۲۴ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشتند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۲۱ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۲۳۸ نفر در سال گذشته و ۳ واحد صنعتی در سه ماهه اول سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار خبر آنلاین از اهواز، اخلاق محمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: ۴۹ طرح در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح است و این طرح ها با اعتبار ۳۸۰ میلیارد اجرایی شده‌اند.
وی افزود: با افتتاح این طرح ها زیرساخت های شهرک های صنعتی اندیمشک، دزفول شوش، شادگان اهواز بهبهان ایذه مسجدسلیمان خرمشهر امیدیه بندرامام رامهرمز، رامشیر و آبادان توسعه پیدا می کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: عملیات اجرایی ۳۵ طرح در سال ۹۷ آغاز و در مردادماه ۹۸ به پایان رسیده است. 
محمدیان ادامه داد: ۴۸ طرح عمرانی هم از محل منابع داخلی شرکت شهرک های صنعتی و اعتبارات استانی اجرایی شده است.
وی گفت: ۲۱ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۲۳۸ نفر در سال گذشته و ۳ واحد صنعتی در سه ماهه اول سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشته اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: ۱۸ واحد تولیدی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح هستند.
به گفته محمدیان افتتاح این طرح ها اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به دنبال دارد و میزان سرمایه گذاری آنها ۴ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: این طرح ها در زمینه صنایع غذایی، فلزی نفت و گاز و پوشاک چوب و قطعات صنعتی هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: همچنین عملیات اجرایی احداث ۹ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی با اشتغالزایی ۴۹۱ نفره به زودی شروع می شود.
محمدیان گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح ها ۲۲۰ میلیارد ریال است که ۱۸ ماهه به بهره برداری می رسند و در زمینه صنایع شیمیایی، غذایی، فلزی هستند.
وی با بیان این که وظیفه اصلی ما ایجاد و تامین زیرساخت های اصلی سرمایه گذاری شرکت های کوچک و متوسط است، گفت: از سال های گذشته حمایت از صنایع کوچک هم به مجموعه وظایف ما اضافه شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با توجه به ضرورت بازنگری در قوانین، متاسفانه  قانون صنایع کوچک هنوز  قدیمی و بازنگری نشده است. 
محمدیان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک های صنعتی خوزستان، تصریح کرد: نقدینگی و بازار و تامین مواد اولیه مهم ترین مشکلات صنایع کوچک هستند.
وی افزود: استقرار کلینیک صنعت از اقدامات ما برای عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی است.
محمدیان در پایان گفت: طرح هایی که توسط بانک تملک شدند شناسایی و ۱۵ واحد را به متقاضیان جدید واگذار کردیم و ۴ طرح هم به چرخه تولید برگشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =