پایان ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی سهند

ویژه برنامه های هفته فرهنگی شهر جدید سهند پیش از ظهر امروز با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید سهند، آیین اختتامیه نخستین هفته فرهنگی شهر جدید سهند که با شعار« توسعه عمرانی همگام با تعالی فرهنگی و ورزشی» دوازدهم الی و ۱۷ مرداد ماه در مجموعه تفریحی گردشگری هشت بهشت سهند برگزار شد  امروز طی آیینی باشکوه به کار خود پایان داد.
در این مراسم که باحضور دکتر ایمانی مشاور محترم معاون وزیر راه و شهرسازی، عباس مصطفوی مدیر عامل شرکت عمران سهند ،مهند س بابک رضی منش فرماندار اسکو، مهندس نظامی شهردار سهند ،رییس و اعضای شورای شهر سهند و جمعی از مسولین شهرستان اسکو و شهر سهند  با اجرای چندین برنامه فرهنگی و ورزشی برپا شد.
در این آیین فرهنگی دکترایمانی  با بیان اینکه مفهوم توسعه تغییر یافته و توسعه وتعدد  سازه ها  وکالبد شهر هم  معنی با  توسعه یافتگی  نیست گفت: ساخت شهر انسانی؛ آرمانی است که در آن توجه به توسعه اجتماعی پیش از توسعه بنا ها و سازه ها مدنظر بوده است .
وی افزود:رویکرد جدیدی که در شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور عنوان و پیگیری می شود توجه به توسعه اجتماعی و کارکردهای فرهنگی در شهرهای جدید است.
وی با بیان زیرساخت‌های اجتماعی همانند فضاهای شهری رایگان  و فرهنگسرا ها در شهرهای جدید علاوه بر هویت بخشی به شهروندان در شهر های جدید زمینه ایجاد اعتماد متقابل،توجه به همنوع ودوستی و تبادلات فرهنگی و اجتماعی راسبب می شود گفت:  بر همین اساس توجه به ایجاد و احداث فضاهای رایگان مورد تاکید شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید است.
ایمانی نگاه خلاقانه مدیران در بهره مندی حداکثری از ظرفیت های موجود  در اجرایی پروژه های با کارکرد های فرهنگی را  یک خصیصه مهم و ارزشمند دانست و از تلاش مدیر عامل شرکت عمران در احداث مجموعه رفاهی و فرهنگی در مکان  یک انبار مخروبه تقدیر کرد.

وی در خصوص  نقش شهروندان در تحقق اهداف توسعه اجتماعی گفت: همت  مردم و حمایت مسئولین می تواند راهگشای اقدامات  بزرگ در توسعه زیرساخت‌های اجتماعی شهرهای جدید باشد.
ضرورت توجه به توسعه اجتماعی در  اندیشه شهروندان 
فرماندار شهرستان اسکو نیز در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی برگزاری هفته فرهنگی شهرجدیدسهند گفت: امروزه  رویکرده مواجهه با توسعه تغییر یافته است و نگاه جدیدی در توسعه معنا یافته که در آن توسعه در  اندیشه  شهروندان  شکل ورشد می یابد.
وی افزود: توسعه به معنای رشد اقتصادی در دنیای کنونی جای خود را به توسعه اجتماعی داده است و هدف نهایی از توسعه در رسیدن به غایت های توسعه اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی و شاخصه های فرهنگی است.
وی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه فهم شرایط روز جامعه است گفت: دشمن به دنبال ایجاد نا امیدی در جامعه است و  پروژه امیدزدایی  در جامعه کلید خورده است.
 وی مهمترین دغدغه امروز جامعه به خصوص قشر جوان را به عنوان یک ظرفیت بالا در کشور اشتغال عنوان کرد و تنها راه برون رفت از این شرایط را بهره‌مندی از ظرفیت های بی بدیل گردشگری و فرصت‌های ایجاد اشتغال از این طریق  دانست.
فرماندار شهرستان اسکو در ادامه با تاکید بر تغییر نگاه نقطه ای در بحث گردشگری و توسعه گردشگری گفت: باید زاویه نگاه به فرصت های گردشگری و ظرفیت های آن از شکل نقطه ای به کل شهرستان بسط یابد.
وی با بیان اینکه در ازای ورود شش گردشگر خارجی یک فرصت شغلی برای شهروندان ایجاد می شود گفت: در شرایط فعلی کشور  باید به دنبال خلق و کشف فرصت های جدید اشتغال باشیم .
وی بر نقش هویت آفرینی در شهر های جدید تأکید کرد و گفت:  تامین زیرساخت‌های فرهنگی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی از ضرورت های شهر های جدید و در حال توسعه است.

اهتمام به توسعه زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی 
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این آیین ضمن بر شمردن ضرورت های برگزاری هفته فرهنگی در شهر جدید سهند گفت: رشد و توسعه عمرانی شهر به واسطه ساخت و ساز های انبوه مساکن مهر در شهر جدید سهند نامتوازن بوده و نیازمند توجه به زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی  در آن احساس میشود.
وی افزود:  احداث ۳۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در کنار وجود شهروندان فهیمی که مطالبات فرهنگی ورفاهی دارند و البته وجود نگرشی جدید وپی گیر از سوی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور ما را بر آن داشت تا چهارمین هفته فرهنگی شهرهای جدید کشور را در شهر جدید سهند برگزار کنیم .
عباس مصطفوی با ابراز خرسندی از استقبال خوب شهروندان از برنامه‌های هفته  فرهنگی شهر جدید و اجرای بیش از ۶۰برنامه متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی گفت: خوشحالیم که هفته فرهنگی شهر جدید سهند که ماحصل ماه‌ها تلاش برنامه ریزی و پیگیری همکارانمان در مجموعه شرکت عمران شهر جدید سهند بوده است نتایج و خروجی قابل قبولی از سوی شهروندان داشته است و امیدواریم این هفته فرهنگی آغاز و زمینه ساز رویدادهای فرهنگی گسترده در  حوزه‌های فرهنگ، هنر و ورزش برای این شهر در حال توسعه و تحول باشد.
وی با اشاره به برگزاری تور  ملی دوچرخه سواری  کوهستانی با حضور ۱۵۰دوچرخه سوار از اقصی نقاط کشور ،  همزمان با هفته فرهنگی شهر جدید سهند واز  مسیر لاله به سمت شهر جدید سهند روی داد گفت: خوشحالی اعلام کنیم هیچ مانع فیزیکی برای تداوم روند احداث بزرگراه تبریز- اندیشه- سهند وجود ندارد و برگزاری تور دوچرخه سواری کوهستان در مسیر آزاد راه  در واقع سندی  بر پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه است
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه مشکلات تملک به طور کامل مرتفع شده است گفت: امیدواریم تا روند احداث پروژه سرعت بیشتری یابد و این مطالبه به حق شهروندان به زودی با بهره برداری از آزادراه پاسخ داده شود.
عباس مصطفوی با بیان اینکه در سایه همکاری تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و مردمی شهر جدید سهند در طول ۱۶ ماه گذشته پیشرفت پروژه های در حال اجرا شدن  بیشتری یافته است گفت:چهار باب  مدرسه  احداثی  توسط شرکت عمران درشهریو ماه تحویل داده می‌شود  گفت: از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر مشکل دار ۳۵۰۰ واحد با رفع مشکلات موجود آماده تحویل هستند.علاوه بر این بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در طول ۱۶ ماه گذشته امضا شده که پیگیر تبدیل آنها به قرارداد هستیم.
وی افزود: توجه به توسعه فضای سبز و بهره‌مندی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت های  مجموعه تفریحی گردشگری هشت بهشت از دیگر برنامه‌های در دستور کار شرکت توسعه عمران شهر جدید سهند است.
 وی با بیان اینکه تلاش داریم تا با گسترش و توسعه مساحت  ۷۰ هکتاری هشت بهشت  به ۴۰۰ هکتار ،مجموعه تفریحی وگردشگری هشت بهشت  را به سومین قطب گردشگری تبریز تبدیل کنیم ، ابراز امیدواری کرد تا با جدیت موجود در بحث جذب سرمایه گذاری در شهر جدید سهند و بهره‌مندی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های این شهر توسعه روز افزون این شهر در ابعاد فرهنگی اجتماعی و البته عمرانی را شاهد باشیم.
تقدیر از مقام آوران رشته های مختلف فرهنگی هنری علمی در سطح بین المللی و کشوری پایان بخش این آیین بود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =