حداقل ۱۰.۰۰۰ معلم حق‌التدریسی مشغول استخدام می‌شوند

جماران نوشت:رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که تعداد معلمان استخدامی بستگی به توافق با سازمان امور استخدامی دارد و انتظار مجلس و کمیسیون آموزش از تصویب این قانون، استخدام حداقل 20 هزار نفر تا ابتدای مهرماه امسال است، اما آنچه مشخص است زمینه برای استخدام حداقل 10 هزار معلم فراهم شده است.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از استخدام حداقل ۱۰ هزار نیروی حق التدریسی در آستانه سال جدید تحصیلی خبرداد و افزود: دولت باید با ابلاغ آیین نامه استخدامی حق التدریسان تا پایان مردادماه سال جاری، زمینه جذب این نیروها را فراهم کند.

«محمد مهدی زاهدی» گفت: با توجه به کمبود معلم در آستانه سال تحصیلی جدید در وزارت آموزش و پرروش، دولت باید هرچه سریعتر نسبت به ابلاغ این آیین نامه اقدام کند و نهایتا این آیین نامه را تا اواخر مرداد سال جاری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی، دستگاه‌‎های اجرایی می‌توانند برای استخدام نیروهای حق التدریسی آزمون برگزار کنند، لذا این آیین نامه برای طی تشریفات لازم باید زودتر ابلاغ شود.

زاهدی درباره تعداد معلمان استخدامی با اجرای قانون مذکور گفت: تعداد معلمان استخدامی بستگی به توافق با سازمان امور استخدامی دارد و انتظار مجلس و کمیسیون آموزش از تصویب این قانون، استخدام حداقل 20 هزار نفر تا ابتدای مهرماه امسال است، اما آنچه مشخص است زمینه برای استخدام حداقل 10 هزار معلم فراهم شده است.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس همچنین ازپرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 خبرداد وگفت: پیرو جلسات و پیگیری های انجام شده، مطالبات تمام بازنشستگان سال 97 تا مهر سال جاری پرداخت می شود و در ادامه پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 98 انجام خواهد شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =