ایرنا نوشت: شاخص کل در بازار بورس امروز (سه شنبه) سه هزار و ۵۹۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۷۸ هزار و ۴۶۹ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۸۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال در ۴۲۰ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۳۰ واحد افزایش به ۷۷ هزار و ۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۵۶ واحد رشد به ۵۱ هزار و ۵۸۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز سه هزار ۷۴۶ واحد افزایش به رقم ۳۱۷ هزار و ۹۲۹ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۷۷۳ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۶۰۳ واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۳۰۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۷۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۲۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۲۲ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۴۷ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۴۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

رشد شاخص بورس ادامه دار شد
در مقابل مخابرات ایران(اخابر) با ۷۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۸ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۴۲ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۴۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، سایپا، ماشین سازی اراک، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۲۲ میلیون و ۷۴۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۵۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۷۰۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، ‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و بیمه پاسارگاد (بپاس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =