چین به جای عربستان از ایران میگو وارد می‌کند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پکن واردات میگو از عربستان را ممنوع اعلام کرد و به دنبال آن به ۴۰ صادر کننده میگوی ایرانی اجازه داد به بازارهای چین وارد شوند.

 به نقل از «آندرکارنت»، چین واردات میگو از عربستان را ممنوع اعلام کرد و به صادرکنندگان ایرانی اجازه داد به بازارهای این کشور دسترسی پیدا کنند.بنا بر اعلام گمرک چین، در شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۰۱۹، حدود ۲۳ هزار و ۴۸ تن میگو از عربستان سعودی وارد کرده است.

در دوم اوت (۱۱ مرداد) اداره کل گمرک چین واردات این آبزی را از عربستان ممنوع و تصمیم خود را به گروه آبزی‌پروری عربستان سعودی ابلاغ کرد. این گروه بزرگترین شرکت آبزی‌پروری عربستان و تنها شرکت این کشور است که اجازه داشت به چین صادرات کند.

بنا بر اعلام گمرک چین یک محموله اعزامی از این شرکت عربستانی آلوده به یک بیماری بوده و به منظور جلوگیری از انتقال این بیماری این تصمیم اتخاذ شده است.

این در حالی است که عربستان منکر وجود هرگونه بیماری در میان میگوهای خود است. گمرک چین برای تامین نیاز بازار خود به ۴۰ صادرکننده ایرانی اجازه داده است وارد بازارهای این کشور شوند.

مقامات اداره دامپزشکی ایران نیز اعلام کرده‌اند این صادرکنندگان توانسته‌اند استانداردهای چین را برای صادرات به دست آورند. ایران سالانه حدود ۳۰ هزار تن میگو به چین صادر می‌کند.

بنا به نوشته این خبرگزاری ممنوعیت واردات میگو از عربستان ضربه بزرگی بر پرورش دهندگان میگوی این کشور خواهد زد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =