۱ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
مکرون، ترامپ را راضی کرد

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ با پیشنهاد امانوئل ماکرون برای دعوت روسیه به شرکت در نشست گروه هفت در سال ۲۰۲۰ موافقت کرد.

کیلی اتوود، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه وابسته به دولت آمریکا اظهار کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای دعوت مسکو به شرکت در نشست گروه هفت که قرار است سال ۲۰۲۰ در آمریکا برگزار شود موافقت کرد و انتظار می‌رود این مساله را در نشست گروه هفت که قرار است طی روزهای آینده در بیاریتز برگزار شود، مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتوود در توییتر نوشت: آن طور که یکی از مقامات ارشد دولتی گفته، ترامپ و ماکرون با یکدیگر تماسی تلفنی داشتند و توافق کردند که می‌خواهند روسیه را به نشست گروه هفت در سال آینده دعوت کنند. انتظار می‌رود که ترامپ در نشست گروه هفت با رهبران جهانی در این باره صحبت کند.

ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت، از اقدامی برای بازگرداندن روسیه به این گروه و از سر گیری فعالیت آن در قالب گروه هشت حمایت می‌کند.

در همین حال ترامپ اظهار کرد که روسیه به خاطر "هوشمندتر" بودن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نسبت به باراک اوباما، همتای سابق ترامپ از این گروه اخراج شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    همه برای صلح تلاش کنیم جهان به یاری خداوند متعال به طرف خیر و خوبی پیش میرود خداوندا به ما کمک کن تا خوبی های جهان را بیشتر کنیم خداوندا به دولت مردان جهان کمک کن تا به طرف صلح قدم بردارند