۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
ائتلاف سعودی مدعی سرنگونی یک پهپاد شد

فارس نوشت:«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی صبح امروز (یکشنبه) ادعا کرد، یک پهپاد تهاجمی یمن بر فراز شهر «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر» در جنوب غرب عربستان ساقط شده است.

به نوشته پایگاه خبری آی۲۴، او در ادامه گفت که ائتلاف سعودی به حملات خود علیه نیروهای یمنی و انهدام زیرساخت‌های آنها ادامه می‌دهد. حملاتی که بیش از هر چیزی تاکنون غیرنظامیان و اماکن عمومی را هدف قرار داده است.

«ترکی المالکی» همچنین مدعی شد، حملات ائتلاف سعودی در یمن که تا کنون هزاران یمنی را به کام مرگ فرستاده، با قوانین بین‌المللی و معیارهای بشردوستانه مطابقت دارد.

این ادعای عربستان سعودی در واکنش به خبر حمله موفق پهپادهای یمنی به فرودگاه ابها در عسیر است. در ساعات ابتدایی صبح امروز، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از یک حمله پهپادی به فرودگاه «ابها» در منطقه «عسیر» در جنوب غرب عربستان خبر داد.

او گفت که  پهپادهای مدل «قاصف K۲» توانسته‌ بدقت برج مراقبت این فرودگاه را هدف قرار داده و به آن خسارت وارد کنند. به گفته وی حمله پهپادی صبح امروز به ایجاد اختلال در پروازهای این فرودگاه منجر شده است.

حملات پهپادی یمنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تنها در چند ساعت گذشته، ائتلاف سعودی دستکم هفده بار نقاط مختلف یمن را هدف قرار داده است.

روز گذشته ارتش یمن از دو سامانه پدافند موشکی به نام «فاطر ۱» و «ثاقب ۱» رونمایی کرد و گفت:  همانطور که سال ۲۰۱۸ سال موشک‌های بالستیک  و سال جاری سال پهپاد بود، سال آینده ان شاءالله سال پدافند هوایی خواهد بود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1292905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =