واکنش نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا به اقدام جنجالی نتانیاهو

ایرنا نوشت:"رشیده طلیب" و "ایلهان عمر" دو بانوی مسلمان نماینده کنگره آمریکا تصمیم بحث برانگیز رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت ورود آنها به سرزمین های اشغالی را قویا تقبیح کردند.

تارنمای خبری آمریکایی "سی.بی.اس نیوز" نوشت : ایلهان عمر که به همراه رشیده طلیب  در یک کنفرانس خبری در  ایالت "مینه سوتا"  آمریکا شرکت کرده بود، اعمال محدودیت نمایندگان کنگره آمریکا برای سفر به اسراییل را بعنوان بخشی از تلاش های انجام شده برای سرکوب صدای های مختلف در مواجه با فلسطینیان و سرزمین های اشغالی توصیف کردند.

ایلهان عمر گفت : تصمیم شخص نتانیاهو در ممنوعیت ورود ما (به سرزمین های اشغالی) شاید یکی از  بی سابقه ترین موارد برای اعضای کنگره آمریکا باشد، اما این سیاست  کابینه نتانیاهو است.

عمر افزود: تنها راه نگاه داشتن یک سیاست ظالمانه ، سرکوب آزادی بیان افراد، سرکوب آزادی انجمن ها و آزادی جنبش ها است.

سی.بی.اس نیوز  نوشت : پنجشنبه گذشته طلیب  و عمر ، نخستین  بانوان مسلمان عضو کنگره  آمریکا، کابینه اسرائیل را مورد انتقاد قرار دادند و کابینه اسراییل نیز به بهانه حمایت این نمایندگان از تحریم اسراییل ؛ ورود آنها را به اسراییل ممنوع اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی به طلیب پیشنهاد دیدار با مادربزرگ 90 ساله اش را داد، مشروط بر اینکه وی تحریم اسرائیل را پیش نبرد، اما این نماینده مسلمان کنگره آمریکا این پیشنهاد را رد کرد .

"تزیپی هوتوولی" معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی 23  مرداد ماه  اعلام کرده بود ؛ تل آویو تصمیم دارد از ورود "ایلهان عمر" و "رشیده طلیب" دو نماینده مسلمان از حزب دموکرات آمریکا به سرزمین های اشغالی جلوگیری کند.

این تصمیم رژیم صهیونیستی به خاطر آن چه "مقابله با تحریم اسرائیل" عنوان شد، صورت  گرفت، رژیم صهیونیستی  برای حضور این دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا در سرزمین های اشغالی که قرار بود جمعه 24 مرداد ماه  انجام شود، تدابیر ویژه امنیتی اتخاذ کرد؛ به طوری که جلسه محرمانه ای در دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم برگزار شد تا درباره ورود این نماینده ها به سرزمین های اشغالی با وجود مواضع ضد اسرائیلی آنها تصمیم گیری شود.

دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا پیشتر به مشاورانش گفته بود که رژیم صهیونیستی باید مانع ورود دو نماینده مسلمان مجلس نمایندگان به سرزمین‌های اشغالی شود.

 وی معتقد است؛ «بنیامین نتانیاهو» باید از قانون ضد تحریم اسرائیل استفاده کرده و مانع از ورود ایلهان عمر نماینده دمکرات ایالت مینه سوتا و رشیده طلیب نماینده دمکرات ایالت میشیگان به سرزمین‌های اشغالی شود.

این دو نماینده زن  مجلس نمایندگان آمریکا از منتقدان آشکار سیاست رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی ها هستند و از جنبش موسوم به «BDS» که از بایکوت، خودداری از سرمایه گذاری و  تحریم رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند. آنها همچنین از منتقدان هم  پیمانی نزدیک «دونالد ترامپ»  رئیس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

23310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =