۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
از 4 چهره شاخص و ماندگار لرستان تجلیل شد

مهر نوشت: در نخستین آیین تجلیل از چهره‌های ماندگار لرستان، ۴ چهره ماندگار این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

امروز سه شنبه در نخستین آیین تجلیل از چهره های ماندگار لرستان که به همت اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، ۴ چهره ماندگار این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

«حاج محمد کاظم صدیق» به عنوان چهره ماندگار حوزه بازرگانی لرستان تجلیل شد. وی متولد ۱۳۱۳ بوده و اولین کسی است که در لرستان کارت بازرگانی دریافت کرده است و توانسته خدمات متعددی را به لرستانی ها داشته باشد. حاج محمد کاظم صدیق اقدامات نیک و خیری را نیز برای مردم لرستان داشته و سرای سالمندان صدیق را نیز در مرکز استان تاسیس کرده است.

«حاج علی احمد چرخکار» به عنوان چهره ماندگار حوزه صنعت لرستان معرفی و تجلیل شد؛ وی اقدامات عام المنفعه بسیاری در حوزه کاری خود برای مردم لرستان داشته است.

«مظفر افشار» نیز به عنوان چهره ماندگار لرستان در حوزه اجتماعی لرستان معرفی و تجلیل شد. وی به عنوان پدر بلوط ایران شهرت دارد.

همچنین «آیت الله عباسعلی صادقی» به عنوان چهره ماندگار حوزه فرهنگ لرستان معرفی و تجلیل شد. وی از علما و فضلای حوزه علمیه بوده که موفق به تربیت شاگردان و طلاب متعدد شده است.

تجلیل از بزرگان تزریق روحیه امید و خودباوری به جامعه است

حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های اخیر به دلیل برخی از مسائل و مشکلات جامعه به شکلی دچار ناباوری و خودتخریبی شده است، اظهار داشت: در این شرایط تجلیل از قهرمانان خود می تواند در تزریق روحیه امید و خودباوری به جامعه موثر باشد.

وی با بیان اینکه تجلیل از چهره های ماندگار این پیام را می دهد که اگر با ابزار مادی هم نمی توانیم تجلیل کنیم اما این نگاه وجود دارد که بزرگان ما تکریم شوند، تصریح کرد: تجلیل از بزرگان یک نوع شکر نعمت است.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر اینکه از اواخر سال گذشته دوستان ما به فکر برگزاری نخستین آیین تجلیل از چهره های ماندگار لرستان افتادند، افزود: از این پس سالیانه آیین تجلیل از تعدادی از برگزیدگان یا مفاخر استان را خواهیم داشت.

سلاح ورزی خاطرنشان کرد: این چهره های ماندگار در یکی از زمینه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باعث اعتلای نام لرستان بوده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =