افزایش آمار کشفیات قاچاق ارز و طلا در مرزهای آذربایجان‌غربی

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی از افزایش ۳۸۲درصدی کشفیات طلای قاچاق، ۱۵۶درصدی لیر و افزایش ۱۰۰ درصدی یورو قاچاق در مرزهای استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سرهنگ فردین پیری در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه جنگ امروز، تهدیدات نرم است و رسانه‌ها  به عنوان سربازان جنگ نرم نظام هستند گفت: عملیات مرزبانی در مرزهای استان ۳۰درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در عملیات‌های مختلف امسال، شاهد کاهش ۱۲درصدی کشفیات قاچاق سوخت، افزایش ۳۸۲درصدی کشفیات طلای قاچاق، افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات یورو و ۱۵۶درصدی لیر قاچاق و همچنین افزایش ۸۴درصدی کشفیات موادمخدر قاچاق بودیم.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد متهمان قاچاق موادمخدر هم امسال با رشد ۶۴درصدی به ۲۸نفر رسیده ضمن اینکه ۱۱ دستگاه خودرو نیز در این باره توقیف شده است.

پیری خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای قاچاق نیز امسال با کاهش ۳۰درصدی به ۳۰۵میلیارد ریال رسیده است.

پیری گفت: مرزبانی استان و همچنین نیروهای نظامی و سپاه پاسداران تمام مرزها را تخت نظر و رصد دارد و با هرگونه تعرض مقابله می کنیم.

وی در مورد دیوارکشی کشور ترکیه در مرز کشورمان گفت: هرکشور برای دفاع و حفظ امنیت مواضع مشخصی دارد بطوریکه برخی با کشیدن دیوار یا ایجاد پاسگاه به دنبال حفاظت فیزیکی مرز خود هستند و این اتفاق ارتباطی به کشور هم مرز مقابل ندارد با این حال مرزهای ایران تحت رصد الکترونیکی و پهبادی و از هر لحاظ تحت کنترل است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مرزهای استان با هیچ تهدیدی روبرو نیست و در صورت وجود هر نوع تهدیدی پاسخ جدی داده خواهدشد.
وی  در خصوص شهدای مرزبانی استان نیز گفت : امسال با توجه به آمادگی‌ها و و تجهیزات نوین و ارتقاء سطح آمادگی نیروها شاهد کاهش ۹۵ درصدی را در تقدیم تعداد شهدا و جانبازان استان شاهدیم.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =