ایرنا نوشت: فرماندار هشترود با تاکید بر لزوم بهره‌برداری همراه با ارزش افزوده از معادن گفت: بر این اساس هر گونه خام‌فروشی از معادن شهرستان ممنوع است.

امین امینیان سه شنبه شب در جمع مردم کوی گنجینه کتاب با بیان اینکه خام فروشی معادن جز نابودی جاده ها و منابع طبیعی چیزی را عاید منطقه نمی کند، افزود: اکثر سنگ های تزئینی عتبات عالیات در کشور عراق از سنگ معدن کریم آباد هشترود است که بنام اصفهان صادر می شود.

وی گفت: سد سهند هشترود پس از ۱۲ سال آبگیری متاسفانه فقط یک هزار و ۷۰۰ هکتار از پایابش اجرا شده بود که امسال با مشارکت مردم و با صرف هزینه ای افزون بر ۲۷.۵ میلیارد تومان یکهزار هکتار هم تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

فرماندار هشترود گفت: هر هکتار از پایاب برای ۵ نفر ایجاد اشتغال می کند و در صورت اتمام ۵ فاز آن برای ۳۵ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.ِ

وی از رتبه چهارم این شهرستان در جذب اعتبارات پایدار روستایی در استان نیز خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۵۳ طرح با ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر اجرایی شده است.

وی فراوری محصولات تولیدی در این شهرستان ازجمله گندم و سیب را ضروری دانست و گفت: ازسرمایه گذاران در امر فراوری محصولات در این شهرستان حمایت های مالی خواهد شد.ِ

هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =