۹ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰

چرایی یک شکست

سعید رجبی
چرایی یک شکست

دیروز دومین تلاش برای تشکیل ارکان انجمن جوانان کارآفرین تهران دوباره با بی‌توجهی جوانان کارآفرین تهرانی روبه‌رو شد.

در انتخابات روز گذشته حتی ۹ نفر هم در انتخابات شرکت نکردند!  انجمنی که قرار بود با محوریت شناسایی موانع و مشکلات کارآفرینی، افزایش مهارت‌های کارآفرینی و مدیریت در جوانان و آشناسازی جوانان کارآفرین با مسولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها، قدم بردارد.

رشد تکنولوژی و فناوری ICT به رشد و پیشرفت استارتاپ‌ها و در نهایت حضور فعال کارآفرینان جوان و البته خوش‌فکر و جسور  منتهی شده است. جوانان کارآفرین و خلاقی که به تبع شبکه های اجتماعی، شناخته‌تر و اجتماعی‌تر شده‌اند.

از اسفند۹۶ استارت تاسیس انجمن کارآفرینان جوان تهران خورده است، اما انتخابات ارکان این انجمن که تا دیروز به علت عدم استقبال اعضای جوان اتاق بازرگانی دو بار با شکست مواجه شده است، نشان داد این انجمن در جذب جوانان ناموفق عمل کرده است.

تشکل‌های جوانان عموما باید از انرژی بالایی برخوردار باشند و تجربه و راهنمایی بزرگان اتاق باید در نهایت از این جوانان بازرگانان موفق‌تری نسبت به نسل قبلی تربیت کند. موضوعی که قطعا هدف اصلی از تاسیس هر تشکل جوان محوری در دنیا است.

حالا که بعد از دو سال فعالیت انجمن جوانان کارآفرین تهران، این انجمن نتوانسته موفقیتی در جذب جوانان اتاق بازرگانی به‌دست بیاورد و وظیفه بزرگان اتاق بازرگانی است که با ورود به موضوع ضمن به‌کارگیری تجربه ارزنده خود مدیران جوان این انجمن را راهنمایی و کمک کنند تا راه اشتباه این انجمن که تا کنون منجر به عدم حمایت کارآفرینان جوان از آن شده، اصلاح شود.

* تحلیل‌گر اقتصادی

 ۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =