سواد و بینش قیصر یا آوینی را دارید که خود را متر هنر انقلاب می نامید؟

گروهی این روزها موجی نو از تندروی را در هنر و فرهنگ انقلاب به راه انداخته اند. گروهی که با ادبیاتی تندخویانه به منتقدان شان برچسب هم می زنند.

حتما ویدئوی مهران مدیری و عادل فردوسی پور را در کنسرت مدیری دیده اید، همان که استاد با هیجان می گوید نمی توانند عادل را از ما بگیرند! 

فارغ از اینکه مدیری چه گفته و بر عادل چه می گذرد . فارغ از اینکه آیا واقعا مهران مدیری کسی است که برای رفاقت با عادل و حمایت از او هزینه بپردازد.

فارغ از حواشی جدیدی که درباره احتمال پناهندگی یک مجری سرشناس دیگر سر زبان ها افتاده، باید به چرایی این فضای بسته رسانه ملی پرداخت. 

به گروهی که رسانه ملی را فقط ملک طلق خود می دانند. 

آنهایی پرداخت که خودخواهانه خود را متر هنر انقلابی می نامند.

همان هایی که ادعای بت شکنی دارند انا کدام بت ها؟ چند شاعر معروف و چند نویسنده جریان روشنفکری. چند مجری محبوب و همین دلخوشی های حداقلی عامه مردم.

جریان تمامیت خواهی که دنیای شان شده با ما و برما!

همان هایی که ادبیات تندشان و برچسب ها و تهمت های شان را در قالب مستند می سازند به زور در بهترین ساعات آنتن رسانه ملی به خورد همه مردم می دهند ولی بعد می نشینند و می گویند:«منتقدان ما عده ای روشن فکر هستند گه فقط بلدند فحش بدهند!»

برادر، اخوی، دوست، گرامی، عزیز! این چه منطقی است که بر اساسش شما بگویی فقط آنچه من می گویم حق است. این باورت را هم از آنتن رسانه ملی پخش کنی. تاکید می کنم رسانه ملی.

 با همین تفکر هر آنچه بخش عمده ای از افکار عمومی دوستش دارد را دوست نداشته باشی هم پخش نمی کنی یا از آنتن پایین می کشی چون خود را متر هنر انقلابی می دانی.

دوستان عزیزی که خود را متر هنر انقلاب می نامید و دایره را چنان تنگ بسته اید که امثال رضا امیرخانی و سید مهدی شجاعی هم با مترتان در آن نمی گنجند، کاش اقلا در خلوت تان به یاد داشته باشید متر هنر انقلابی ما روزگاری قیصر امین پور بوده، قیصری که به ادب، متانت و هنرش ستوده می شد. 

مترمان سلمان هراتی و مرتضی آوینی بوده است.

آوینی که بعضی های تان اسمش را برای خود مصادره به مطلوب کرده اید . نامی که از خانواده اش غصب کرده اید اما انگار خیلی به حلال و حرامش هم اهمیت نمی دهید.

یکبار دیگر نام هایی که نوشته شد را مرور کنید ، کدام تان سواد آنها را دارید؟ بینش انسانی و یا توان هنری شان را؟ کدام تان حتی خود را سایه ای از اینان می بینید که خود را متر هنر انقلابی می نامید و اینچنین  هتاکانه هر آنچه را خود نمی پسندید، پسندیدنش را بر دیگران حرام می کنید؟

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1292137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =