شما نظر بدهید/ برای کاهش تلفات حوادث رانندگی چه پیشنهادی دارید؟

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده که بیشترین آمار جانباختگان حوادث رانندگی هر سال مربوط به شهریور ماه است به نحوی که در ۱۰ سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۹۲ نفر تنها در ماه شهریور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، حالا در همین ماه پرخطر قرار داریم و دور جدید سفرها هم آغاز شده،‌ برای کاهش حوادث ترافیکی در کشور چه پیشنهادی دارید؟

رانندگان چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

پلیس و نهادهای مرتبط چه برنامه‌هایی را باید در نظر بگیرند؟

لطفا نظرات خود را در قالب کامنت زیر همین خبر بنویسید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 119
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    ماشین ایمن و با کیفیت + جاده استاندارد
    • آریا SG ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      109 6
      پدران یاد بگیرند وقتی پشت لب بچه شون سبز میشه، سوییچ ماشینی را که با هزار زحمت خریده اند ندهند دست بچه شون برود ولگردی و دور دور و مردم آزاری، که آخر عاقبتش هم تصادف و آسیب به مال و جان بقیه مردم هست
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      72 4
      در تایید کامنت آریا، پلیس هم باید در صدور گواهی نامه خیلی سخت گیرانه تر عمل کند و به هر کسی گواهی نامه ندهد. متاسفانه صدور گواهی نامه شده ابزار کسب درآمد "آموزش رانندگی ها"
    • امیر IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      46 4
      چرا منفی میدید راست میگه.یکی ار اقوام جدیدا گواهینامه گرفته واقعا رانندگی بلد نیست .زمان ما اینجوری نبود واقعا باید راننده میبودی تا موفق میشدی گواهینامه بگیری.بهتره تو دادن گواهینامه های جدید بازنگری بشه.
    • مهربان IE ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      30 2
      کاهش تعرفه واردات خودرو وتغیر فضا از حالت رانتی مافیایی فعلی به فضای رقابتی و انتخاب مشتری از بین گزینه های متنوع
    • طهورا IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      29 3
      ساخت اقامت گاه های تفریحی یا فضای مناسب برای استراحت در جاده های پرتردد بین شهری که رانندگان خواب آلود همه ی سرنشینان خودرو را به کام مرگ نکشانند................
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      13 0
      کاملا صحیح است هر چه بلا ست از کیفیت پایین خودروها و جاده‌ها اس اگر واردات خودرو آزاد شود هم کیفیت خودروهای داخلی بالا می‌رود هم ارزان می‌شود اگر مافیای خودرو اجازه دهد
    • US ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      6 4
      ریشه تقریبا همه ی مشکلات برمیگرده به سطح رفاه زندگی! وقتی رفاه مردم زندگی مردم تامین نباشه مردم عصبی هستن، مثل اتش زیر خاکستر هستن و به راحتی ممکنه شعله ور بشن! چیزی نمی تونه مشکلات رو نه فقط بحث رانندگی، تقریبا همه مشکلات رو برطرف کنه جز افزایش سطح رفاه زندگی مردم! شما کیفیت زندگی مردم رو بالا ببرید، هزینه ها کاهش پیدا کنه و حقوق ها بیشتر بشه مردم زمان کمتری مجبور هستن کار کنن! زمان بیشتری رو با خانواده هاشون عزیزاشون میگذرونن! خوشحال تر هستن، مطالعه بیشتری میکنن، توجه شون به مسايل فرهنگی بیشتر میشه! همه چیز حل میشه! البته من عموما گفتم و ممکنه یه درصدی هم استثنا باشن و خارج از این چهارچوب قراربگیرن که اونجا قوانین سفت و سخت و تنبیهی لازم هست.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      8 0
      +آموزش صحیح و مداوم + شدت عمل در برخورد با رعایت نکردن قوانین
    • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      2 34
      فقط افزایش قیمت بنزین و گسترش حمل و نقل ریلی با سود حاصل تقریبا تلفات قطار تو کشور ما صفره البته تقریبا، چرا لقمه رو دور سرمون بپیچونیم؟!!!!
  • حسنعلی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    50 25
    مشکلات تلفات جاده ای فقط با افزایش جرایم و سخت گیری پلیس حل میشود و لاغیر اگر پلیس در جاده ها قوانین را سفت و محکم اجرا کنن خیلی از تلفات کاهش چپیدا می کند ولی ایکاش همه مامورات قاون به قانون احترام می گذاشتند.
    • مازیار NL ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      25 3
      افزایش ایمنی خودرو ها و جادها و تشدید مجازات با متخلفان پول جریمه برای خیلی از متخلفین پول خرد هست باید مثل کشورهای دیگر مجازات زندان یا مجازات انجام خدمات عمومی بگذارید که طرف نتونه آن را با پول بخره
    • بی نام10 IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      18 4
      دیروز یک ۲۰۶ چپ شده که سقفش له له بود و یک لباس قرمز خوش رنگ و یک مقدار خوارکی تو ظرفهای درب لاستیکی وسط جاده و مردمی که میدوین سمت ماشین تو هراز بهم فهموند چقدر ضعیفیم مقابل دست ساخته های آهنی خودمون چه بسار کسی که از روبرو میامده و مقصر بوده الان پیش خانوادشه تهران این یکی خانواده زیر خاک
    • امین IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      29 8
      درست می‌فرمایید. اگر در جاده‌های بین شهری رانده باشید، حتماً به راننده‌های مزاحم بر خورده‌اید. ۱. با اینکه شما با حداکثر سرعت مجاز رانندگی می‌کنید، از پشت به شما نزدیک شده و به اصطلاح به اتومبیل شما می‌چسبانند تا شما کنار بروید. ۲. اگر فاصله‌ی ایمنی را با اتومبیل جلو حفظ کنید، مدام جلوی شما می‌پیچند تا از این فاصله برای جلو زدن استفاده کنند. ۳. بین دو لاین و روی خط حرکت می‌کنند تا از بقیه جلو بزنند. در تمامی این موارد مقصر در ظاهر مردمند و در اصل این کم کاری پلیس است که نتوانسته این فرهنگ را جا بیندازد.
    • مرتضی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      0 20
      آقای امین، فرمایشات شما درست ولی راه رو برای ماشینی که می خواد با سرعت غیر مجاز برونه باز کنید. شما ناظر اجرای قانون نیستید.
  • سید IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    53 8
    به نظر من به جای پاک کردن صورت مساله به حل مشکلات جاده ها و خودروها بپردازیم .
  • بهمن IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    70 14
    تنها راه آزاد سازی اقتصاد کشور از دست سیستم پوسیده دولتیه و کمونیستس فعلیه .با وضعیت موجود و فساد موجود در وزارت راه ، صنعت خودرو و... هیچ امیدی به بهبودی شرایط نیست .آزاد سازی کامل اقتصاد از قبیل واردات هرگونه خودرو ، تجهیزات و ناوگان مدرن راهداری راهسازی ناوگان حمل ونقل و توسعه سریع شبکه مویرگی ریلی کشوری
  • ارش IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    69 10
    ريشه تمامي مشكلات به عدم رعايت قوانين به خصوص سرعت غير مجاز بر مي گردد. خرابي جاده و خودرو و عدم توجه پليس و.... تماما بهانه است. مطلقا بهانه است. اگر مردم فقط سرعت مجاز را رعايت كنند حتي اگر تصادفي هم رخ دهد حداقل خسارت جاني در پي ندارد.ما مردم هميشه به دنبال مقصريم و متاسفانه تقصيرات خودمان را مي خواهيم به گردن زمين وزمان بياندازيم.
    • نیما IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      7 5
      حرف شما تا یه جایی درست. اما یه عامل خیلی مهم در افزایش تلفات رو در نظر نگرفتین."ایمنی خودرو" به هر حال حادثه و تصادف پیش میاد. اینجاست که ایمنی خودرو نقش خیلی مهمی داره.
    • حسين IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      3 1
      نيما جان وقتي كسي با سرعت غير مجاز و بدون رعايت قوانين رانندگي مي كند ديگر خودرو وجاده مقصر نيست. وقتي مي گويند باتوجه به اين جاده و خودرو به قول شما نا ايمن حداكثر 80 كيلومتر برانيد و كسي بيشتر رفت ديگر مقصر اول و اخر حادثه ، خودش است. هر حرف ديگري به قول آرش فقط بهانه تراشي است.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      2 1
      آفرین به آرش. حتی اگر با پراید لکنته هم 60 کیلومتر یا نهایتا 80 کیلومتر در ساعت رانندگی کنی ، در صورت تصادف خسارت فقط مالی خواهد بود و نه جانی
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    60 8
    خداوکیلی هیچ راه حلی بهتر از بستن در ایرانخودرو و سایپا و ازاد کردن واردات خودرو نیست. چون این دوتا شرکت هیچ امیدی به بهبودشون نمیره و دیگه ناامید شدیم ازشون.
    • شاهين IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      5 8
      ايران خودر وسايپا هيچ ربطي به حوادث جاده اي ندارند وحرف شما فقط پاك كردن صورت مساله است. وقتي مردم بي احتياطي مي كنند وبد رانندگي مي كنند ديگر خوب و بودن خودرو اهميتي ندارد. يك عده انتظار دارند هر جور كه دلشون خواست برونند و تخلف كنند بعد ماشين بياد تاوان بي احتياطيشونو بده.لطفا منطقي باش برادر
  • سوادکوهی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    28 1
    قطعاً وظیفه شناسی پلیس و قاطعیت و حضور آنها بسیار موثر خواهد بود متاسفانه تاکنون ماموران پلیس بسیار ضعیف عمل کرده و در مکان هایی که باید حضور داشته باشند حاضر نمی شوند و به نوعی راحت طلب شده اند و نتیجه آن تداوم وضعیت نامناسب رانندگی در ایران و هزینه های هنکفت آن برای کشور است. برای مشاهده ضعف پلیس کافی است در یک چهار راه بایستید و انواع تخلف توسط موتورسواران را ببینید و عکس العمل پلیس به این بی قانونی را مشاهده کنید و یا در جاده ها مشاهده کنید که حتی حاضر نیستند از خودرو پیاده شوند و متاسفانه برخی از آنها .... سختگیری، قاطعیت، وجدان کاری،استفاده از تکنولوژی روز ، آموزش و فرهنگ سازی راه حل این مشکل است
  • ناصر جوام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    22 3
    عوامل متعددی در این زمینه نقش دارند که به ترتیب اولویتی که خودمون می تونیم انجام بدیم یا به امید مسئولین باشیم عرض می کنم: 1- افزایش سطح مهارت های فردی رانندگی 2- اجتناب از رفتار مخاطره آمیز مثل مصرف مواد و مشروب، استفاده از تلفن همراه، رانندگی بیش از حد 3- احترام به قوانین رانندگی و توجه به علائم هشدار دهنده مسیر 4- ارتقای سطح ایمنی خودروها و جلوگیری از تولید خودروهای فاقد ایمنی لازم برای حفظ جان مسافران 5- نصب دوربین های نظارت ترافیکی و کنترل سرعت و تخلفات رانندگی در تمامی سطح جاده ها 6- ارتقای کیفیت و ایمنی جاده ها و نصب موانع جداسازی بین لاین های رفت و برگشت در جاده های حادثه خیز 7- افزایش محل های توقف و استراحت در کنار جاده ها مثلا برای صرف خوراکی های محلی یا سرگرمی کودکان که باعث ایجاد انگیزه برای توقف خودروها و استراحت رانندگان می شود 8- برخورد قضایی با خودروها و رانندگان خطرآفرینی که جان سایرین را تهدید می کنند 9- فرهنگ سازی بیشتر و مداوم و تشویق رانندگان قانونمدار 10- تولید فیلم و سریال در مورد حوادث رانندگی 11- تحقیق و بررسی راهکارهای موفق جهانی در این زمینه و الگوبرداری
  • عرشیا IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    64 11
    یک کلام ،ختم کلام : گل گرفتن در ایران خودرو و سایپا و لا غیر.....
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    55 5
    اول از همه باید همه به این باور برسند که جاده و خیابان ملک شخصی نیست و متعلق به همه است پس باید بطور مسالمت آمیز همه از آن استفاده کنیم الان بعضیا راه رو بند میارن و مانع حرکت بقیه میشن و بعضیا هم که با پیست اتومبیلرانی شخصی اشتباه گرفتن. دوم ساماندهی و تمرکززدایی از تعطیلات و مسافرتها که تعطیلی پنج شنبه یا شنبه در کل کشور راه خوبی است. سوم جاده استاندارد چهارم خودروی استاندارد و پنجم سختگیری و جریمه
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      28 5
      دقیقا دقیقا دقیقا
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 61
    پلیس راهنمایی و رانندگی را از جاده ها حذف کنید. عامل تصادف هستند.
    • NL ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      17 12
      حتما تخلف میکنی که میخوای پلیس در جاده نباشه میشه بگی که پلیسی که برای انحراف به چپ رفتنت یا سرعت غیر مجازت جریمت میکنه چه طور باعث تصادفه
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      1 0
      یه بار با چشم خودم دیدم پلیس سر پیچ پرید وسط جاده و به یک ماشین علامت داد که توقف کنه. حرکتش چنان ناگهانی بود که راننده هول شد و زد رو ترمز ماشین عقبی چنان بهش زد و هر دو ماشین داغان شدند......
  • ایرانی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    33 3
    پلیس به جای رشوه گرفتن باجدیت جریمه کند.
  • NO ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    19 3
    اول تجدید نظر در آموزش مقررات و رانندگی و تفهیم مسئولیت رانندگی. دوم افزایش مجازات تخلفات رانندگی برای تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت غیر مجاز، رانندگی در حالت مستی یا تحت تاثیر مواد مخدر به طوری که تخلف رانندگی جرم شناخته شده و مجازات حبس و ضبط موقت و دایم گواهینامه را نیز شامل شود.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    18 4
    ضعف نظارت پلیس+ پایین بودن میزان جریمه+ فرهنگ بسیار پایین رانندگی+عدم توجه و رعایت قوانین راهنمایی= تصادف و هرج و مرج در داخل و بیرون شهر
    • US ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      13 1
      دوست عزیز،داستان اول و اخر رانندگی در جاده رو راننده محترم تمام میکنه وقتی اقای راننده حالا ماشین مال باباشه مال خودشه یا هر شخص دیگه ای اولا این رو باید بدانه نود در صد ماشینهای ما استاندارد و ایمن نیستند باید به تناسب امنیت ماشین رانندگی کرد با یکدست فرمان و با دست دیگه گوشی و شوخی کردن مشخصه چه اتفاقی میفته
  • تقی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    6 13
    وقتی خودروها خصوصا ساخت داخل کیفیت لازم رو نداره وجاده ها استاندارد نیست واردات خودرو تعرفه زیادی دولت روش میکشه و کارگران خودورسازهای بی کیفیت بیکار میشوند و مشکل اصلی عدم تعامل با دنیای آزاد وبا گرانی قطعات ولاستیک وووووو آخر من چه بگویم !!!!!!!!!!
    • علي رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      4 1
      احيانا بد رانندگي كردن مردم وبي احتياطي و سرعت زياد و ناديده گرفتن وقوانين توسط راننده ها هيچ نقشي تو خسارات و تلفات نداره؟؟؟؟؟ بس كن آقا تقي. اگر از ايران خودرو وپليس خوشت نمياد صراحتا بگو ديگه چرا سفسطه مي كني.
  • نوری IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    9 6
    با سلام: 1- اجباری شدن نصب دوربین در تمامی اتومبیل ها 2- ارسال فیلم تخلفات خاطیان به پلیس راهور از طریق اینترنت 3- در صورت اثبات تخلف صدور برگ جریمه و اعمال قانون برای خاطی 4- صدور امتیاز برای راننده ارسال کننده فیلم ( مثلا" تخفیف عوارض شهرداری یا تخفیف در بیمه) خواهی دید که دیگر هیچکس جرات تخلف نخواهد داشت.
  • علی حبیبی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    18 1
    باسلام با توجه به رانندگی طولانی خودم در جاده ها با سواری پژو پارس از اول سال ۹۴ تا الان ۱۶۰۰۰۰کیلومتر و طبق مشاهداتم چند مورد را باعث تصادفات جاده ای میدانم اول آموزش ناقص و کم دوم لجبازی راننده ها با خودشان و دیگران یعنی توجه نکردن به تابلو ها و میزان توانایی و کشش بدن خود در مقابل خستگی
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    4 3
    1-افزایش نرخ جریمه ها 2-کم کردن سنوات گواهینامه ها و گذراندن دوره آموزشی برای تمدید3بروز بودندوربین های راهنمایی و رانندگی 4-سیستم جی پی اس فعال برای وسایل نقلیه ای که بیرون از محدوده شهر تردد دارند
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 0
    اول از همه باید ضد فرهنگ فقط خودم و خونوادم و بقیه به درک حل بشه .بعد توجیه بشن که حتی اگر فقط خودم و خونوادم لازمه هوای دیگرانم داشته باشم وگرنه با مرگ تنبیه میشم سوم هم اینکه بفهمن ماشین ادامه بدن انسان نیست قواعد خودشو داره فوتبال نیست که لایی بندازین یا فرار کنید از دفاع حریف
  • فروهر IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    16 2
    فرهنگ همیشه از بالا به پایین شکل میگیره. چه در ایران، چه در هلند و چه هر کشور دیگری. خودرو های بی کیفیت دلیل اصلی کشتار جاده ای نیستند. دلیلش نوع عملکرد ما است. ما مردم بی طاقت و کم حوصله ای هستیم. توی جاده و خیابان با سرعت بالا میرونیم، انواع تخلقات رانندگی رو مثل آب خوردن انجام میدیم. هیچ وقت هیچکجا صبر نمیکنیم، همیشه میخوایم سریع برسیم، چه کار واجب داشته باشیم، چه نه. خیلی راحت سبقت از راست میگیریم. سر تقاطع ها هیچ وقت صبر نمیکنیم تا دیگری عبور کنه. حق دیگران رو به راحتی پایمال می کنیم. حتی توی ترافیک اگر ماشین بغلی یک متر عقب بیفته، فوری در لاین بغل جای اونو میگیریم. این فرهنگ از بالا به پایین شکل میگیره و مشکلات ریشه های عمیقی دارن. گرجستان کشوریه که تازه ده ساله خودشو بعنوان یک دولت ملت پیدا کرده. وقتی خودم از نزدیک دیدم باورم نمیشد که به هیچ وجه هیچ کس، نه در شهر و نه در جاده با سرعت بالای 80 رانندگی نمیکنه. هیچ کس عجله نداره. اگه پیاده بخواین از خیابون رد بشین، ماشین ها 50 متر عقب تر توقف میکنن تا شما رد شین. در صورتی که ما ایرانی ها دقیقا برعکس این هستیم.
  • علیرضا NL ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    6 2
    ۱- سخت تر کردن صدور گواهینامه و واگذاری آن به شهرک آزمایش نه موسسات آموزش رانندگی که به راحتی گواهینامه صادر میکنند ! ۲- فرهنگ سازی در زمینه های مختلف رانندگی و حقوق شهروندی ۳- تولید ماشین های با کیفیت و ایمنی بالا نه مثل تولیدات داخلی و اجازه واردات ماشین های با استاندارد بالا بدون تعرفه گمرکی مخصوصا هیبریدی ها ! حتی ماشین های دست دوم سالم و مورد تایید! چون امیدی به بهبود کیفیت خودرو های داخلی نیست ! ۴-احداث و یا مرمت جاده ها و ایمن کردن آنها ۵- افزایش وسایل حمل و نقل عمومی با کیفیت ( تمیز باشند ، در فصل گرما کولر داشته باشند ، سرما بخاری مناسب ) مثل مترو ، اتوبوس ، تراموا , ریل های قطار ،قطار هوایی و سریع السیر ، قطار های برقی داخل شهری ....! ۶- بالا بردن هزینه جریمه و مجازات متخلفین که با طرز رانندگی‌شون با جان مردم بازی می‌کنند حتی مجازات زندان برا افرادی که تکرار می‌کنند !
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    19 8
    اگه تمام ماشینها بجای پراید و پژو ،بنز و بی ام و تویوتا بشن اگه تمام جاده های ما استاندارد و همپای بهترین جاده های دنیا بشن بازم این همه کشته رو داریم .اگه من با پراید و تو مزخرفترین جاده مثل ادم رانندگی کنم و احساس نکنم شوماخر هستم بخدا هیچ اتفاقی نمی افته .اگه ما ایرانی ها سوار تانک هم بشیم باز خودمونو میکشیم.ضمن اینکه جریمه ها باید میلیونی بشه چون جریمه جزو سبد خانوار نیست تخلف نکن تا جریمه نشی
  • حسین IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    26 8
    از تردد پرایددر جاده ها جلوگیری شود
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    2 0
    سلام ابتدا رانندگان قوانین را به درستی اجرا کرده و از خلاهای موجود در قانون سو استفاده نکنند. دوم آن که وقتی کیفیت تولید مناسب نیست ، با کاهش یا حذف تعرفه ها ، اجازه واردات خودروهای با کیفیت را بدهند پلیس نیز با سخت گیری بیشتر و فرهنگ سازی رانندگان را هوشیار کند
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    9 4
    وقتی فیلم متری شیش نیم که یک قاچاقچی خانواده خراب کن که فقط فکر خودشو خانوادشه میشه پرفروشترین و ضد قهرمانش قهرمان رانندگیمونم همینه.بی احترامی به قانون و‌دیگران ارزشه در اینجا
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 4
    چاله های اتوبان ها و جاده ها رو پر کننید که راننده مجبور به تغیر مسیر ناگهانی نشه . درخت های سطح شهر رو که جلو تابلو های سبز رنگ راهنمایی و رانندگی هستند کوتاه بشند که بتونه راننده بخونه از دور تر نه این که یه کم مونده به انتخاب مسیر . از سوار شدن بیش از ظرفیت خودرو جلوگیری بشه . کمر بند دونفهر برای جلو و ۴ نفره برای عقب نیست که . پلیس ها هم لطفا به جای مثل ادمک چوبی بودن سر مزرعه مشکلات ترافیکی رو حل کنند . لطفا
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    12 2
    به نظر من باید اول به این باور برسیم که خداوندی که انسان را خلق کرده برای زنده بودن وسالم زیستن خلق کرده وباید بدانیم که جان بادمجان نیست که خود یا دیگران را به زحمت ندانم کاری ها حین رانندگی بیندازیم مردم ما مردمی هستند که همیشه فکر می کنند این اتفاقات ناگوار که می افتند برای دیگران است وانها خیلی در همه چیز وارد هستند بنابراین مردم تا خودشان را اضلاح نکنند هر چقدر هم که ماشینها مجکم باشد وجادها هم خوب باشد باز تصادفات است هر چند وقت تصادفات اتوبوسهارا می شنویم ایا جز بد رانندگی کردن یا معتاد بودن یا خواب الودگی دلیل دیگری هم دارد از امروز هر کس باید خودش را بسازد مخصوصا برای رانندگی واگر اعصاب ندارد یا خوی دعواگری دارد یا خوی قلدری دارد به خاطر خداهم که شده رانندگی نکند
  • سیامک ملکی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 3
    ۱-نصب دوربین به تعداد زیاد در تمام معابر شهری و جاده ها ۲-ارسال بی درنگ پیامک ثبت تخلف به رانندگان متخلف ۳- گران کردن میزان جریمه
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 8
    حمل و نقل ریلی را زیاد کنند قطار و مترو
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    6 0
    1. افزایش فرهنگ رانندگی و اینکه ثابت کنیم رانندگی خوب و آرام نشانه شخصیت مثبت فرد است و رانندگی عجولانه و عصبی نشانه. بی شخصیت بودن فرد است. 2. واردات ماشین های خارجی بدون تعرفه آزاد شود تا افراد با احتیاط و البته اطمینان بیشتری با ماشین های خوب خارجی رانندگی کنند. 3. تخفیفات بیشتر بیمه به صورت تصاعدی برای ماشین های بدون خسارت. 4. کیفیت خوب جاده ها بخصوص نداشتن چاله و دست انداز خیلی موثر است. 5. برخورد بسیار شدید با رانندگانی که بی جهت و فقط برای هواخوری و تفريح در شانه جاده ها توقف می کنند. 6. و سرانجام حضور چند برابری پلیس در جاده ها در تمام اوقات شبانه روز.
  • امیر IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 2
    1- جاده هایی مثل هراز و چالوس و بسیاری دیگر مسیرهای بدون جداکننده و تگ لاین که حتی راننده امکان سبقت مجاز ندارد حادثه ساز هستند. (توضیح واضحات) 2- تولید یا واردات خودرو ایمن مثل تسلا و ولوو 3- رواج حمل و نقل عمومی در سطح کشور و نه فقط شهری مثلا اگر سفر با هواپیما ارزان باشد و قطار سریع السیر به مشهد 6 ساعته و بلیط قیمت اقتصادی و در دسترس (قابل تهیه برای عام)باشد چرا کسی از ماشین شخصی باید استفاده کند؟ این موارد را یک کودک دبستانی هم می داند شما که برای جذب بازدید کننده دنبال مطالب پر طرفدار هستید اونی هم که مسئول حمل و نقل و سلامت مردمه دنبال اینه که جلسه دور همی بزاره با سایر مسئولان در مورد واگذاری احداث بزرگراه و سایر موارد به پسرخاله و پسر حاج آقا فلانی جهت حفظ رانت های با ارزش رقابت کنند و بعد از واریز مبلغ قرار داد به حساب پیمانکار اقامت کانادا برای اون عزیزان بگیرن. این وسط بی ارزش ترین آیتم جون مردم همیشه در صحنه است.
  • AE ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    اول بهبود و ارتقا فرهنگ رانندگی و اموزش درست رانندگان برای اخذ گواهینامه دوم بهبود کیفیت و امنیت خودروها سوم رفع اشکالات جاده ها و گذرگاههای خطر افرین
  • كمال IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 1
    قطع شدن هوشمند تلفن همراه
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    10 1
    بالا بردن فرهنگ عمومی در رانندگی + آموزش از سنین کم + برخورد قاطع پلیس
  • FARZAD IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 1
    قطع تولید داخلی خودرو افزایش شدید جرایم رانندگی و دخالت قوه قضائیه در جرایم سنگین. محرومیت رانندگان متخلف از رانندگی با حساسیت بیشتر. افزایش قابل توجه حقوق پرسنل راهنمائی و رانندگی و پلیس راه. بهبود وضعیت جادهها
  • محمود IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    4 2
    1- ماشین بی کیفیت داریم 2- جاده های استاندارد کم داریم 3- پلیس راهنمایی و رانندگی خیلی ضعیف عمل می کند.کسی که با جان مردم بازی می کند دو روز ماشین را خواباندن و 6 ماه محروم از رانندگی دردی را دوا نمی کند،‌از کشور های موفق الگو بگیریم.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    30 2
    ایران خوددو و سایپا را تعطیل کنید، تعرفه واردات خودرو را بردارید تا ماشین های با کیفیت با قیمت دوبی وارد ایران بشه، از اختلاسها و دزدیها کم کنید و به پروژه های عمرانی علی الخصوص احداث آزادراه ها و بهسازی و آسفالت جاده های درب داغون بپردازید
  • ali IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    4 2
    کنترل کیفیت خودروها- فرهنگسازی استفاده از خودرو - اتوماسیون ادارات و کاهش سفرهای غیر ضروری وهمچنین توجه به حمل و نقل عمومی میتواند کارساز باشد. ولی افزایش جریمه ها دستاویزی میشود برای دریافت رشوه مامورین و چپاول مردم.
  • سعید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 6
    تا ماشین های ساخت داخل بی کیفیت هستند بهترین راه حل محدود کردن سرعت آنهاست. یعنی حداکثر سرعت ممکن برا ماشین های ساخت داخل 90 کیلوکتر بر ساعت باشد
  • رضا US ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 1
    متاسفانه شما ژورنالیست ها دنبال مسکن هستید و نه درمان. مشکلات ترافیکی ایران نیاز به جراحی دارد.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    7 0
    باید جریمه های تخلفاتی مانند سرعت و لایی کشیدن را 10 برابر افزایش یابد و در مقابل اگر این نوع تخلفات تکرار نشد جریمه بخشیده شود مثلا اگر تا 6 ماه بعد از جریمه مذکور تخلف سرعت تکرار نشد جریمه قبلی بخشیده شود....
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    6 0
    سرعت زیاد - لج بازی - عدم رعایت مقررات - بی فرهنگی پیش رول در درجه مشکل خود ما هستیم. در درجه دوم خودرو و جاده و پلیس و غیره.
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    اندکی مطالعه برای مسعولان. این مشکل سالها پیش توسط کشورهای دیگر به صورت موفق انجام شده . نیاز به آزمون و خطا نیست . اندکی مطالعه و وجدان کاری ( در حد یک اپسیلون) راه گشا خواهد بود
  • مهدی کیوان مهر IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    با سلام . به نظرم احترام به قانون و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، عدم عجله و شتاب در رانندگی ، احترام و گذشت به رانندگان ، تمرکز به رانندگی خود و حس مسولیت پذیری در مقابل جان سرنشینان می تواند ضامن سلامتی و کاهش تلفات حوادث جاده ای باشد.به امید روزی هستیم که مردم با آرامش و حواس جمع رانندگی کنند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    1.خودروهایی مثل پراید از ورود به جاده منع بوند و فقط داخل شهر حق رانندگی داشته باشند 2. حمل و نقل ریلی با کیفیت مناسب و سرعت مناسب گسترش یابد 3. استاندارد جاده ها 4. افراد زیر 40سال حق رانندگی در جاده ها رو نداشته باشن مگر با خودرهایی که کاملا استاندارد و مجهز به ایر بگ باشد
  • محسن IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    بنظر من صدا سیما در این قضیه میتونه خیلی موثر باشه چرا که بجای خیلی از برنامه های بی محتوا میتونه برنامه هایی درست کنه در قالب مستند" فیلمهای سینمایی میزگرد درمورد چالشهای کاهش تصادفات با کارشناسان بی طرف و...چرا که این یک معضل بسیار مهمی که هر سال شاهد عزادار شدن هزاران خانوار هستیم
  • شايان منتظري IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 2
    تمام كساني كه بي جهت ومغرضانه به كيفيت خودرو انتقاد مي كنند بدانند كسي نمي گويد خودروهاي ايران در حد بهترينهاي دنياست. اما علت تلفات جاده اي در ايران ، خودروها نيستند. اگر كسي قوانين را رعايت كند وسرعت مجاز براند حتي اگر ماشين بي كيفيت باشد بازهم حداقل تلفات جاني در پي نخواهد داشت. اگر كسي با سرعت 75 كيلومتر براند تصادف هم بكند حداقل نمي ميرد. پس لطفا ايراد مغرضانه نگيريد.
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    با سلام 1- فرهنگ سازی در بین مردم صفر هست و صدا و سیما درگیری خودش رو دارد. 2- جاده ها و خودرو ها استانداررد نیستند 3-پلیس راهنمایی به جای کمین دروبین رو در هر 30-50 کیلومتر کار بگذاردو و اتوماتیک تخلفات رو ضبط کند. استراحتگاه و از جا پارک ها ها به نحو احسن استفاده شود مثلا سکو ها و صندلی هایی در کنار جاده ها همراه با سایبان و درخت زیاد استفاده شود. علایمغیر استاندارد مثل خطوط بریده و ممتدی که برای دو طرف جاده همسان هست در دو ردیف سوا بشود و برچیده شود اسفالت و جاده بسیار ناجور و چاله چوله ها زیاد هست در کل 90 درصد خطا ها مربوط به جاده و پلیس و علایم هست و 10 درصد مربوط به فرهنگ رانندگی هست
  • ميثم IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    در دسترس ترين راه ، كاهش 10 كيلومتري كل جاده هاي كشور، و كنترل بيشتر جاده ها بخصوص شب ها، از رده خارج كردن خودروهاي غير استاندارد و غير ايمن
  • US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    کسایی که پراید خوبه و فرهنگ رانندگی ندارم حرفشون نصفه درست هست. پراید خوب نیست ولی فرهنگ رانندگی نداریم. در واقع، کل مردم نمی تونن ۱۰۰ درصد بی عیب و ایراد رانندگی کنند و بالاخره حادثه پیش میاد. اینجاست که پراید میره سوال! در واقع اگه یه کسی تو خیابون خلافی کنه که منجر به تصادف بشه، اون پرایدیه احتمال مرگش زیاده با اینکه حتی رانندگی خیلی خوب داشته باشه!
  • آمیرزا IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 1
    واردات موتور بالای 750cc آزاد بشه.....
  • مجیدی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    1-کلاه ایمنی را اجباری کنید چون نصف کشته های ما موتور سوار هستند 2-فاصله بین شهر های ما زیاده و باعث عجله رانندگان برای مقصد میشود لطفا پیگیر تاکسی هوایی باشید که مسافر بدون معطلی و گرفتن بلیط در فرودگاه سوار میشوند و انشالله که روزی برسد که خودمان این هواپیماهای کوچک را بسازیم
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    سوار ماشین ایرانی نشید
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    ببینید همه دنیا چکار کرده اند ما هم همان را انجام دهیم البته کشور ما با همه دنیا کارهاش برعکس است!!! کارهایی که کشورهای پیشرفته انجام داده اند: توسعه حمل و نقلی ریلی بین شهری و درون شهری در کشور المان که از پیشتازان خودرو دنیا است 30 هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد و استفاده از ان بسیار بسیار کم هزینه تر از خودرو شخصی است بالا بردن فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی گران کردن استفاده از خودرو شخصی و ارزان کردن استفاده از حمل نقل عمومی جریمه های بسیار سنگین مثلا در امریکا جریمه پارک ممنوع که یک جریمه عادی است 500 دلار است بالا بردن حقوق و احترام پلیس و برخورد شدید با پلیسهای متخلف اموزش از بچگی و بالا بردن فرهنگ رانندگی افزایش ایمین خودروها و جاده ها
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 1
    رانندگی بد یک معلول اجتماعی است. وقتی عده ای پشت فرمان می خواهند تمام عقده های اجتماعی خودشون را سرکوب کنند هیچ قانون و بگیر و ببندی جوابگو نیست. عقده هاشون را درمان کنید خیلی چیزها از جمله رانندگی هم درست میشه.
  • مسعود IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    در داخل شهر ، زماني كه به پليس ميگوييم يك اتومبيل پرايد دارد خلاف قانون حركت ميكند و او ميگويد كه راننده پرايد را نبايد جريمه كرد چون منبع درآمدش هست ، نتيجه اين ميشود كه همان راننده در جاده‌هاي بين شهري با همان پرايد ، موجب تصادف ميشود و باعث داغدار شدن يك سري ازهموطنان شده و بعد اعلام ميكنند كه پرايد ماشين ضعيفيه ...
  • مسعود IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    در داخل شهر ، زماني كه به پليس ميگوييم يك اتومبيل پرايد دارد خلاف قانون حركت ميكند و او ميگويد كه راننده پرايد را نبايد جريمه كرد چون منبع درآمدش هست ، نتيجه اين ميشود كه همان راننده در جاده‌هاي بين شهري با همان پرايد ، موجب تصادف ميشود و باعث داغدار شدن يك سري ازهموطنان شده و بعد اعلام ميكنند كه پرايد ماشين ضعيفيه ...
  • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام باید کیفیت جاده ها رو بسیار بالا ببرند فرهنگ صحیح رانندگی را در کشور رواج دهند درسایپا و ایران خودرو وهر خودرو ساز بی کیفیت را تخته کنند و ازخودرو های تولید ملی باکیفیت (مانند آریانا ive2) حمایت کنند نه برن سه برابر قیمت خودرو وارد کنند البته خودرو های وارداتی با قیمت اصلی وارد کشور می شوند این دلالان و دولت هست که سه برابر قیمت خودرو دا به دست مردم میدهند مثل بنز
  • 26915195709 IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    2 0
    فقط ماشین استاندارد جاده استاندارد قوانین رانندگی
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    پلیس اگر بتونه بدون استثنا برای همه قانونو اجرا کنه 2 خاصیت داره 1خودشون به اجرای قانون مطمئن و دلگرم میشن و با جدیدت بیشتری اونو اجرا میکنن 2 مردم هم وقتی عدم تبعیض رو ببینم از اجرای طرح استقبال می کنن عدالت خیلی خوبه و دور از دسترس نیست.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    برخورد نظامی
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
      0 0
      آره. اگه با تانک بیایم تو خیابون دیگه تصادف و تلفات نداریم. خخخخخخ
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    تا زمانی که با علم و مدرنیته قهریم این هزینه ها رو باید بدیم، ماشین و جاده و راننده خوب همشون نیازمند ارتباط با دنیای مدرنه که فعلا از این نعمت محرومیم، به جز تحریم ها تصمیم گیرها هم آدم های مدرنی نیستند که بخوان به این سمت حرکت کنن
  • دادخواه IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    مردم فرهنگ شكايت از دو خودرو ساز در محاكم قضايي داخل و خارج را ياد بگيرند و بابت ديه عزيزانشون درخواست خسارات كنند اين دو خودرو ساز در خارج از كشور هم دلار فراوان دارند
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    4 0
    میگه اگه تو بزرگراه های سرعت آزاد آلمان با سرعت سیصد کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، باز هم میبینید که یه پژو پارس نمره کرج داره از پشت چراغ میده. مردم آرانتر برانند. توجه از جلو را برندارند. لایی نکشند. پلیس رحم نکند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    مهمترینش اینه که باهرنوع قانون شکنی موتورسیکلت سواران برخوردقانونی شودتابحال سردمداران راهنمایی ورانندگی نفهمیده اندچکاربایدبکنند؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 0
    باید فرهنگ سازی شه و روی ارامش روانی رانندگان بیشتر کار بشه.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    2 0
    زمانی سفر مختص قشر خاصی از مردم بود. الان همه سفر جزء لاینفک زندگیشون شده. ولی متاسفانه فرهنگ سفر را ندارند. فقط میخواهند سفر کنند به هر قیمتی. تجاوز به حقوق دیگران، آلوده کردن محیط زیست و... همین معضل است که گریبانمان را گرفته. فرهنگ رانندگی‌. فکر میکنند رانندگی یعنی کلاج و ترمز و گاز را شناختن. باید فرهنگ مردم را بالا برد. این فردگرایی و خودخواخی را به فرهنگ جامعه محور تبدیل کرد.آنوقت است که فرد تنها به رسیدن خود به مقصد فکر نمیکند. آن هم به هر وسیله‌ای. بلکه میفهمد که باید با تبعیت از قانون همگی با هم به مقاصدمان برسیم.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    2 0
    جریمه و اعمال قانون سنگین. با این گرانیهای کنونی جریمه ها بازدارنده نیست.
  • احمد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    13 0
    نرخ بنزین و گازوئیل به لیتری حدود ۵ هزار تومن برسه.
  • علی ابراهیم نژاد IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 0
    حوادث چهار دلیل داره: انسان ( راننده): مهارت های رانندگی باید بهتر شود. محیط:شناسایی، اصلاح و ایمن سازی جاده ها. ماشین: تولید خودرو ایمن مطابق با استانداردهای ایمنی و جهانی مدیریت: نظارت بر اجرای صحیح موارد سه گانه و ...
  • مهران IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    رعایت سرعت مجاز و سختگیری شدید پلیس در نظارت بر متخلفان
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    2 0
    سوال من از همه و بخصوص پلیس این است که اگر شخصی سر چهار راهی بایستد و یک میله اهنی را با تمام قدرت و سرعت به سر رهگذران نردیک کند برخورد مردم و پلیس با این شخص چه خواهد بود؟ایا غیر از این است که این شخص اگر همان دقایق اول توسط پلیس دستگیر نشود ،خود مردم از خجالتش بر میایند.حالا همین اتفاق به صورت بسیار خطرناک تر هر روز هزاران بار تکرار می شود ولی توسط رانندگان با عابرین پیاده و خیلی عادی همه از کنار ان می گذرند! چرا نه مردم و نه پلیس درک درستی از این قضیه ندارند و اجازه داده می شود که رانندگان با سرعت وحشیانه در خیابانها جولان بدهند ؟ ماشینی که حداقل دو تن وزن دارد و با سرعت 60 کیلومتر در کوچه خیابانهای پر ازدحام به سمت مردم یورش می برند ؟ چرا هیچگونه تابلوی سرعت در این مملکت نیست چرا پلیس به راحتی از کنار این ماجرا می گذرد و بعد وقتی کسی کشته یا زخمی می شود به عنوان قتل و جرح غیر عمد با ان رفتار می شود ؟ اگر اقایان برای اینها جوابی داشتند انوقت می شود در مورد مسائل دیگر صحبت کرد!
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 1
    درب ایران خودرو و سایپا بسته بشود تا 10 سال آیند 50 درصد از آمار تلافات کاسته خواهد شد. واردات خودروهای چینی متوقف شود 25 درصد دیگر نیز کاهش خواهد یافت.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 1
    پیاده بریم چون نه جاده هامون استاندارد است و نه اتومبیل با کیفیت داریم.
  • SE ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    35 0
    در وقوع حوادث ناشی از رانندگی 5 عامل اصلی دخالت دارند : عامل انسانی (راننده) ، ایمن و استاندارد نبودن راه و جاده ، استاندارد و ایمن نبودن خودرو ، فقدان یا کافی نبودن علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی ، عدم اعمال مقررات و فقدان نظارت کافی پلیس راه / چنانچه در این 5 عامل اصلی وقوع حوادث رانندگی صرفاً بخواهیم به مهمترین عامل یعنی عامل انسانی بپردازیم به نظر اینجانب چنانچه راننده مهارت و تجربه کافی رانندگی در جاده های درون و برون شهری داشته باشد و به آئین نامه راهنمایی و رانندگی نیز مسلط باشد و با سرعت مطمئنه و مجاز و رعایت فاصله جانبی مجاز و همچنین حمل بار و سرنشین مجاز و در اوقات روز و با حواس جمع و نگاه به جلو و توجه به آئینه ها و به دور از خستگی و خواب آلودگی و پرهیز از گفتگو با سرنشینان خودرو و یا مکالمه تلفن همراه و خوردن و آشامیدن و در بین خطوط و متناسب با سرعت در حال حرکت خودرو در لاین مربوطه رانندگی نماید و در جاده های دو طرفه انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز نداشته باشد می تواند حداقل از 80% حوادث غیرقابل پیش بینی رانندگی جلوگیری نماید حتی اگر خودرویش پراید و خودروهای مشابه باشد !
  • reza IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    تنها یک راه داره . به پلیس راهور بیاموزیم وظیفه آنها ایجاد نظم در خیابانهاست نه درآمد برای دولتها
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    0 0
    فقط و فقط تشدید مجازات و برخورد شدید
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 0
    اگر این آماررا هرشب دراخبار اعلام وصحنه های تصادف ومجروحان ان را بنمایش بگذارند هم عده ای درس عبرت نمی گیرند زیرا جنون سرعت بیش از حدمجاز عدم رعایت فاصله وعدم رعایت حق تقدم فرهنگ عده ای شده است باید کسانیکه این نکات را رعایت نمی کنند را برای نوبت اول ودوم سه وشش ماه گواهینامه آنها راتوقیف ودرمرحله سوم تا سه سال باطل وبعد ازسه سال مجددا مراحل دریافت گواهینامه راطی کنند وبعدا درصورت خلاف بطور کل باطل کنند چطور برای دسته چک وچک برگشتی اینهمه سخت گیری می کنند اما برای ارابه های مرگ ورانندگان گیج ومتوهم ان قوانین سخت وجود ندارد .
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    68 0
    کاهش سطح فرهنگی مهمترین معضل مردمان جامعه ما در عصر حاضر می باشد . وقتی فرهنگ اجتماعی مردم در بالاترین سطح قرار داشته باشد ، دعوا و مرافعه کاهش یافته و به تبع آن پرونده های قضایی به پائین ترین حد ممکن می رسد ، فرهنگ رانندگی اصلاح می شود و تصادفات کاهش می یابد ، کم کاری و فرار از مقررات و قوانین کاهش می یابد . فرهنگ شهرنشینی و آپارتمان نشینی بهبود و ارتقاء می یابد . مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری مردم افزایش می یابد . نیاز مردم به پلیس و ناظر و نگهبان و قاضی کاهش می یابد . اصلاح فرهنگ ، شالوده ، اساس و پایه رفع همه معضلات و ناهنجاریهای اجتماعی است .
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 1
    1- ارتقاء آسفالت و برطرف نمودن چاله و چوله 2- اصلاح نقاط پرخطر مثل تعدیل زاویه پیچ ها بخصوص تو سرازیریها 3- خط کشی های دقیق و تغییر تابلوهای حداکثر سرعت با شرایط ترافیک و فصل
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 0
    فرهنگ...فرهنگ....فرهنگ علت بیش از 95 درصد تصادفات عدم وجود فرهنگ صحیح رانندگی هست. علت تلفات بالا هم کیفیت پایین خودروها و اکثر جاده های کشوره. یه سر بزنید به اتوبانهای پر تردد تهران مثل اتوبان تهرانقم یا تهران کرج یا کرج-قزوین تا ببینید رانندگی ما چقدر فجیعه
  • بهروز طلایی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 2
    به نظر من بنزین باید بشه لیتری ۱۰۰۰۰ تومان تا خیلی از مشکلات مملکت حل بشه وگرنه با بنزینی که از اب معدنی هم ارزونه وضعیت بهتر از این نمیشه
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    5 0
    فرهنگ...فرهنگ....فرهنگ علت بیش از 95 درصد تصادفات عدم وجود فرهنگ صحیح رانندگی هست. علت تلفات بالا هم کیفیت پایین خودروها و اکثر جاده های کشوره. یه سر بزنید به اتوبانهای پر تردد تهران مثل اتوبان تهرانقم یا تهران کرج یا کرج-قزوین تا ببینید رانندگی ما چقدر فجیعه
  • حمید NL ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    3 1
    ۱ـ خودروهای وطنی را جمع کنید ۲ـ اجازه فعالیت به خودروسازان اروپایی و ژاپنی بدهید ۳ـ اخذ گواهینامه را سختتر و در صورت خلافهای پی در پی راننده... توقیف گواهینامه خاطی را آسانتر کنید !!
  • حسین نعیمی ID ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    7 0
    با عرض سلام خدمت شما دوستان مردم میخوام از یک تجربه مهم براتون بگم . برادرم حدود بیست سال در ایران راننده بود، به هیچ عنوان به قوانین احترام نمیگذاشت خیلی بد رانندگی میکرد پارک دوبل توقف ممنوع سبقت و....... تا اینکه سال 1388 به استرالیا مهاجرت کرد.به گفته خودش 480 دلار بابت توقف روی خط عابر پیاده، نزدیک 500 دلار بابت 3کیلومتر سرعت بیشتر از حد مجاز ویک جریمه دیگه که یادم نیست .خوشبختانه دیگه برادرم اون راننده قبلی نیست، وه همیشه این حرفو میگه جریمه های ایران بازدارندگی نداره
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 1
    بزرگترین لطفی که دولت می‌تواند بکند این هست که کارخانجات ایران خودرو و سایپا را تعطیل کند و خودرو با کیفیت بالا با تمام آپشن های مدرن دنیا در اختیار همه قرار بگیرد. موتور سیکلت های فعلی جمع آوری و اگر کسی موتور سیکلت می‌خواهد باید موتور سیکلت سه چرخ که همانند اتوموبیل هست در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و تردد هر گونه موتورسیکلت های فعلی ممنوع شود. این از خودرو ایمن. دومین مطلب برمی‌گردد به مناطق حادثه خیز که باید اصلاح هندسی شود و اصطلاحا تا حد ممکن تقاطع غیر هم‌سطح ایجاد شود تا تصادفات کاهش یابد. سوم هم پلیس اولا گواهینامه رو تبدیل به یک امتیاز کند و نه حق و در دادن این امتیاز هیچ گونه مماشاتی نکند و لازم نیست همه گواهینامه داشته باشند. من نگاه دارم میکنم این همه عجله و شتاب برای چیست؟! هر کس هم لازم ‌ شد باید به راحتی گواهینامه اش رو ابطال کرد بدون هیچ تعارفی.
  • فرهاد IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 2
    کاهش سرعت جاده ای به نود کیلومتر بر ساعت. کاهش سرعت درونشهری به پنجاه کیلومتر بر ساعت. درصورت استفاده از موبایل حین رانندگی، خواباندن خودرو به مدت یک هفته. رانندگی در حالت غیر عادی، ابطال گواهی نامه به مدت سه سال. آموزش آموزش دهندگان آموزشگاهای رانندگی، چون خود اونهایی که آموزش میدن رانندگی درست بلد نیستند.
  • US ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    6 0
    رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی. راهی جزاین نیست.
  • مقیمی RO ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    4 3
    حداکثر سرعت تو جاده ها بشه سی کیلومتر نه تصادف میشه نه کسی میمیره نه جریمه میشن کلی هم از مناظر لذت میبرن فقط عیبش اینه پول جریمه دست دولت را نمیگیره
  • قربانعلی احمدآبادی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 0
    سلام 1-اصلاح سرعت چون سرعت ها پایین آمده وزاه خسته کنندهاست2استراحت کافی3,رعایت علائم راهنمایی ورانندگی4-رفع موارد جادهای خطر ساز،۵متنوع سازی سرعت
  • علی پارساپور RO ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    1 1
    17 هزار نفر پارسال در تصادفات کشته و حدود 4 برابر نیز دچار معلولیت دایم شدند که با افزایش ایمنی خودرو و استاندارد بودن جاده ها و همچنین سخت گیری نسبت به صدور گواهینامه (افزایش مدت آموزش به همراه بهبود کیفیت)می توان به صورت چشمگیر خسارات و تلفات را کاهش داد یادمان باشد عامل انسانی در بروز تصادف نقش مهمی دارد ،اما دلایل اصلی تلفات بالا خودرو و جاده است
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    قطعا اگر مافیای خودرو کنار بره خودروهای با کیفیت وضعیت را عوض میکنن
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    5 0
    ارتقاء و بهینه سازی صنعت ریلی و مقرون به صرفه بودن استفاده از صنعت هوایی همان کاری که دنیا انجام شده
  • رضا باقري IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    2 0
    عزيزم جدا از تمام موارد كلا كسي قانون رو رعايت نمي كنه بشدت بد رانندگي مي كنيم لايي كشيدن و سرعت زياد و گوشي موبايل و سبقت بي جا و فاصله از ماشين جلويي اينها خيلي مهم هستن لطفا رعايت كنيد
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    2 0
    فقط اینکه مث ادم رانندگی کنن سرعت بالا بدون رعایت قانون مساوی با تصادف
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    5 0
    بعضیا اینقدر خودخواهن ک رانندگیشونم سرتاسر خودخواهیه هرجور خلاف هست انجام می دن طلبکارم میشن دیرو تو یه خیابون یه طرفه خلاف میومد و تازه برای من بوق میزد ک از جلوی راهش برم کنار راهی ک مال من بود متاسفم ک با اینجور آدما توی این مملکت زندگی میکنم مطمئنا رفتارشون فقط به رانندگی بد ختم نمیشه و هزارجور بی اخلاقی دیگه ام دارن