احتمال تعلیق پارلمان انگلیس و تحقق برگزیت قوت گرفت

ایرنا نوشت: رسانه های انگلیس روز چهارشنبه گزارش داد که نخست وزیر این کشور قصد دارد تا پیش از مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پارلمان را تعلیق کند تا قانون گذاران فرصت جلوگیری از برگزیت بی توافق را نداشته باشند.

بنابر گزارش این رسانه ها،‌ بوریس جانسون قصد دارد تا سخنرانی ملکه انگلیس برای گشایش پارلمان را عقب بیاندازد و بدون مزاحمت نمایندگان، برگزیت را محقق سازد. ۳۱ اکتبر (۹ آبان) آخرین مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است و داونینگ استریت و بروکسل درباره چگونگی برگزیت به بن بست رسیده اند.

در حال حاضر هیچ نشانه ای از دست یابی به توافق میان طرفین وجود ندارد و گمانه زنی‌ها در باره تحقق برگزیت بی توافق بیش از پیش بالا گرفته است.

مایکل گوو معاون نخست وزیر و به اصطلاح برنامه ریز اصلی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا اذعان دارد که دولت در این مسیر حرکت می کند.

هم زمان یک منبع دولت انگلیس به اسکای نیوز گفت: با تعلیق پارلمان، نخست وزیر جدید قادر خواهد بود تا برگزیت را اجرا کند.

براساس گزارش‌های منتشره جانسون درصدد است تا پارلمان را از ۹ سپتامبر تا ۱۴ اکتبر تعلیق کند. به این ترتیب قانون‌گذاران فرصت لازم برای تصویب لایحه مخالفت با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.



جانسون که در پی ناکامی «ترزا می» برای تحقق برگزیت سکان دولت را برعهده گرفت اصرار دارد که به هرقیمتی انگلیس را ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.این در حالی است که بیشتر قانون گذاران انگلیس مخالف خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هستند. 

«چوکا اومانا» نماینده حزب لیبرال دموکرات و از طرفداران برگزاری همه پرسی مجدد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، جانسون را یک دیکتاتور خواند و دامینیک گریو وزیر اسبق دادگستری و فیلیپ هاموند وزیر سابق دارایی انگلیس هم تصمیم جانسون برای تعلیق پارلمان را گستاخانه خواندند.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در واکنش به اظهارنظر نمایندگان مجلس گفت:‌ دولت جدید است و نخست وزیر برنامه خروج از اتحادیه اروپا را طراحی می کند. 

با این حال ناظران بر این باورند که اگر جانسون برای تعلیق پارلمان اصرار کند، دولت او مشروعیت خود را از دست داده و سقوط خواهد کرد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =