واشنگتن‌پست به انتقادات برنی سندرز از این نشریه واکنش نشان داد

ایرنا نوشت: سردبیر اجرایی نشریه واشنگتن پست ادعای «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر مغرضانه خواندن مقالات این نشریه در مورد نامزدی سندرز در انتخابات ۲۰۲۰ به دست مالک این روزنامه را ادعایی واهی و یک "نظریه توطئه" خواند و اعلام کرد که مالک این نشریه کوچکترین دخالتی در مقالات این نشریه ندارد.

به نوشته تارنمای نشریه آمریکایی "هیل"، «مارتی بارون» سردبیر اجرایی نشریه واشنگتن پست با ارسال بیانیه ای به شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد که برخلاف "نظریه توطئه" عنوان شده توسط سندرز، «جف بزوس»، صاحب این نشریه اجازه فعالیت کاملا مستقلانه و آزاد را به ما داده است.

این بیانیه بارون در حالی منتشر شد که چندی پیش سندرز طی سخنرانی در کارزار انتخاباتی خود در شهر "ولفبرو" به بدگویی از بزوس که علاوه بر مالکیت نشریه واشنگتن پست، صاحب تارنمای تجاری "آمازون" نیز است، پرداخت.

سندرز در این سخنرانی اعلام کرد: «من همیشه در مورد همه مسائل تارنمای آمازون (مسائل مالیاتی) صحبت می کنم و حالا تعجب می کنم که چرا نشریه واشنگتن پست که مالکیت آن نیز همانند "آمازون" بر عهده بزوس است، هیچ مقاله مثبتی در مورد من به چاپ نمی رساند، واقعا نمی دانم.»

بزوس این روزنامه را در سال ۲۰۱۳میلادی به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد و از آن زمان با انتقادهای بسیاری از طرف سیاستمداران مختلف از جمله «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که به این روزنامه لقب "آمازون واشنگتن پست" را داده بود، مواجه شد.

سردبیر اجرایی این روزنامه پیش تر در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که بزوس هرگز در هیچ یک از گزارش ها یا مقالات واشنگتن پست دخالت نکرده است.

او در این باره گفت: «مردم تصور می کنند که پوشش دهی خبرها به خواسته بزوس و بر اساس تارنمای آمازون دشوار است، اما با گذشت پنج سال از مالکیت واشنگتن پست توسط بزوس، او به هیچ وجه دخالتی در امور اتاق خبر این نشریه نداشته است.»

سندرز و مبارزان اتخاباتی وی اخیرا بحث در مورد این موضوع را آغاز کرده اند که مقالات برخی نشریه های آمریکایی در مورد شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مغرضانه و جانبدارانه بوده است.

سندرز شامگاه دوشنبه هفته جاری در سخنرانی در شهر "کانوی" واقع در "داکوتای شمالی" گفت: «ما بارها و بارها به درآمد ۱۰ میلیارد دلاری آمازون طی یک سال گذشته اشاره کردیم، اما آیا میزان مالیات پرداختی این شرکت را می دانید؟ ما می دانیم که مالیات پرداختی آمازون صفر بوده است و با این حال جای تعجب دارد که چرا واشنگتن پست یکی از حامیان بزرگ من نیست.»

وی در ادامه گفت: «نیویورک تایمز نیز بهتر از واشنگتن پست عمل نمی کند.»

آغاز به کار کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ سندرز در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۹ ( ۳۰ بهمن ۱۳۹۷) توسط این سناتور آمریکایی و نماینده سابق کنگره به‌ طور رسمی اعلام شد. این اعلان به دنبال گمانه ‌زنی‌های گسترده‌ای مبنی بر این که وی پس از شکست در برابر «هیلاری کلینتون» در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، بار دیگر قصد نامزدی ریاست‌ جمهوری را از جانب حزب دموکرات دارد، صورت پذیرفت. اگر چه سندرز در سال ۲۰۱۶ رقابت را به کلینتون واگذار کرد اما به نظر می‌رسد برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ یک رقیب جدی محسوب می‌شود.
حامیان سندرز در روز نخست اعلام آمادگی وی برای حضور در انتخابات، مبلغ ۴ میلیون دلار به کارزار وی کمک مالی کردند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای ۳ نوامبر ۲۰۲۰ ( ١٣ آبان ١٣٩٩) برنامه ‌ریزی شده است تا پنجاه و نهمین انتخابات چهار سال یک بار ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور برگزار خواهد شد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =