معرفی بهترین اقامتگاه‌های سنتی یزد برای بودجه‌های مختلف

اقامتگاه‌های بوم گردی از فضاهایی است که این روزها بازار گرمی در میان گردشگران پیدا کرده است. فضای سنتی، مقرون به صرفه بودن و خدمات خوب این اقامتگاه‌ها بسیار مناسب کسانی است که ترجیح می‌دهند هزینه کمتری را برای اقامت در نظر بگیرند.

اقامتگاه‌های بوم گردی از فضاهایی است که این روزها بازار گرمی در میان گردشگران پیدا کرده است. فضای سنتی، مقرون به صرفه بودن و خدمات خوب این اقامتگاه‌ها بسیار مناسب کسانی است که ترجیح می‌دهند هزینه کمتری را برای اقامت در نظر بگیرند.

اقامت در این بومگردی‌ها علاوه بر اقتصادی بودن، هیجان انگیزند و افراد را بیشتر با محیط و خانه‌های سنتی آشنا می‌کنند.

در این مطلب گلچینی از بهترین بوم گردی‌های یزد به ترتیب هزینه‌ای که باید برای آن صرف شود به افراد ارائه می‌شود. پس برای یک اقامت خوب در یزد و خلق لحظاتی شیرین با ادامه مطلب همراه شوید.

اقامتگاه‌های سنتی یزد

اقامتگاه بوم گردی باران

بومگردی باران یزد مناسب کسانی است که برای اقامت خود به دنبال محیطی بسیار سنتی و صمیمی هستند. این اقامتگاه در واقع یک خانه بزرگ ۴۰۰ متری است که ۵ باب اتاق کف خواب با ظرفیتی بین ۵ تا ۶ نفر دارد. ساختمان این اقامتگاه در بافت قدیمی واقع شده و یادگاری از دوره قاجار است.

این اقامتگاه از پرسنلی حرفه‌ای برخوردار است که خدمات را به بهترین نحو به میهمانان ارائه می‌کنند.

اقامتگاه بوم گردی سه نیک

اقامتگاه بوم گردی سه نیک یزد همانطور که از نامش برمی‌آید یک اقامتگاه کاملاً زرتشتی است. در واقع این بنا که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد متعلق به خانواده‌ای زرتشتی بوده که بازسازی شده و در قالب اقامتگاه درآمده است. ساختمان این بومگردی ۳ حیاط بیرونی، اندرونی، نارنجستان و یک زیرزمین دارد. این اقامتگاه دارای ۱۳ اتاق ۳ دری و ۵ دری سنتی است که با اسامی اصیل ایرانی و زرتشتی نامگذاری شده‌اند.

زیرزمین این اقامتگاه از بخش‌های جذاب آن به شمار می‌رود. این زیرزمین یک گالری رنگارنگ است که پر از آثاری همچون نقاشی و عکس‌های هنرمندان است و نورپردازی و دکوراسیون آن نیز بسیار خلاقانه انجام شده است.

اقامتگاه بوم گردی شهداد یزد

اقامتگاه بوم گردی شهداد یزد، یکی از اقامتگاه‌های مربوط دوره صفوی است که با واقع شدن در بافت تاریخی شهر یزد، به عنوان یکی از اقامتگاه‌های پرطرفدار محسوب می‌شود.

در حیاط نارنجستان ۲ اتاق دو تخته و همچنین در حیاط دلباز مرکزی، یک اتاق سه دریVIP چهارتخته وجود دارد که حال و هوای روزگار قدیم را برای میهمانان زنده می‌کند. اقامتگاه شهداد یزد علاوه بر این اتاق‌ها یک اتاق ۵ تخته در زیرزمین دو باب اتاق ۳ تخته، یک اتاق ۲ تخته، یک اتاق ۶ تخته و یک اتاق ۴ تخته دارد که این اتاق‌ها به نوعی تو در تو و جذاب هستند و اقامتی خوش و دلنشین را به همگان هدیه می‌دهند.

اقامتگاه قلعه وزیر رکن آباد میبد

اقامتگاه قلعه وزیر رکن آباد میبد با قدمت ۳۰۰ سال، از جمله قلعه‌های قاجاری است که با زیبایی و ابهتی که دارد پذیرای مراجعه کنندگان است. این قلعه باشکوه با متراژ ۳۰۰۰ مترمربع در فهرست آثار ملی ثبت شده و جزو یکی از بناهای زیبای میبد به حساب می‌آید.

در قلعه وزیر رکن آباد، ۳۱ سوئیت سنتی و اتاق‌هایی VIP با در و پنجره‌های چوبی قرار دارد که تعدادی از این اتاق‌ها به صورت ۳ دری و ۵ دری به سبک قدیمی هستند.

در هتل کاروانسرای وزیر میبد، چیدمان‌هایی چشمگیر نظیر دار زیلو، چرخ چاه قدیمی، فضای سبز و ... قرار دارد که حس خوب نوستالژی را برای ساکنان بوجود می‌آورد. باید یادآور شد که در این مجموعه یک کافی شاپ زیبا هم وجود دارد که با تخت‌های سنتی جاجیم دار پذیرای میهمانان است.

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا

بوم گردی انار عقدا، اقامتگاه سنتی دوطبقه‌ای است که با خشت و گل ساخته شده و یکی از بومگردی‌های فوق العاده‌ای است که با چیدمانی سنتی، علاقه مندان فراوانی را به سوی خود جذب کرده است.

این اقامتگاه که در شهر عقدا در شهرستان اردکان واقع شده با یک حیاط زیبا که با گل، تخت و صندلی‌های سنتی، در و پنجره‌های چوبی و همچنین دیوارهای کاهگلی طراحی شده، یک حس خوب آرامش را به مسافران القا می‌کند. اقامتگاه بومگردی سنتی انار عقدا با ۱۶ اتاق و ۴۰ تخت و سرویس اضافه کف خواب همواره آماده پذیرش میهمانان گرامی است. بام این بوم گردی نمایی ویژه به شهر تاریخی عقدا دارد.

علاقه مندان برای رزرو بوم گردی های یزد می‌توانند به سایت gotoyazd.com مراجعه و هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف این شهر را بررسی کنند. همچنین پشتیبان آنلاین این سایت در دسترس همگان و آماده است تا به هر گونه سوألی پیرامون سفر به یزد پاسخ دهد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294117