانست در نخستین هفته اکران آنطور که باید در جلب نظر مخاطبان سینما موفق عمل کند و باید دید این روند را در هفته های آینده به چه شکلی جبران می کند.

«سرکوب» این هفته ۲۱۴ میلیون و ۵۶ هزار تومان فروخت تا در فروش کلی در آستانه عبور از ۳۰۰ میلیون تومان قرار بگیرد.

و اما «تپلی و من» ساخته حسین قناعت که مانند بیشتر فیلم های این کارگردان در به حوزه کودک و نوجوان اختصاص دارد هم در این هفته آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت، البته این مسئله هم به نیاز سینمای کودک برای در اختیار داشتن سینمای اختصاصی باز می گردد که البته بارها از آن سخن به میان آمده اما هیچ وقت عملی نشده است.
با این حال این فیلم این هفته ۲۰۷ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان فروخت.

از صدر گیشه چه خبر؟

و اما به صدرگیشه می رسیم، جایی که در این هفته رقابت داغ جذابی را پشت سر گذاشت، رقابتی که باز هم با صدرنشینی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار به پایان رسید، فیلمی که طبق تصمیم شورای صنفی نمایش دو هفته دیگر هم باید به دلیل ارزشی بودن در سینمای سرگروه به اکران خود ادامه دهد، تصمیم که البته با مخالفت تهیه کننده این فیلم هم همراه شد.
فیلم آبیار در این هفته ۹۵۱ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان فروش داشت که در مقایسه با هفته گذشته حدود ۵۰ میلیون تومان افت داشته است، با این حال فروش کلی این فیلم به ۱۵ میلیارد و ۸۳۷ میلیون تومان رسید.

دیگر فیلم پرفروش هفته، «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی است، فیلمی که توانست از پس «سرخپوست» نیما جاویدی برسید و جایگاه دوم را در اختیار بگیرد، این فیلم که قسمت سومش هم به زودی کلید می خورد، این هفته ۷۱۸ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان فروخت تا فروش کل خود را به ۲۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان برساند و عنوان پرفروشترین فیلم کمدی سال ۹۷ را در اختیار بگیرد.

از نکات جالب توجه این هفته، رشد چشمگیر فروش فیلم «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی است که توانست حسابی جایگاه خود را در جدول فروش بهبود ببخشد، این فیلم این هفته ۷۰۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان فروخت و در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. فروش کلی «ایکس لارج» تا به امروز سه میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان است.

و اما فیلم سینمایی «سرخپوست» که این هفته با جایگاه همیشگی خود دو پله فاصله گرفته است تا حدودی با افت فروش رو به رو شده است که البته پس گذشت چند هفته امری طبیعی است، فیلم جاویدی در این هفته ۵۷۴ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان فروخت تا در نهایت به از مرز ۱۲ میلیارد تومان فروش گذر کند.

«متری شیش‌ونیم» با عنوان پرفروش‌ترین در ایستگاه پایانی

این هفته اما یک اتفاق دیگر هم در اکران سینمای ایران رخ داد و آن هم پایان اکران فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی بود، فیلمی که یکی از مهم ترین و البته پرچالش ترین آثار سینمای ایران به شمار می آید.

فیلم روستایی جدای از ثبت رکوردهای متعدد تا به امروز پرفروش ترین فیلم سال ۹۸ سینمای ایران است، اتفاقی که برای یک فیلم اجتماعی در سینمای کمدی پسند ایران بسیار سخت است اما عوامل این فیلم جامه عمل به آن پوشاندند.

«متری شیش و نیم» در نهایت با فروش ۲۷ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومانی به کار خود در گیشه پایان داد اما روندی که «تگزاس ۲» در پیش گرفته است می تواند برای این فیلم خطر جدی را ایجاد کند.

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =