کیهان: از فعالیت کلاهبردارانه موسسات مهاجرتی ممانعت کنید

روزنامه کیهان نوشت: یک ایرانی ساکن سوئیس، از هم‌وطنان خواست گول تبلیغات موسسه‌های مهاجرت به غرب را نخورند.

 در نامه این ایرانی آمده است: «من یک ایرانی ساکن سوئیس هستم. مدتی است من و همسرم وقت خود را گذاشته‌ایم برای یک موضوع مهم. موضوع مربوط است به مهاجرت ایرانی‌ها و رفتن به کشورهای دیگر. شاید نتوانید باور کنید،‌ اما ده‌ها بلکه صدها موسسه در این زمینه فعال شده‌اند. موسساتی که گاهی فقط برای یک مشاوره کوچک یک ساعته، بیش از 40 میلیون تومان از مردم می‌گیرند.
هزاران نفر دارند همه زندگی خود را می‌فروشند تا از ایران مهاجرت کنند و تعدادی هم از این آب گل‌آلود، ثروت‌هایی نجومی به‌دست می‌آورند.فردی که می‌آید اینجا مجبور است برای چندین ماه هزینه‌هایش را از ایران منتقل کند. حداقل ماهی سی‌ میلیون تومان. اگر بخواهد سرمایه‌ای هم برای کار داشته باشد که دیگر هیچ.
بعد از مدتی همه‌ چیز کم‌کم رنگ می‌بازد در سایه اعتقادات ضعیف و ایمان‌های سست، آن روی سکه نمایان می‌شود. در ادامه همان آزادی‌های موهوم و معاشرت‌های جدید، زندگی‌های بسیاری متلاشی می‌گردد. پول‌ها تمام و بدبختی و حتی گاهی گدایی‌ها شروع می‌شود.
اینجا سر هم کلاه گذاشتن کاملا عادیست. از آنجا که تازه‌واردها عموما زبان بلد نیستند لذا ناچارند بروند سراغ همان قدیمی‌ترهای بعضا شیاد.در همان سال اول، اشک‌ها و افسوس‌ها شروع  می‌شود. بدبختی این است که تقریبا کسی شهامت اعتراف به اشتباه هم ندارد. پشت سرشان هم که همه چیز خراب شده و چیزی برای بازگشت برایشان باقی نمانده است.از طرفی هم دربه‌در دنبال هر کاری برای ادامه زندگی می‌گردند.اما آن چیزی که بیش از همه در این بدبختی نقش دارد، دست همین ایادی دفترهای وکالتی است که با صدها بلوف و دروغ، افراد را برای مهاجرتی ساده! فریب می‌دهند و بعد به خاک سیاه می‌نشانند.
به‌عنوان یک شاهد ماجرا از مسئولین کشور صمیمانه می‌خواهم جلوی این شیادها را هرچه سریع‌تر بگیرند. اگر حتی از خروج میلیاردها پولی که دارد از دست می‌رود بگذریم، از هزاران زندگی که از هم می‌پاشد نمی‌توان گذشت.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =