میزان نوشت: در طول هفته گذشته حدفاصل ۱۹ تا ۲۴ مرداد، سه دستاورد دفاعی جدید نیروهای مسلح کشورمان رونمایی شدند.

در آستانه فرارسیدن سی‌ام مرداد که در کشورمان به نام «روز صنعت دفاعی» نامگذاری شده است، این روزها رونمایی از دستاوردهای مختلف نظامی در حوزه‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی شدت بیشتری گرفته است.

در طول هفته گذشته حدفاصل ۱۹ تا ۲۴ مرداد، سه دستاورد دفاعی جدید نیروهای مسلح کشورمان رونمایی شدند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مشخصات ۳ محصول دفاعی جدید ایران که در هفته گذشته رونمایی شدند

                                                                                         این عکس آرشیوی است
فلق
رادار گاما یا فلق با برد ۴۰۰ کیلومتری، می‌تواند با انواع و اقسام موشک‌های کروز و بالستیک و هواپیماهای پنهان کار و بدون سرنشین را کشف و شناسایی کند. بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفرساعت کار بدون کمک به نیروهای خارجی انجام شده است تا سامانه رادار گاما اورهال شود و نام «فلق» را به خود بگیرد.

مشخصات ۳ محصول دفاعی جدید ایران که در هفته گذشته رونمایی شدند

رعد
طراحی و ساخت خودرو تاکتیکی ضدمین و ضد کمین رعد براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بالاتر، حرکت در شیب‌های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است. رعد با پلت فرم ۶ در ۶ به منظور انجام مأموریت‌های امنیتی و حفاظ ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل مین و تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده ای، متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور و بر اساس بدنه نفربر به صورت یکپارچه و کف «V» شکل طراحی شده است و فاقد شاسی می‌باشد. این خودرو در برابر نفوذ گلوله‌های هسته فولادی، ترکش و انفجار مین ضد تانک در زیر خودرو بسیار مقاوم است. خودرو رعد در تراز خودروهای ضد مین و کمین با سطح استانداردهای حفاظتی بالا علاوه بر حفاظت از سرنشینان نفربر، تمامی قطعات و مجموعه‌های اصلی نفربر به غیر از سیستم تعلیق در برابر برخورد گلوله، ترکش و انفجار محافظت شده است.

خودرو زرهی ضد مین و ضدکمین رعد خودرویی مناسب نبردهای نامتقارن، داخل شهری و پاسگاهای مرزی و مناطق عملیاتی است. این خودرو قادر است امنیت فرماندهان، شخصیت‌ها و نفرات در عبور از مناطق مشکوک به تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده‌ای را تأمین نماید. خودرو پیشرفته زرهی ضد مین و ضدکمین رعد نمونه روزآمد سازی شده و پیشرفته‌تر نسل قبلی طوفان است. سیستم موتور، انتقال قدرت، وزن عملیاتی، شعاع عملیاتی، سرعت، قابلیت حمل سلاح، ظرفیت حمل نفرات و بار، سیستم حفاظت در مقابل انفجار و سطح حفاظت بالستیک بدنه در خودروی رعد به شکل کاملاً چشمگیری به روزتر و قوی‌تر شده است.

مشخصات ۳ محصول دفاعی جدید ایران که در هفته گذشته رونمایی شدند

ارس ۲
داشتن تحرک بالا در مناطق صعب العور، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا، توان و گشتاور بالاو افزایش نسبت توان به وزن، از جمله قابلیت‌های خودرو تاکتیکی ارس ۲ است. این خودرو نسبت به نسل قبلی در حوزه موتور، شعاع عملیاتی، مصرف سوخت، استاندارد آلایندگی، شتاب، قابلیت حمل بار، قابلیت نصب سلاح و حرکت بر روی آن و ... پیشرفت‌های قابل ملاحظه و ویژه‌ای داشته است. خودرو ارس ۲ منطبق با نقشه راه خودروی تاکتیکی و در راستای پاسخگویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است.

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =