۱ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
تصمیم تازه ترکیه درباره نظامیانش در قطر

ایرنا نوشت: روزنامه "حریت" ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد: دولت آنکارا قصد افزایش نیروهای نظامی خود در قطر را دارد و در پاییز سال جاری نیز قرار است پایگاه جدیدی در شهر دوحه را افتتاح کند.

به گزارش این روزنامه ، سربازان ترکیه همچنان وظایف خود را در دوحه، تحت فرماندهی نیروهای مشترک قطر و ترکیه انجام می دهند و تعداد آنها در آینده نزدیک افزایش می یابد.

سربازان ترکیه و قطر خود را برای اجرای برنامه های مانور مشترک آماده می کنند و تمرین های نظامی را در همین رابطه انجام می دهند.

به نوشته روزنامه حریت، پایگاه نظامی ترکیه در قطر بزرگتر خواهد شد و همچنین یک پایگاه جدید در نزدیکی پایگاه نظامی "طارق بن زیاد" در حال ساخت است.

روزنامه حریت در ادامه به دلایل امنیتی به تعداد افزایش نیروهای ترکیه در قطر اشاره نکرد، اما متذکر شد که تعداد افزایش شمار نیروهای نظامی ترکیه در قطر چشمگیر است.

به نوشته حریت، قرار است مرحله جدید توسعه پایگاه مورد بحث در پاییز امسال در حضور "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر و "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه افتتاح شود.

ترکیه در اکتبر ۲۰۱۵ سربازان خود را به پایگاه نظامی طارق بن زیاد که زیر فرماندهی مشترک ترکیه و قطر فعالیت دارد، اعزام کرد. از آن روز تاکنون سربازان قطری و ترک حاضر در این پایگاه روزانه مشغول تمرین عملیات نظامی هستند.

عربستان و سایر کشورهای عرب هم‌پیمانش از جمله امارات و بحرین از حضور نظامیان ترکیه در خلیج فارس خرسند نیستند. از سال ۲۰۱۷ که روابط عربستان و متحدانش با قطر قطع شد، این کشورها از دوحه خواستند تا پایگاه مشترک خود با ترکیه را تعطیل کند.

قطر پیشینه همکاری نظامی با کشورهای خارجی در خاک خود را دارد. پایگاه نظامی "العدیده" قطر که هم‌اکنون ۱۴ هزار نیروی آمریکایی در آن حضور دارند، یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =