وضعیت تاسف‌بار نگهداری از آثار باب راس نقاش مشهور آمریکایی

ایرنا نوشت: تاکنون اندیشیده‌اید که چه بر سر نقاشی‌های «باب راس» نقاش معروف آمریکایی آمد؛ حالا بیش از یک‌هزار و یک‌صد اثر از این نقاش در انباری در ویرجینیا در شرایط نامناسب نگهداری، کشف شده است.

گروهی از گزارشگران روزنامه نیویورک تایمز تصمیم گرفتند نقاش معروف آمریکایی را که در کوتاه ترین زمان ممکن تابلوهایی با رنگ و روغن را خلق می کرد، مکان‌یابی کنند. این گزارشگران در نهایت به انباری بزرگ در شهر «هرندن» ویرجینیا رسیدند که آثار راس در آنجا انبار شده بود.

به گفته «جوان کووالسکی» (Joan Kowalski) رئیس شرکت باب راس، اگرچه این شرکت بسیاری از آثار راس را در حدود یک‌هزار و ۱۶۵ اثر در اختیار دارد، اما از سرمایه کافی برای نگهداری شایسته از این آثار را در اختیار ندارد.

گزارشگران نیویورک تایمز با تهیه ویدئویی نشان دادند که آثار نقاشی راس در انباری در ویرجینیا روی هم انباشته شده است، بدون آنکه سیستم کنترل کیفیت هوا در این مکان فعال باشد.

از سویی، موزه هنر آمریکایی «اسمیتسونین» در واشنگتن پس از دریافت نامه های متعددی از طرف هواداران دوآتشه راس، تعدادی از نقاشی های وی را برای مجموعه خود تصاحب کرد. این موزه همچنین سه‌پایه مورد استفاده راس در برنامه تلویزیونی «لذت نقاشی» و دو دفترچه حاوی دست‌نوشته های وی را به مجموعه خود افزود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1292903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال الملک IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    2 0
    روزی که هنر بمیرد انسانیت مرده است
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    نقاشی های ایشون بدلیل استفاده از تینر عمر چندانی نداره که تازه تدی شرایط نامناسب نگه داری شود