موکب داران عراقی اربعین تکریم می شوند/ همایش وحدت و برادری خادمان حسینی (ع)

خراسان نوشت: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از برگزاری همایش تکریم از خادمان اربعین اباعبدا... الحسین (ع)در مشهد مقدس خبر داد.

مصطفی خاکسار قهرودی با بیان این که این همایش به میزبانی آستان قدس رضوی از ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود، در خصوص اهداف برگزاری آن گفت: این همایش با هدف تقویت اخوت و برادری بین خادمان سیدالشهدا (ع) همفکری و همدلی بین موکب داران، انتقال و تبادل تجربه سال‌ها خدمت به زائران اربعین حسینی و نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل تسنن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد ملی و بین المللی در مراسم «اربعین حسینی» حضور داشته و به دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه تسهیل‌گر و پشتیبان جریان‌های مردمی هستیم. وی افزود: در ایام اربعین حسینی بار اصلی خدمت‌رسانی به زائران اباعبدا... بر عهده موکب‌داران عراقی بود و در سال‌های اخیر نیز حضور موکب‌داران دیگر کشورها در مرزها و داخل عراق نسبت به قبل پررنگ‌تر شده که نشانگر تقویت بنیان‌های وحدت و همدلی در میان مسلمین منطقه است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر و انتقال تجارب میان موکب‌داران، گفت: این همایش بین المللی با هدف هم افزایی بیشتر و خدمت رسانی بهتر به زائران امام حسین (ع) با حضور 1200 موکب دار از کشورهای ایران و عراق، برگزار خواهد شد. خاکسار قهرودی افزود: این همایش روز دوشنبه از ساعت 17 تا 21 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و سخنرانی نماینده موکب‌داران عراقی برگزار خواهد شد.

2323
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =