۱ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
 روسیه می‌تواند دلار  را زمین بزند؟

ایلنا به نقل از بلومبرگ نوشت: هنوز نیمی از تجارت سالانه ۶۸۷ میلیارد دلاری روسیه به واسطه دلار صورت می‌گیرد ولی رئیس‌جمهوری این کشور قصد دارد این نسبت را تا میزان زیادی کاهش دهد.

در یک سال اخیر مطابق وعده‌ای که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه داده بود، میزان اتکای این کشور به ارز دلار تا حدود زیادی کاهش یافته است.

اگر چه هنوز نیمی از تجارت سالانه ۶۸۷ میلیارد دلاری روسیه به واسطه دلار صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه تجارت دلار در اقتصاد جهان به طور تاریخی ریشه دوانده است، این کشور توانسته است میزان زیادی از تجارت خود را به سمت یورو، روبل و یوآن منتقل کند.

800x-1.png

میزان استفاده از یورو نیز در تجارت روسیه با اروپا از مقدار ۳۲ درصد در سال گذشته به مقدار ۴۲ درصد در سال جاری میلادی رسیده است.

ttty

اگرچه روسیه قصد دارد تا میزان استفاده از دلار را در مبادلات خود کاهش دهد ولی بر این مساله واقف است که عواید فروش نفت را تنها با ارز دلار بپذیرد.

این در حالی است که به گفته مقام‌های مالی روسیه در زمینه مبادلات با چین تنها از یوان استفاده می‌شود چرا که این ارز به دلیل محدودیت‌های کشور چین توانایی مبادلات بین المللی را ندارد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 11
    درود بر پوتین جان
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 7
    به گمانم روسیه و چین در کنار هم قدرتشان از امریکا بیشتر باشه اما هر کدام هم منافع خاص خود را دارند که با منفعت طرف مقابل در تضاد است و به همین دلیل نیرویشان تا حدودی خنثی می شود