افزودن۸۸ کلاس درس به فضای آموزشی استان سمنان در هفته دولت

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان از افزودن ۸۸ کلاس درس به فضاهای آموزشی این استان در هفته دولت خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  سعید هژبری در نشست گفت: همزمان با هفته دولت امسال 14 فضای آموزشی در استان با ۱۷  هزار مترمربع زیربنا با حضور مسوولان کشور و استان به بهره‌برداری رسیده و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: در مجموع برای بهره‌برداری از این 14 فضای آموزشی جدید اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان با تقدیر از اعتبارات مناسب تخصیص یافته به این اداره کل به کمبود فضای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های خوبی که هم دولت و هم خیرین از این اداره کل دارند در حال حاضر  ۸۴  پروژه آموزشی در حال ساخت در اقصی‌نقاط این استان پهناور داریم که با بهره‌برداری از آنها و افزودن بیش از 580 کلاس درس به فضای آموزشی استان، بخش مهمی از کمبودها در این بخش مرتفع خواهد شد.

هژبری از افزایش 159 درصدی اعتبارات تخصیص یافته به نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: امسال بیش از 72 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان تخصیص یافته که این افزایش اعتبارات در استان کم سابقه است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمک خیرین در جشنواره بیت و یکم خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: با مشارکت بسیار بالایی که امسال داشتیم خوشبختانه بیش از 10 میلیارد و 600میلیون تومان از طریق این جشنواره در اختیار نوسازی مدارس استان قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان با اشاره به ظرفیت بالای خیرین مدرسه ساز در استان گفت: استان سمنان خیرین بسیار زیادی دارد که ساکن دیگر استان‌ها و یا خارج از کشورند که باید با بهره‌گیری از این ظرفیت بیش از پیش از توانمندی خیرین هم‌استانی بهره بگیریم.

وی همچنین از آغاز عملیات استانداردسازی در 47 پروژه آموزشی این استان خبر داد و گفت: استانداردسازی در این پروژه‌ها که دربرگیرنده 132 کلاس درس است در حال پیمان‌سپاری است .

وی با اشاره به تلاش‌های این اداره کل برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس وعده داد: تا سال آینده فرآیند استانداردسازی در همه مدارس استان به پایان برسد.

هژبری از حذف بخاری‌های نفتی در مدارس این استان خبر داد و افزود: تنها دو مدرسه که دارای بخاری نفتی هستتند در استان وجود دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1292269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =