۵۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند / فعالیت ۳۲۰ عضو هیات علمی در دانشگاه

رییس دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر تعداد ۵۳ نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر خسرو عزیزی دقایقی پیش در نشست خبری با خبرنگاران در خرم آباد گفت: سرانه فضای دانشگاه ۳۴ هزار مترمربع است و فضاههای جدیدی که ساخته شده در گذشته بی سابقه است.

وی افزود: کل مساحت دانشگاه لرستان در حال حاضر و با احتساب ساخت و سازهای جدید ۳۴ هزار مترمربع است.

عزیزی عنوان کرد: تلاش ما اینست فضای بانشاطی برای دانشجویان ایجاد کنیم و باتوجه به نزدیک بودن به آغاز سال تحصیلی همه امکانات و خوابگاهها جهت اسکان دانشجویان با تلاش همکاران فراهم شده است.

دکتر عزیزی در ادامه گفت: دانشگاه لرستان ۵۳ نفر دانشجوی خارجی دارد که در حال تحصیل هستند این دانشجویان عمدتاً مربوط به کشورهای نیجریه،عراق،اندونزی،افغانستان ، مالزی و کنیا می باشند

دانشگاه لرستان رتبه بین ۴۱ تا ۵۰ را دارد

رییس دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشگاه از نظر کمی و کیفی روند صعودی را در پیش دارد اظهار کرد: در مجموعه ۱۸۰ دانشگاه زیرمجموعه وزارت علوم در کشور ، رتبه دانشگاه لرستان بین ۴۱ تا ۵۰ است همچنین در بحث کمیت رتبه ۳۵ و در کیفیت جایگاه ۴۲ را داریم که قطعاً با اجرای برنامه های در دست اقدام روز به روز شاهد ارتقا کیفی و کمی جایگاه این دانشگاه در کشور خواهیم شد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تصریح کرد: بیمارستان دامپزشکی که در دانشگاه لرستان ساخته شد یک برند محسوب میشود و در مقطعی که احداث شد بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای دانشگاه هزینه در بر داشت و هم اکنون نیز با تعاملی که با اداره کل دامپزشکی برقرار شده به نحو مطلوبی در حال ارائه خدمات با تعرفه های مناسب می باشد.

عزیزی جذب هیات علمی را در قالب فرآیندی خاص دانست و گفت: جذب هیات علمی یک چارچوب و فرآیند خاصی دارد اما در شرایط مساوی اولویت با نیروههای بومی استان است در برخی رشته ها ظرفیت تکمیل است اما پس از بررسی و مشخص شدن خلع در برخی رشته ها در راستای حمایت از بومی ها اقدام می شود.

فعالیت ۳۲۰ عضو هیات علمی دانشگاه لرستان

رییس دانشگاه لرستان در ادامه بیان نمود: در سال ۹۳ تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ۲۵۰ نفر بودند اما خوشبختانه هم اکنون دانشگاه ۳۲۰ عضو هیات علمی دارد که اکثراً بومی هستند.

دکتر خسرو عزیزی در رابطه با خوابگاههای این دانشگاه نیز در پایان گفت: باتوجه به پراکندگی خوابگاهها در سطح شهر، در تلاشیم خوابگاهها را به جهت نظارت روان تر و دسترسی آسان دانشجویان به محل تحصیل،  در کمالوند متمرکز نماییم که در همین راستا با اخذ تسهیلات از بانک ملی خوابگاهی را با ظرفیت ۳۰۰ نفر در داخل دانشگاه در حال ساخت داریم و با با احداث این خوابگاه مشکلات این حوزه نیز برطرف خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =