تحلیل مسعودی خمینی از پشت پرده تحرکات ضد روحانیت در قم

آیت الله مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولان امنیتی باید با رصد تحرکات افرادی که اقدام به برهم زدن سخنرانی ها و جلسات می کنند، افراد پشت پرده و سرچشمه چنین تحرکاتی را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پنج‌شنبه هفته گذشته بود که برهم زدن مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از سوی یکی از طلاب خبرساز شد.

ماجرا از این قرار بود که در پی واکنش یکی از طلاب جلسه سخنرانی حجت الاسلام واعظی برای دقایقی به حاشیه کشیده و در نهایت منجر به انصراف وی از سخنرانی شد. گویا برهم زدن سخنرانی‌ها از سوی تندروها در حال تبدیل شدن به رویه ای معمول است، رویه‌ای که به اعتقاد آیت الله علی‌اکبر مسعودی‌خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه آسیب آن متوجه حوزه و روحانیت خواهد شد، به همین دلیل مراجع و بزرگان باید جلوی آن را بگیرند.

گاهی تحرکات ریشه دار در قم مشاهده می شود

او درباره پشت پرده چنین رفتارها و تلاش‌ها برای دوگانه‌سازی بین روحانیت در قم به خبرآنلاین، گفت: این مسائلی که گاهی اوقات در قم مشاهده می‌شود بر دو قسم است یعنی مواردی وجود دارد که اعتراض فرد به صورت شخصی بوده و به هیچ جریان و گروهی مرتبط نیست اما گاهی اوقات تحرکاتی ریشه‌دار مشاهده می‌شود که پیگیری آن‌ها شما را به سرمنشاء و جریان مشخصی هدایت می‌کند که باید بین این دو تفاوت قائل شد.

مسئولان امنیتی، سرچشمه تحرکات در برهم زدن جلسات را شناسایی کنند

آیت الله مسعودی خمینی با بیان اینکه در مواردی که مشخص می‌شود تحرکات در بر هم زدن جلسات و سخنرانی ها هدایت شده و از محل مشخصی تغذیه می شود باید با آن برخورد کرد ادامه داد: این وظیفه مسئولان امنیتی است که با رصد این اقدامات و بررسی‌های لازم، افراد پشت پرده و سرچشمه چنین تحرکاتی را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر هم زدن سخنرانی به هر دلیل قابل قبول و پذیرفته شده نیست تاکید کرد: اما وقتی مشخص می شود که اقدام در برهم زدن سخنرانی ها مدیریت شده و از محل مشخصی حمایت می شود باید حتما جلوی آن گرفته شود.

مراجع باید طلاب را نصیحت کنند که حرمت افراد را نگه دارند

آیت الله مسعودی خمینی با بیان اینکه مراجع و بزرگان در قم باید نصایح لازم را به طلاب در زمینه نگه داشتن حرمت افراد داشته باشند تصریح کرد: در کنار آن در حوزه هم باید افرادی باشند که این چهره ها را شناسایی کنند زیرا ضرر چنین رفتارهایی متوجه اسلام، انقلاب، مراجع، دولت و ملت است.

آیت الله مصباح کسی نیست که خرابکاری کند

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه درباره منتسب کردن این اقدامات به آیت الله مصباح گفت: بنده نزدیک به 40 سال است که با آیت‌الله مصباح رفاقت دارم، ایشان کسی نیست که خرابکاری کند، آیت الله مصباح از نظر دینی و علمی و به خصوص عرفانی شخصیت دانشمندی است اما متاسفانه عده ای با سوء استفاده از نام ایشان اقداماتی را انجام می دهند در حالیکه آقای مصباح هیچ اطلاعی ندارد و حتی اگر در جریان قرار گیرد مانع از انجام آنها می شود.

برخی خواسته یا ناخواسته جایگاه حوزه را تخریب می کنند

وی هرگونه اقدامی در جهت برهم زدن جلسات و نشست ها را آسیب زا خواند و گفت: عده ای خواسته یا ناخواسته با رفتارهای غیر منطقی تیشه به ریشه خودشان می زنند این در حالی است که انقلاب ما بر این پایه شکل نگرفته که خودمان علیه خودمان وارد عمل شویم. متاسفانه در پی اقداماتی که در چند وقت اخیر پیش آمده  جایگاه حوزه تخریب می شود.

آیت الله مسعودی خمینی با تاکید بر اینکه جامعه مدرسین طی 30 الی 40 سال گذشته هر بار که چنین مسائلی برخورد کرده با ورود موثر جلوی آن را گرفته است افزود: امیدواریم  آقایان، مراجع و بزرگان در ماجرای اخیر هم تدبیر کرده تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =