تحلیل‌ چهار کارشناس در گروه نخبگان خبرآنلاین درباره «نه مذاکره، نه جنگ»؛ سیاست بازدارندگی

کارشناسان سیاست خارجی در یادداشت های خود به تحلیل و بررسی سیاست نه مذاکره و نه جنگ پرداختند و سیاست های بازدارندگی ایران را مورد اشاره قرار دادند.

پس از اظهارات رهبرمعظم انقلاب درباره اینکه جنگ نخواهد شد، برخی در رسانه ها شبهه هایی مطرح کردند. این جریانات پرسش هایی از این دست در فضای مجازی مطرح کردند که مثلا: « با خروج امریکا از برجام تنش بین ایران و امریکا رو به وخامت گذاشته و بر شدت آن افزوده می شود تا جایی که به رویارویی نظامی دوطرف منجر خواهد شد. اما تجربه نشان داده است که این تحلیل ها در برخی رسانه ها درست نیست.
چنانچه این روند ادامه یابد به جز "جنگ" و "مذاکره" چه گزینه سومی وجود دارد که رهبری با اطمینان اعلام می‌کند که "جنگ نخواهد شد، مذاکره هم نخواهیم کرد"؟»

کارشناسان امور بین الملل و سیاست خارجی در گروه نخبگان خبرآنلاین، یادداشت های تحلیلی خود را درباره « نه مذاکره و نه جنگ» منتشر کرده اند. نصرت‌الله تاجیک ، در یادداشت خود به این پرسش پاسخ داده است که « هدف ترامپ از مذاکره با ایران چیست؟»
علیرضا اکبری، با ارزیابی صحیح و دقیق از «وضعیت» به موضوع « جنگ، یا بازدارندگی؟ » پرداخته است.
حسن لاسجردی نیز در یادداشت تازه ای به این پرسش پاسخ داده که « آیا سران واشنگتن در فکر جنگ با ایران هستند؟ »
سیدجمشید اوشال، در تحلیلی به موضوع سیاست بازدارندگی پرداخته و عنوان یادداشت خود را « نه «جنگ»، نه «مذاکره»؛ گزینه سوم چیست؟ » قرار داده  است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =