با نقض حکم در دیوانعالی کشور،دست سارق سابقه‌دار قطع نمی شود

ایران نوشت:چندی قبل اعضای یک باند 7 نفره سرقت از خانه‌های شمال و شرق تهران از سوی پلیس دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌ها به بیش از 80 فقره سرقت از سال 94 اعتراف کردند. تحقیقات نشان می‌داد که سارقان در هر بار سرقت حدود 100 میلیون تومان پول، طلا و دلار از خانه‌ها دزدیده بودند.

 سرکرده اصلی این باند که علی نام داشت در بازجویی‌ها به شرکت در 61 فقره سرقت حدی اعتراف کرد و بدین ترتیب پرونده متهمان با صدور کیفرخواست به شعبه 11 دادگاه کیفری فرستاده شد.

در نخستین جلسه دادگاه علی به 5 فقره سرقت اعتراف کرد و از آنجا که یکی از متهمان اصلی باند به‌نام شاهین همچنان فراری بود قاضی دادگاه حکم وی را به‌صورت غیابی صادر کرد. بدین ترتیب علی به قطع دست از مچ، شاهین به قطع 4 انگشت دست و سایر متهمان نیز به 3 تا 5 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شدند. اما این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد و برای رسیدگی دوباره به شعبه هفتم دادگاه کیفری رفت.

این بار نیز قضات دادگاه حکم قبلی را صادر کردند و پرونده برای تأیید حکم به شعبه 39 دیوانعالی کشور رفت. قضات دیوان ضمن تأیید حکم متهمان فقط حکم شاهین را نقض کردند چرا که معتقد بودند وی در زمان صدور حکم هنوز دستگیر نشده بود و غیابی برایش رأی صادر کرده‌اند.

مدتی بعد شاهین دستگیر شد. این در حالی است که علی سرکرده باند در جلسه دادگاه مدعی شده شاهین در هیچ یک از سرقت‌ها شرکت نداشته و فقط زاغ زنی می‌کرده است. بدین ترتیب پرونده بار دیگر به شعبه 7 دادگاه کیفری فرستاده شد تا به جرایم شاهین رسیدگی شود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =