این دیوارهای توهم‌زا، ساخته و پرداخته یک هنرمند ایتالیایی هستند

یک هنرمند خیابانی به نام پیتا، با هنر توهم نوری خود، ساختمان‌های عادی را به صورت‌ ظاهری سه‌ بعدی تبدیل می‌کند. هنگامی‌که این هنرمند خلاق ایتالیایی جادوی نقاشی خود را به پایان می‌رساند، اجزای نقاشی او ناگهان به فرم‌هایی پیچیده و برش دار تبدیل می‌شوند که ساختمان‌های معمولی را به مجسمه‌هایی بزرگ تبدیل می‌کنند.

آخرین اثر پیتا که نمودی از تخیل گیج‌کننده او به شمار می‌رود، روی یک ساختمان در شهر مانهِیم کشور آلمان و برای پروژه‌ی دیوارنمای اِستاد-واند-کانست 2019 (Stadt.Wand.Kunst) کشیده شد.

ذهن پیتا با یک نگاه بر این دیوار در شهر مانهِیم مجذوب آن شد. او می‌گوید: « فوراً پس از دیدن شکل و رنگ این دیوار متوجه شدم که قابلیت خوبی برای برقراری تعاملی هماهنگ با نقاشی‌های تو در توی آنامورفیک من دارد.»

پیتا تصمیم گرفت تا روی سطح دیوار را کمی تغییر دهد اما کاملاً آن را تغییر نداد و شکلش را عوض نکرد. او می‌گوید: «برای انجام این کار، با استفاده از رنگ‌های خود ساختمان حفره‌ای بزرگ کشیده شد، اما شکل‌های موردنظر من نیز به کار گرفته شدند: حلقه‌هایی که ظواهر معماری معمولی و چهارگوش را در هم می‌شکنند و هیچ وزن بصری مازادی نیز به ساختار نمی‌افزایند، در عوض وزن آن را سبک‌تر می‌کنند و توازنی عالی به رابطه‌ی بین حفره‌ها و برآمدگی‌ها می‌بخشند؛ یک توهم نوری که با عناصر ساده ایجاد می‌شود.»

هرکدام از دیوارنماهای توهم نوری پیتا با در نظر داشتن موقعیت مکانی طراحی‌ شده‌اند و او برای پدیدار سازی هنر از ترکیبی از سبک‌های گوناگون بهره می‌گیرد. «من مطالعه اجتماعی-فرهنگی و زیست‌محیطی بافت مکان را با مطالعات فنی‌ام روی نقطه‌نظر و نور و محاسبه هندسی درباره سطوح مورد نظر می‌آمیزم.» برای انجام این کار، پیتا از مکانی که می‌خواهد روی آن کار کند عکس‌برداری می‌کند و از عکس‌ها برای ایجاد طرح و پردازش‌های سه‌بعدی بهره می‌گیرد. او می‌گوید: «با استفاده از قلم و صیقل روی دیوار، هنر من در عالی‌ترین حد خود روی دیوار به اجرا گذاشته می‌شود.»

این فرم‌ها و برش‌های درهم‌پیچیده، دیگر دیوارنماهای توهم نوری گیج‌کننده او هستند.

آیا شما هم با نگاه کردن به این تصاویر، دچار توهم حجمی آن شدید؟

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =