انتشار بیانیه ضد مهاجرتی دقایقی پس از حمله مسلحانه ایالت تگزاس

ایرنا نوشت: روزنامه نیویورک پست نوشت، تنها دقایقی پس از قتل عام صبحگاه شنبه در منطقه «والمارت» شهر مرزی ال پاسو در تگزاس، یک بیانیه ضد مهاجرتی در تارنمای «فورچن» منتشر شد که بازرسان در حال بررسی ارتباط این بیانیه با مظنون اصلی این حمله هستند.

روزنامه نیویورک پست  گزارش داد، در تیراندازی روز شنبه 3 آگوست (12 مرداد) در یک مرکز خرید در شهر مرزی ال ‌پاسو تگزاس ۲۰ تن کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند. به گفته پلیس یک مرد سفیدپوست به نام «پاتریک کروسس» را در همین رابطه بازداشت کرده است.

«گرگ آلن»، رئیس پلیس ال پاسو عصر روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که مقامات هنوز تایید نکرده اند که این بیانیه توسط کروسس نوشته و منتشر شده باشد.

با این حال پلیس در حال بررسی صحت و سقم یک بیانیه است که گفته می‌شود تیرانداز پیش از آغاز حمله برای تشریح دلایل خود در فضای مجازی منتشر کرده است در آن آورده شده که این حمله پاسخی به اشغال آمریکا از سوی مهاجران لاتین تبار بوده است.

این بیانیه با حمایت نویسنده از حمله ماه مارس به دو مسجد در «کرایست‌چرچ» نیوزلند آغاز می شود و در ادامه به این موضوع اشاره می کند که این فرد تنها در حال دفاع از کشورش در برابر هجوم فرهنگی و قومی ناشی از هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس بوده است. این فرد، مهاجران را مسبب همه مسائل و مشکلات اجتماعی از جمله از دست دادن شغلش می داند و اشاره می کند که نژاد پرست نیست.

به گفته شاهدان، در این حمله دست کم صدای 15 تا 20 شلیک شنیده شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واکنشی به این حمله در توئیتر خود نوشت: «تیراندازی خیلی بدی در ال ‌پاسو، تگزاس اتفاق افتاده است و تعداد بسیاری کشته شدند؛ با فرماندار تگزاس صحبت کردم و حمایت کامل دولت فدرال از آنها صورت خواهد گرفت.»

این حمله در حالی صورت گرفته است که طی هفته های اخیر شاهد افزایش خشونت های مسلحانه در مناطق مختلف آمریکا بودیم. در حادثه تیراندازی روز سه‌ شنبه گذشته در یک فروشگاه بزرگ در شمال ایالت می‌سی‌سی‌پی 2 نفر کشته و یک نفر مجروح شد. همچنین در یک حادثه تیراندازی در جشنواره  «گلگوری» ایالت «کالیفرنیا» آمریکا دستکم چهار نفر جان خود را از دست دادند و 12 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

تارنمای «فورچن» یک وبگاه انگلیسی زبان برای اشتراک گذاری تصاویر است؛ این وبگاه در ۱ آکتبر ۲۰۰۳ فعالیت خود را با محتوای اصلی مانگا و انیمه آغاز کرد. کاربران به صورت ناشناس در فورچن فعالیت می‌کنند و ارتباط زیادی با فرهنگ اینترنت و اکتیویسم دارند. 

310 23310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =