خط هوایی تهران- مشهد- تاجیکستان راه‌اندازی می‌شود

فارس نوشت: مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌ندازی خط هوایی فرودگاه امام- مشهد- تاجیکستان در آینده‌ای نزدیک گفت: به ۶۰ کشور پرواز مستقیم داریم.

در نشست خبری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز به مناسبت هفته دولت، علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در راستای میل به ماموریت  اصلی خود به تبدیل شده به هاب هوایی منطقه است از سوی قانون‌گذاران امتیازات منطقه آزاد در منطقه ویژه اقتصادی را دریافت کرده است تا از این محل در کنار تامین هزینه‌ها ماموریت اصلی خود را انجام دهد.

وی بیان کرد: طرح جامع فرودگاهی با مشارکت مشاوران داخلی و خارجی تصویب و ابلاغ شد و در این طرح تقسیم‌بندی اراضی و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد به طور کامل مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه این طرح جامعه در قالب سه فاز تقسیم‌بندی شد توضیح داد: در فاز یک فرودگاه امام خمینی به ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر و ۵۰۰ هزار تن بار در سال در ۵ سال دست می‌یابد. همچنین در این فاز ترمینال سلام تکمیل و فعالیت منطقه آزاد آغاز می‌شود.

وی افزود: در فاز دو طرح جامعه فرودگاهی فرودگاه امام این فرودگاه باید در ۱۰ سال به جذب سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت منابع اقدام کند.

رستمی گفت: در فاز سوم ظرفیت به ۱۱۰ میلیون مسافر و ۴.۵ میلیون تن بار می‌رسد و فرودگاه امام هاب اول هوایی منطقه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به آغاز اولین پرواز داخلی در فرودگاه امام در مسیر فرودگاه  امام- کیش- مشهد- فرودگاه امام توسط کیش‌ایر گفت: بزودی پرواز فرودگاه امام- مشهد- تاجیکستان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

رستمی بیان کرد: امکان برقراری پرواز از فرودگاه‌های داخلی به فرودگاه امام خمینی وجود دارد تا بدین ترتیب تا مسافرانی که قصد دارند از آن طریق به سفرهای خارجی بروند از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به درخواست سفیر ایران در هند مبنی بر راه‌اندازی خط پرواز داخلی از فرودگاه امام به مشهد افزود: گفته شده است که شیعیان هند برای سفر به مشهد مقدس مجبورند ابتدا به دبی و سپس به مشهد پرواز کنند.

* درخواست ۱۱۰ سرمایه‌گذار برای حضور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: بیش از ۱۱۰سرمایه‌گذار برای حضور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی و سرمایه‌گذاری درخواست داده‌اند که اغلب این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه تولیدی، صادرات و واردات است.

* آماده‌سازی فرودگاه امام برای پروازهای اربعین

رستمی بیان کرد: برای انجام پروازهای حج و پروازهای اربعین فرودگاه امام خدمات ویژه‌ای را برای زائران در نظر گرفته است افتتاح ترمینال سلام رضایت حجاج را افزایش داده است، سفر هوایی زائران عتبات از ترمینال شماره یک و ترمینال سلام انجام خواهد شد.

* فعالیت ۳۵ شرکت هواپمیایی داخلی و خارجی در فرودگاه امام

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی به طور دائم با فرودگاه امام خمینی در ارتباط هستند و با احتساب شرکت‌هایی که در ایام پیک نظیر تعطیلات نوروز پرواز در فرودگاه امام برقرار می‌کنند این رقم به ۵۰ شرکت هواپیمایی هم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: البته در سال‌های اخیر تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی رفته‌اند اما شرکت‌های هواپیمایی جای آنها را گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مسیر پروازی خارجی در فرودگاه امام به دلیل تحریم کنسل نشده و این فرودگاه به بیش از ۶۰ کشور پرواز مستقیم دارد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یادآور شد: سال ۹۷ تعداد ۷.۵ میلیون مسافر از طریق فرودگاه امام اعزام و پذیرش شدند که این در مقایسه با سال ۹۶ کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: همچنان ریاست هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را بر عهده دارد.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =