ورزش بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی می‌گذارد؟

ایسنا نوشت: بر اساس نتایج تحقیق جدید صورت گرفته در ایالات متحده بر روی نیمی از ورزشکاران حرفه‌ای مشخص شد با وجود دقت در مراقبت از دهان و دندان باز هم ورزشکاران به پوسیدگی دندان مبتلا شدند.

دکتر جولی گالاگر، محقق دانشگاه کالج لندن و گروه وی اطلاعات ۳۵۲ ورزشکار المپیک و حرفه‌ای را که از ژوئن ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۱۶ اسکن‌های بهداشت دهان و دندان بر روی آنها انجام شده بود مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این تحقیق که در نشریه دندانپزشکی بریتانیا منتشر شده نشان داد که ورزشکاران، دارای مشکلات دندانپزشکی زیادی بودند، حتی اگر روزانه دو بار مسواک زده و دندانپزشک به طور منظم، دندان‌های آنان را معاینه کرده باشد.

بر اساس این تحقیقات مشخص شد علت اصلی این مشکلات دندانی نوشیدن نوشیدنی‌های ورزشی و مواد انرژی‌زا بوده که قند زیادی دارند.

نتایج این مطالعه نشان داد ورزش بیش از اندازه ممکن است باعث ایجاد تغییرات در بزاق و سیستم ایمنی بدن شود که آسیب به دندان‌ها را افزایش می‌دهد.

گالاگر گفت: بیشتر ورزشکارانی که در این نظرسنجی شرکت کردند مراقبت از دهان و دندان را با دقت، رعایت می‌کردند، سیگار نمی‌کشیدند و رژیم سالم داشتند، اما در طول تمرین و مسابقات از نوشیدنی‌های ورزشی و ژل‌های انرژی‌زا استفاده می کردند.

گالاگر خاطرنشان کرد: مقادیر قند موجود در این محصولات خطر پوسیدگی دندان را افزایش داده و اسیدیته آنها باعث پوسیدگی دندان می‌شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =