۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
نمایشگاه فرش دست‌باف تبریز تمدید شد

ایرنا نوشت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تمدید زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز تا روز دوشنبه ۱۴ مرداد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

 علی جهانگیری با بیان اینکه انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف، ظرفیت بزرگی هم برای شهر تبریز و هم صنعت فرش است، افزود: امسال کار ویژه‌ای برای استفاده از این ظرفیت انجام شد که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بازاریابی در هنرصنعت فرش، گفت: واحدهایی که در این صنعت فعالیت می‌کنند نوعاً بنگاه‌های کوچکی هستند که توان تبلیغات و بازاریابی در سطح گسترده را ندارند و اتحادیه‌های فرش هم اقدام موثری در این خصوص انجام نمی‌دهند.

جهانگیری افزود: بر این اساس امسال استانداری آذربایجان شرقی با همکاری دستگاه‌های مسئول به طور ویژه به این موضوع پرداختند و برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تبریز در دستور کار قرار گرفت.

رییس شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه ادامه داد: با همکاری دانشگاه‌ها و اتحادیه‌ها و تشکل‌های فعال در صنعت فرش، این نمایشگاه با حضور فعالان این صنعت از چند استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش یافت که مراسم افتتاحیه آن نیز روز پنج‌شنبه با حضور رییس جمهوری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این نمایشگاه شده است، افزود: با توجه به اینکه افتتاح رسمی این نمایشگاه به خاطر حضور رئیس جمهور، با یک روز تأخیر از زمان اعلام شده انجام شد، لذا زمان برگزاری آن نیز تا روز دوشنبه ۱۴ مرداد تمدید شد.

جهانگیری افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا روز دوشنبه همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

براساس این گزارش، نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تبریز در فضایی به وسعت ۱۰هزار مترمربع و متشکل از ۴۶ غرفه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی این شهر برپا شده است.

در این نمایشگاه تولید کنندگان فرش از استان‌های اصفهان، گیلان، قم، تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و تعدادی از کشورهای خارجی، آثار و تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند.

در این نمایشگاه همچنین دو تخته فرش ۶۰۰ و ۴۰۰ متری که توسط هنرمندان تبریزی بافته شده است، برای اولین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نخستین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تبریز روز پنجشنبه گذشته با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =