۱۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در انتظار سفر رئیس جمهور به کردستان

استاندار کردستان از وجود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری در بخش‌های مختلف برای سفر رئیس جمهور در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، به مناسبت هفته دولت، خبرنگاران رسانه های کردستان به همراه استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی از طرح های کشاورزی و راه سازی دردست اجرا و آماده افتتاح استان بازدید کردند.

استاندار کردستان به همراه معاون عمرانی، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس راه و شهرسازی و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه های در حال احداث جاده ی سنندج-مریوان وپروژه تونل باغان، ایستگاه پمپاژ آب سد آزاد به روستاهای اطراف سد، شبکه های آبیاری 1و2 شرکت آب نیرو، شبکه های آبیاری 3و 4 سازمان جهاد کشاورزی و سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قوچم بازدید کردند.

بهمن مرادنیا در جلسه ای که به منظور بررسی طرح پایاب سد آزاد در محل این سد گفت: برای هفته دولت ۲۰۰ میلیارد تومان طرح بهره برداری می شود و عمده پروژه های مهم و اثر گذار برای سفر دکتر روحانی آماده می شود.
وی ادامه داد: در هفته دولت ۲۲۷ طرح در حوزه های عمرانی، تولیدی و سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.
مرادنیا ابراز امیدواری کرد در تلاشیم تا سفر رئیس جمهور طرح‌های آماده بهره برداری را به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به طرح مهم و اثر گذار پایاب سد آزاد اشاره کرد و گفت: طبق گفته مجریان این طرح در خاورمیانه بی نظیر است.
وی اضافه کرد دریافت تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی کردستان با همدلی مدیران استانی و فرزندان استان محقق شده است.
مرادنیا اظهار داشت: مدیران کردستان با همه توان در حال انجام کارهای سخت هستند و امیدوارم پروژه های نظیر پایاب سد آزاد موجب ناامیدی دشمنان شود که مدام در حال ایجاد فضای یاس و ناامیدی هستند.

بهمن مرادنیا در بازدید از جاده سنندج به مریوان و محور تیژتیژ – گاران نیز با بیان اینکه این پروژه از سال ٨۳ آغاز شده بود، گفت: طول جاده جدید ۹۵ کیلومتر خواهد بود که نسبت به مسیر قدیم ۲۶ کیلومتر کوتاهتر است.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه تا سال ۹۵ را ۴۰ درصد ذکر کرد و افزود: از سال ۹۵ تاکنون پیشرفت پروژه به ٨۳ درصد رسیده و برای آن نیز از ۹۵ تاکنون ۱٨۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
مرادنیا یادآوری کرد: برای اتمام کامل پروژه ۱٨۰ میلیارد تومان نیاز است که هم اینک برای آن ٨۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.
استاندار کردستان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بخش اعظم کار تا شروع فصل سرما به اتمام برسد، افزود: تلاش خواهیم کرد این پروژه در زمان مقرر با توجه به نیاز استان به اتمام برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =