۵۲ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
کاهش ۹۸ درصدی، خاموشی برق در کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد در خاموشی بدون برنامه و حدود ۹۸ درصد در خاموشی‌های با برنامه‌ در کشور کاهش داشتیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ مهندس محمدمهدی شهیدی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: بر اساس آخرین آمار، با رعایت الگوی مصرف و برابری تولید و مصرف، شاهد کاهش ۹۸ درصدی خاموشی ها در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به قطعی‌ برق و انرژی توزیع نشده نیز، گفت: در این شاخص روند ما در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، روند کاهشی بوده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه گذر از پیک تابستان امسال با موفقیت همراه بوده است، تصریح کرد: پیک بار برق استان امسال به ۶۹۴ مگاوات رسید، با تنگناهایی که وجود داشت و با مدیریت و برنامه‌ریزی ‌منسجمی که در حوزه کاهش پیک بار و همکاری خوب مشترکین بوجود آمد، با موفقیت از پیک بار تابستان عبور کردیم.

محمد مهدی شهیدی، با اعلام اینکه، ۵۷ هزار مگاوات مصرف برق طی سال گذشته، درسالجاری به ۵۷ هزار و ۶۰۰ مگاوات افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با اصلاح شبکه و خطوط انتقال در صدد، کاهش هدر رفت انرژی در شبکه توزیع هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ادامه با اشاره به حذف قبوض کاغذی از اوایل مهر ماه، یادآور شد: استان همدان در این زمینه در منطقه ۲ کشور و در بین ۹ استان، رتبه سوم را دارد.

وی در خصوص وصول مطالبات نیز گفت: سال گذشته وصول مطالبات از مرز ۹۷ درصد گذشت، در سالجاری نیز برنامه‌ریزی جهت وصول ۱۰۰ درصدی مطالبات شده است.

شهیدی با اشاره به اینکه هم اکنون، ۶۰ درصد کنتورهای برق همدان دیجیتال شده است، اظهار داشت: برای بیش از ۴۰۰ هزار مشترک، کنتور دیجیتال نصب شده که اگر کار قرائت آنها با پروپ نوری انجام شود مناطقی که افت ولتاژ دارند به راحتی قابل تفکیک خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۲۷ میلیارد تومان جذب اعتبارات سرمایه‌ای داشتیم، گفت: امیدواریم میزان سرمایه گذاری در این حوزه، تا پایان سال به ۵۰ میلیارد تومان برسد.

مهندس شهیدی، نیروگاه بشیک تپه کبودرآهنگ، که با اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومان راه اندازی شده را به عنوان مهمترین پروژه و ششمین نیروگاه خورشیدی استان دانست و افزود: این نیروگاه از اواخر سال ۹۷ به صورت آزمایشی وارد مدار توزیع شد که در پیک بار امسال نیز از این ظرفیت استفاده خوبی داشتیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =