از زیتون اهواز تا یکاتنبرگ روسیه ، رقابت برای آرایشگری و زیبایی

میلاد حسینی متولد ۱۳۶۶ از سال ۹۰ فعالیت حرفه ای خود در زمینه آرایشگری را در منطقه زیتون کارمندی اهواز شروع می کند. به مرور به علت علاقه شدید به شغلش، این رشته را به صورت تخصصی و با هزینه شخصی دنبال می کند تا جایی که موفق می شود در مسابقات جهانی مختلفی شرکت کند.

می گوید آنقدری که مردم و دولتی‌ها به قهرمانان فوتبال و ... توجه می کنند کاشکی اندکی هم به قهرمانان زیبایی توجه کنند. منظورِ میلاد قهرمان زیبایی اندام نیست. منظورش آرایش و پیرایش است. میلاد حسینی یکی از آرایشگران اهوازی است که اخیرا موفق شد در مسابقات جهانی آرایشِ مویِ سر در کشور روسیه دو مقام اول را کسب کند.

او آرایشگری را به صورت تجربی آموخت. طراح چهره بود و به آرایشگری کشیده شد. اولین بار در خدمت سربازی بود که تصمیم گرفت موهای سربازان را کوتاه کند.

میلاد حسینی متولد ۱۳۶۶ از سال ۹۰ فعالیت حرفه ای خود در زمینه آرایشگری را در زیتون کارمندی شروع می کند. به مرور به علت علاقه شدید به شغلش، این رشته را به صورت تخصصی و با هزینه شخصی دنبال می کند تا جایی که موفق می شود در مسابقات جهانی مختلفی شرکت کند.

حضورت در مسابقات جهانی در کشور روسیه چگونه رقم خورد؟

مدتی پیش با یک مجموعه حرفه ای در تهران آشنا شدم که پیگیر مسابقات آرایشگری در کشورهای خارجی هستند. به واسطه این مجموعه متوجه شدم در کشور روسیه قرار است آرایشگران حرفه ای از ۱۳ کشور جهان شرکت کنند. خوشبختانه در این مسابقات که در شهر یکاتنبرگ روسیه برگزار شد موفق شدم در سبک salon look و رازور فید دو مقام اول را کسب کنم.

بیشتر تخصصتان در چه سبک و چه مدارک علمی در این زمینه دارید؟

تخصصم در زمینه هرکات است. هرکات یعنی تکنیک قیچی در کوتاهی مو.  تا کنون مدارک مختلفی را گرفتم. مدرک کمپانی ici but نماینده انحصاری کمپانی qal انگلستان، و سابقه تدریس در کمپانی "زالیکس" در ترکیه را نیز دارم. در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاهBut world  دبی در غرفه کمپانی moser و وال آمریکا نمایش سبک کوتاهی تکنیک رازولد فیلد را رونمایی کردم.

البته در زمینه‌های میک آپ و صاف کننده های نانو و احیا سازی مو نیز تخصص دارد.

جوانان بیشتر طرفدار چه سبکی از آرایشگری هستند؟

جوانان بیشتر طرفدار فید کردن هستند. در خوزستان هم به صورت حرفه ای این کار را انجام می دهم. البته آرایشگری یک دانش وسیعی است. انواع مختلف قیچی داریم که سبک های زیادی را می توانند روی مو پیاده کنند.

چه خلائی میان آرایشگران اهوازی را می بینی؟

به نظرم نیاز به یک آکادمی آموزش آرایشگری برای بالاتر بردن سطح سواد آرایشگران اهواز الزامی است. چهره شناسی در آرایشگری خیلی مهم است و آرایشگر باید از روی چهره ی شخص متوجه شود چه نوع مدلی برای این چهره زیبا و همخوانی دارد. در کشورهای خارجی و پیشرفته، مشتری نمی گوید چه مدلی می خواهم. بلکه آرایشگر طبق دانشش می داند چه مدل مویی به مشتری اش می آید.

*توصیه، عشق به کار

توصیه ی شما به آرایشگران تازه کار؟

بصورت علمی کارشان را دنبال کنند و بدانند از روی چهره، تشخیص دهند که چکار کنند. فقط به فکر درامد زایی نباشند. وقتی کسی آرایشگری بلد نیست بهتر است از این کار کنار بکشند. به کارشان باید عشق بورزند و دنبال کننده روش های نوین آرایشگری باشند. دانش آرایشگری بسیار وسیع است. یک آرایشگر باید متخصص کارش باشد. آرایشگر باید درباره ریزش مو، موهای نازک، آسیب دیدگی مو و ... مطالعه داشته و آشنا باشد. حتی باید بداند چه شامپویی باید برای موهای مجعد، وز و معمولی و ... استفاده کند.

مایلید آرایشگر شخصیت‌های مهم باشید و الگوی شما در آرایشگری کیست؟

نه. واقعا چنین علاقه ای ندارم. من الگویی برای خودم ندارم. میخواهم خودم باشم و مدل خودم را داشته باشم. من هم برای خودم می خواهم سبکی ایجاد کنم به نام m&H که مدتی است روی این برند کار می کنم.

از درآمدت راضی هستی؟

نسبتا بله. اتفاقا آرایشگری نوعی کارآفرینی است. جوان می تواند با این رشته سطح درآمد نسبتا خوبی داشته باشد.

بعضی آرایشگرها خیلی سریع مشتری رد می کنند. چنین آرایشگرهایی کارشان حرفه ای است؟

خیر حرفه ای نیست. من در روز نزدیک به ۱۴ ساعت کار می کنم. بیشترین تعداد مشتری که داشتم در روز ۱۴ نفر و برای هر مشتری بیش از ۱ ساعت وقت می گذارم.

*میخواهم معلم شوم

در این رشته چه چشم اندازی برای خودت متصوری؟

دوست دارم به عنوان یک معلم بتوانم در آکادمی، هنرم را به شاگردهایم آموزش دهم تا جوانان با کارآفرینی بتوانند شغلی برای خودشان دست و پا کنند. کشورهای همسایه رقیب ما هستند و ما باید سطح خود را بالا ببریم. تا کنون بیش از ۱۰ نفر در سطح استان را آموزش دادم که الان سالن دارند و در حال فعالیت هستند. عرق‌ها ریختم برای این رشته و خیلی زحمت کشیدم. برای رسیدن به مسابقات جهانی که خیلی پر هزینه بود مجبور شدم وسیله هایی از زندگی ام را بفروشم. وقتی اول شدم هیچ تقدیری از من نشد و هیچکس جز رفقایم از من استقبالی نکردند.

درخواستت از متولیان و مسئولان مربوطه؟

اتحادیه آرایشگری استان و کشور درخواست حمایت دارم تا این کارآفرینی بیشتر تقویت شود و بتوانیم آرایشگری را در استانمان و کشور تقویت و توسعه دهیم. همین امر منجر به اشتغال زایی برای جوانان نیز می شود. همچنین درخواست مجوز آکادمی، برگزاری ورک شاپ و َمسترکلاس و راه انداری دورهمی های آرایشگری و آموزش های بیسیک، میدل و پرفشنال و پیشرفته ترین تکنیک های مهندسی مو را بتوانیم آموزش دهیم.

گفت وگو: قاسم آل کثیر

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه منطقه کوروش (کوی ملت) اهواز BR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    8 8
    ایول داری. دمت گرم . موفق باشی.