حمله مشاور اسد به اردوغان/ او به خاک سوریه و عراق چشم طمع دارد

ایسنا نوشت: مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد تأکید کرد که حوادث عراق و لبنان به سوریه مربوط است و سوریه پایتخت مقاومت است.

 بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه گفت: کاری که تروریست‌ها در حومه ادلب می‌کنند چندین کشور برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. هرگونه تصمیمی برای آتش‌بس در خدمت استراتژی بزرگتری برای آزادی تمامی خاک سوریه است. آتش‌بس ادلب موقت است. توافق روسیه و ترکیه بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد. اعلام آتش‌بس در ادلب با تصمیم سوریه و روسیه است و هیچ ارتباطی با هیچ توافقی ندارد.

وی گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به عراق و سوریه چشم طمع دارد. همچنین روابطی با گروه‌های تروریستی دارد. ارتش ترکیه بعدا باید با اجبار خاک سوریه را ترک کند. دیدگاه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای کشور این است که تمامی خاکمان آزاد شود. کسانی که روی تصمیم آمریکا درباره شرق فرات حساب باز کرده‌اند فقط از کردها نیستند.

شعبان تأکید کرد: لبنان کشور دوست و برادر ماست و ما و لبنان یک کشور هستیم. سوریه پایتخت مقاومت است و با رخدادهای لبنان مرتبط است. در جنگ آتی اسرائیل نمی‌تواند رهبری جنگی علیه یک تیم واحد از محور مقاومت را برعهده بگیرد. سوریه نمی‌تواند خود را از حوادث عراق و لبنان جدا بداند. سوریه به مقاومت لبنان توجه دارد و ما بخشی از محور مقاومت در منطقه هستیم.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =