۱ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰

باشگاه خبرنگاران نوشت: رابرت مالی در انتقاد از سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ گفت ایرانی‌ها اهل تسلیم نیستند.

رابرت مالی، مشاور ارشد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در امور غرب آسیا و رئیس فعلی «گروه بین‌المللی بحران» به تشریح نقائص سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در قبال ایران پرداخت.

«مالی» در مصاحبه با وبگاه «بنیاد پلاشرز» درباره سیاست دولت ترامپ در قبال ایران که به سیاست «کارزار فشار حداکثری» معروف شده گفت: «دولت آمریکا در حال ادامه این کارزار فشار حداکثری است. هدف اعلام‌شده این سیاست این است که گلوی ایران را باید آنقدر از لحاظ اقتصادی فشرد که مجبور شود یا پای میز مذاکره بیاید یا اینکه با نوعی ناآرامی داخلی مواجه بشود و اینکه ایران در نتیجه این فشار تسلیم خواهد شد.»

این مقام سابق دولت آمریکا که از جمله اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا با ایران هم بوده گفت: «این در حالی است که در طرف مقابل، یعنی در میان ایرانی‌ها، شما با ذهنیت کاملاً متفاوتی طرف هستید. آن‌ها اهل تسلیم نیستند. هر وقت گلوی آن‌ها فشار داده شود آن را معادل جنگ می‌دانند. [کارزار فشار حداکثری]برای آن‌ها در حکم جنگ اقتصادی است. آن‌ها به صراحت این را می‌گویند که به این جنگ اقتصادی واکنش نشان خواهند داد.»

مالی درباره راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران و تناقضات داخلی دولت او گفت: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ در مسیر تقابل با خودش قرار گرفته؛ یعنی سیاستی در پیش گرفته که درست در مسیر مخالف آنچه می‌خواهد به سمت آن برود حرکت می‌کند.»

او خاطرنشان کرد در دولت ترامپ چندین نفر با تفکرات مختلف در قبال ایران وجود دارند که همگی از ابزار یکسانی به نام تحریم استفاده می‌کنند، اما هر یک گمان می‌کنند تحریم‌ها آن‌ها را به سمت و سوی مد نظر خودشان سوق خواهد داد.

مالی درباره دیدگاه ترامپ در خصوص ایران و هدف او از به کار گرفتن کارزار فشار حداکثری گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ یا خودش را متقاعد کرده و یا توسط دیگران متقاعد شده که از طریق به کارگیری تحریم‌ها می‌تواند ایران را به میز مذاکره برگرداند و ایرانی‌ها خواهند گفت ما شرایط شما را می‌پذیریم.»

وی اضافه کرد: «او ممکن است تنها کسی باشد که به این معتقد است، اما سیاستی به او القا شده است که احتمال وقوع آن و اینکه آن سیاست نتایج مطلوب او را به بار بیاورد، صفر است.»

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =