یک منتقد:«عصر جدید» نه داورانش داورند ،نه استعدادیابی می کند

برنا به نقل از سیدرضا اورنگ، منتقد سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به برنامه «عصر جدید» نوشت: اگر تمام حواشی که علیه این برنامه ایجاد شده را کنار بگذاریم، می بینیم با تمام شلوغ کاری ها و دکور سنگین و پرهزینه‌ای که داشته حرفه‌ای درنیامده است.

وی در مورد داورهای این دوره از برنامه بیان داشت: داوران یک مسابقه باید  افراد متخصصی و هنرمندی باشند که مخاطب آنها را باور کند. در بخش‌هایی از برنامه، ما که افراد عام هستیم و از بیرون نگاه می‌کنیم متوجه می شدیم برخی اجراها از لحاظ ساختار نمایشی مشکل داشت اما رویا نونهالی و امین حیایی که کار نمایش کردند متوجه آن نمی شدند. برای مثال وقتی فردی به دروغ خودش را به معلولیت زد و اشک همه را درآورد این دو داور متوجه نشدند و حتی دل‌شان هم سوخت. اینها نشان می‌دهد داوری در این برنامه از روی احساسات است و نگاه حرفه ای و تخصصی وجود ندارد.

اورنگ در مورد نفر اول این مسابقه گفت: فاطمه عبادی وقتی اولین بار اجرا کرد همین داوران گفتند کار خاصی نکردی و با کمک به مرحله بعد آمد، اما همین فرد در آخر نفر اول شد و کسی که کار تئاتر انجام داده بود و برعکس تمام افراد آنجا حرکات نمایشی را درست اجرا می‌کرد رای منفی گرفت و بالا نیامد.

این روزنامه‌نگار و منتقد ادامه داد: همه می‌دانند در مملکت ما  پشت صحنه اتفاقاتی می‌افتد و همه چیز از پیش تعیین شده است. در واقع آراء را به سمتی می برند  و مهندسی می کنند که مردم فکر کنند شرکت کننده خودش بالا آمده است. برای مثال پارسا خائف باتوجه به سن کم و پخته نبودن صدایش به بدترین شکل آهنگ‌های محلی ترکی را می‌خواند درحالی که آهنگ‌های فارسی را بهتر اجرا می‌کرد. این موضوع را حتی مخاطب عام هم تشخیص می داد و می فهمید  اما آریا عظیمی‌نژاد به عنوان متخصص در این کار، دقیقا برعکس نظر می‌داد و معتقد بود پارسا آهنگ‌های ترکی را خوب می خواند. به نظر من گروه‌هایی بودند که کارشان خیلی بهتر، حرفه ای تر و جدیدتر بود اما مهندسی که صورت گرفته بود مسیر  را به این سمت بُرد.

وی با اشاره به اجرای احسان علیخانی بیان داشت: من بارها گفتم ما مجری خوب در ایران نداریم فقط چند مجری قبل از انقلاب داشتیم که بلد بودند حرف بزنند و صحنه را به دست بگیرند. احسان علیخانی چون تهیه‌کننده است به خود اجازه می داد با همه بد برخورد کند، هر کاری دلش می خواهد انجام دهد و حتی به اجراها رای هم بدهد. درصورتی که کار اجرا با تهیه کنندگی کاملا متفاوت است و نباید این دو را با هم ادغام کرد. مجری باید  تمام حواسش به برنامه باشد تا توجه مخاطب را جلب کند اگر از دید تهیه کننده نگاه کند می‌شود همین که در برنامه «عصر جدید» دیدیم.

سیدرضا اورنگ در انتقاد به سخنان یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه «عصر جدید» نخبه پروری کرده است، گفت: کسی که 40 سال شعبده بازی کرده دیگر این کار در او استعداد نیست یا کسی که سال ها دوچرخه سواری کرده استعداد محسوب نمی شود. ساختار این برنامه از ریشه مشکل دارد و علتش هم این است که حرفه ای ها و مبتدی ها را با هم مقایسه می کند. باید یک مسابقه ای ساخته شود تا افراد حرفه ای با هم رقابت کنند در کنار آن مسابقه ای هم باشد که افراد مبتدی و آموزش ندیده خود را نشان دهند تا استعدادشان کشف شود. برای مثال  نمی توان یک نوجوانی که از ایل بختیار آمده و خام آواز خوانی می کند با کسی که 30 می خواند مقایسه شود. این برنامه به معنی واقعی کلمه استعدادیابی نکرده است و باید این موضوع مهم را در فصل های بعدی برطرف کند.

1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    این برنامه تا حد زیادی عالی و کامله. تنها ایرادش پرحرفی های مجری و هندی بازی های تو برنامس.
    • احمد IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      حداقل 10 ساله که تو تلویزیون ایران فقط فوتبال میشه دید اونم اگه تماشاگران کنار زمین نامناسب نباشند. هر برنامه ای که ذره ای حرف جدید داشته باشه با استقبال مواجه میشه حتی اگر پر از اشکال باشه. این برنامه در نبود برنامه عالی و کامل در تلویزیون ایران، به نظر خیلی ها عالی به نظر میاد ولی خیلی خیلی اشکال بهش وارد هست که مهمترینش ضعف شدید داوران و انتخاب های نادرست و احساسی بود که به خوبی در این نوشته اشاره شده.
    • وو IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      کلا بیننده ی برنامه های صدا و سیما بیشتر این خانومای زیر دیپلم خونه دار یا آقایون کارگر و کارمند یا نهایتش فارغ التحصیلای بیکار دانشگاه آزاد هستن.بعیده که تحصیلکرده ها وقتشونو با تلویزیون اونم صدا و سیمای ایران تلف کنن
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      89 8
      وو مگه این افرادی که گفتن مردم ایران نیستن؟ چرا بقیه رو کوچک میبینید؟
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      19 3
      در پاسخ جناب "وو"، حرفتون نسبت به افرادی که نام بردید کمی توهین آمیز بود.
    • شاهمراد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      6 22
      آقابرنامه اش خوب نیست توخوبی!!
    • محمود DE ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      41 5
      اصلا کسی که عقل سالم و بدن سالم داشته باشه ٬ تلویزیون نمیبینه ٬ حالا چه صدا و سیما چه غیر از اون زیاد هم به سطح سواد ربط نداره به شعور مرتبط هست .
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    61 71
    به نظر من باید ریاضی دانهای نوجوان اول می شدند که به خاطر 2 اشتباه کوچک کارهای بزرگ ذهن آنها دیده نشد آن هم به خاطر داوران نامتخصص
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      ریاضی دان؟!چون قواعد جمع و تفریق و ضرب و تقسیم سریع را بلد بودند دلیل بر ریاضیدان بودن نیست. حتی کسانی که مدرک دکتری ریاضی دارند خودشان را ریاضیدان نمیدانند. در عصر جدید علیخانی داوران را مرعوب میکرد و با فشار رای مثبت از آنها میگرفت. همین که صدا وسیما بجای پخش برنامه های سیاسی یا سخنرانی مذهبی یک برنامه سرگرمی پخش کرده جای شکرش باقی هست.
    • اهورا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      12 42
      دقیقا شما کدوم هستید خانم خانه دار..کارمند یا دانشجو الکی حرف نزنید ..این برنامه اگه هم مشکلی داشت خیلی ها کنارش بودن حتی خودم و دوستانی که پرستار ودکترن
    • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      5 4
      نظرتو بذار در کوزه آبشو بخور
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      3 3
      اول جواب اهورا که گفتن (حتی من و دوستان و دکترها و پرستارها) برایم خیلی جالب بود چون الان تو هر خانه ای از این دکترها و پرستارهاو حتی تو که معلوم نیست چقدر سواد داری زیاد هست و دوم جواب ریاضی دان ! که منظور من از ریاضی دان یعنی در این سن با این سرعت جواب دادن یعنی نابغه ریاضی که شما مطئن باشید این دو در آینده ریاضیدان هم میشوند
  • sorosh IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    آقاي منتقد... شش و نيم ميليون نفر اجراي نفر اول را پسنديدند و به او راي دادند ...ميليونها نفر هم به نفر دوم تا پنجم... ميفهمي چي مي گي؟؟؟
    • عرفان IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      26 2
      میدونستی هر کس میتونست به دو نفر رای بده؟!
  • امیر IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    مهندسی شده بودن داوریها اتهام بزرگی است که باید برایش اقامه دلیل کرد. البته اگر روزنامه نگار نقد نکند پس چه کسی نقد کند اما رعایت شان نقد هم وظیفه اوست. زیر سوال بردن همه چیز آنهم در مورد برنامه ای که با همه کاستی ها خوش درخشید بیشتر به عصبیت شبیه است. بگذریم از اشارات این متن مثل خوانندگی ترکی و فارسی پارسا خائف که اشتباه به نظر می رسد. مردم اندر حسرت "نقد" درست.....
    • یاس IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      20 4
      بیشتر متنش به حسادت میخورد تا نقد .خودش رو علامه دهر میدونه اون آقای منتقد به همه ایراد گرفته جوریکه انگار خودش بهترین داور و بهترین مجری و بهترین تهیه کننده و بهترین استعداده ایرانه ..یکی باید بهش بگه تو فقط روزنامه نگاری همین
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    کاملا موافقم. یکی از دلایلی که من نسبت به این برنامه احساس خوبی نداشتم، نحوه برخورد و نگاه تحقیرآمیز علیخانی با دیگران بوده است.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    آره تو خوبی منتقد جان راستی چرا همه ادعا می کنند تافته جدا بافته هستند؟؟ منتقدی که ادعا می کند آراء مهندسی شده است و تنها اوست که می فهمد و بقیه همه توطئه گر و مهندسی شده اند و چیزی حالیشان نیست را باید بهش گفت آره تو خوبیییییی
  • lind IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    16 68
    خب تو خوبی فقط....
  • کدخدا IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    26 51
    این هم ایده ایست که شما بیان کردید جناب اورنگ ودرجای خود برای بهبود برنامه جای تامل دارد ولی ازحق نگذریم تخریب کار درستی نیست همین که این برنامه میلیونها نفر را برایشان اوقات فراغت ایجاد کرده بود باید از همه عوامل ان تشکر کرد وشما باید احترام گذاشت به مخاطبین برای بهبود برنامه راه کردی دارید بسم الله کمک کنید نه تخریب
  • فرید IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    یک برنامه کپی شده و در عین حال ضعیف با تمام شلوغ کاری ها و دکور سنگین و پرهزینه‌ای که داشته حرفه‌ای درنیامده است.
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      2 0
      هشتاد نفر کپی کردند فقط ما کپی هستیم در ضمن خیلی هم خوبه
  • سعید IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    40 54
    نه داورانش داورند ، نه مجریانش مجری ، نه استعداد یابی میکنند ، نه تو در اون حد هستی که بخوای ایراد بگیری
    • یه کسی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      4 4
      اگر ما نیندیشیم که بیندیشد؟ به جای پریدن به همیدیگه نظر همیدیگه رو تکمیب کنیم و به نتیجه ای برسیم.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    88 4
    مشکل اینه که من و امثال من که این نوع برنامه ها رو سالها قبل دنبال میکردیم حتی دیگه فصلای جدید امریکایی و... دیگه جذابیت نداره و دورانشون بسر رسیده تازه توی ایران دارن اولین سری رو میسازن!
  • مهندس IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    28 71
    اقای منتقد ....شما باید بدونید که اینجا ایران است ....مردم برای همدیگه وکار همدیگه ارزش قائلند ـ....خانم نونهالی واقای حیایی اگر چه یک تحصیل کرده در این رشته نبودند اما دو فرد پر تجربه در سینما وتلوزیون ایران بودند .....شما هم اگرچه یک تحصیل کرده در رشته خبر هستید اما هیچ تجربه مثبت اخلاقی ندارید ....متاسفم وهیچ افتخار نمیکنم به شما که عضو سرزمین اریایی هستید
  • داوود IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    35 64
    یه عده ای هم هستن که نقش کنه رو بازی میکنن ینی می ایستن کنار و انتقاد سخت میکنند جوری که انگار خیلی میفهمن مثل همین آقای منتقد
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    34 7
    مخصوصا ....اون نفر بغل دستی...ب ح....بدرد اینجور جاها نمیخوره
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    76 23
    یک برنامه کپی با داوران نالایق و عقده ای و بیخود
    • Mz IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      4 5
      بس کنید خجالت بکشید خودباخته های فرهنگی...
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    64 8
    کاری که علیخانی انجام میده وتو ایران انجاممیشه معلومه چی از آب در میاد
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    با نظر نویسنده محترم صد در صد موافقم. این برنامه کاریکاتوری از گات تلنت است.
  • US ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    81 16
    چه عجب! من فكر كردم عليخاني شما ها رم خريده چون به همه جا امر كرده درباره ي عصرجديد مثبت بنويسن باز دمتون گرم انگار زورش به شماها نرسيده
  • شیما IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    16 65
    سللم لطفا شما برنامه بهتر وپر بیننده تر بساز
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    16 60
    چقدر حسود
  • ناشناس SE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    32 26
    عصر جدید با همه مشکلات و نواقصی که داشت قابل قبول بود، اما یکی از اشکالات اساسی که در برنامه های آقای علیخانی دیده می شود این است که ایشان بسیار پر حرف هستند و حرف هایی که اصلا لازم نیست گفته شود. این را در برنامه ماه عسل نیز مشاهده می کردیم.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      5 1
      اگه کمتر حرف میزد خیلی خوب میشد
  • محمدی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    27 3
    این برنامه به بدترین شکل از جوانان جویای نام و به نام نخبه پروری سوء استفاده کرد و عملیات کاسبی میلیاردی پشت پرده آنها در مقابل سهم ناچیز جوایز و حتی جریانات به ظاهر بشردوستانه مطرح در آن که آنهم با اتکا به جیب ملت شریف ایران تبلیغ گردید، هیچگاه برملا نشد! هیچ کس از درآمد واقعی حاصل از اپلیکیشن و نیز تیزرهای تبلیغاتی بی امان تلوزیونی که سود سرشاری را عاید برخی افراد کرد حرفی نخواهد زد! مهمترین نقطه اتکاء برنامه سازان اینچنینی، بهره برداری حداکثری از دلسوزی و احساسات پاک ملت ایران است و این احساسی بودن برای مردم ما هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف بزرگی در بزنگاههای مهم تاریخی بوده و خواهد بود!
    • IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      2 1
      کاملا موافق... چون در صدا سیماجدید واز داوری تامردم حول محور احساس یابی بودن نه استعداد یابی ..با نویسنده مطلبم موافقم ..
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    2 16
    حسود ها
  • فرزاد IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    16 3
    دقیقا نظرها و متن بالا درست و بجا بوده پژوهشگر در سرگرمیهای نمایشی
  • خسرو IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    13 4
    من بااین منتقد موافقم
  • معصومه IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    2 17
    این روزنانه نگار اصلاح طلب نیست !؟....آخه مگه انتخابات ریاست جمهوریه؟ آرای مهندسی شده!؟ همش توطئه توهم دارن! یه نفرم که میاد برنامه جذاب میسازه و میلیونها نفر رو پای رسانه ملی مینشونه که الان رسانه ملی مثل کویر لوته و برنامه جذابی نداره بجای حمایت تخریبش میکنن ...خود زنی تا کی ؟ یه عده هم اینجا از گات تلنت آمریکایی نوشتن تا کی مرغه همسایه غازه!؟ تا کی ایرانی رو تخریب میکنید و برنامه های اروپا و آمریکا رو بالا میبرید ؟یه کم اعتماد به نفس ملی هم خوبه آدم داشته باشه
    • محمدی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
      0 0
      باشما موافقم به شرطی که از احساسات مردم برای کاسبی میلیاردی برخی افراد تحت عنوان استعدایابی و پویش مردمی و کمک به ... استفاده نشه!
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    3 7
    خودت برنامه بساز بگم چه میکنی
  • ناشناس IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    6 0
    اولا هر کشور نیاز به برنامه استعداد یابی داره و اگه اینجوریه صد تا کشور که برنامه استعداد یابی دارن میخوان از هم دیگه تقلید کنن... دوما برنامه استعداد یابی آقای علیخانی برای اولین بار در ایران بود و نخستین تجربه ایشون بود صد در صد کم و کاستی هایی داشت که در برنامه های بعد رفع میشه اما همین الانشم بیشتر از هرر برنامه ای بیننده داش
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    17 3
    تو عصر جدید هیچی مثل اون بـَـــــــ بـــَــــــــــ گفتن های لاتی احسان علیخانی رو مخ من نبود. خیلی زشت بود. اصولا حضورش کاملا غیر ضروری بود.
  • علیمرد AE ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    9 4
    اگه مجری و امین حیایی و بعضی از مهمانای بی ربط با برنامه نبودن برنامه خوبی میشد.
  • rasta US ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    8 7
    من و کل خانواده تنها برنامه تلویزیون که دیدیم همین عصر جدید بود. هم داورانش هم مجریانش هم شرکت کنندگانش به ما که چسبید. برای اولین بار افرادی را در صحنه دیدیم که از جنس خود ما بودند. هر چند آرمان، آن خانمی که تئاتر اجرا میکرد، سربازان وطن، پیت باکس، و چند تای دیگه حیف شدند، ولی در مسابقات جهانی هم از این اتفاقات می افتد. کپی کردن هم اگر برای خیر و مصلحت هست چرا نه؟ مگر هواپیما اینترنت پیتزا و حتی بوق کپی نیست؟
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    4 2
    راست میگه
  • نیکا IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    7 3
    بعد از چند سال یه برنامه جذاب از تلویزیون پخش شد که بازیگراش مردم بودند. ولی به نظرم نفر اول کمی مردم را احساساتی کرد و بخصوص آقای علیخانی هم با دعوت مهمان چون پریسا و پدرش دامنه احساسات را بیشتر کرد. آقای زارع یه نخبه و نابغه بود که حقش بود اول بشه.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    5 4
    درسته که برنامه هزار تا مشکل دارد از جمله حرف زدن بیش از حد مجری ولی این اقای منتقد هم دیگه شورشو در اورده بالاخره این برنامه نظر مخاطب را جلب کرده
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    11 18
    این اقای منتقد اصلا خودش چه هنری دارد تخصصش چیست
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    4 13
    واقعا کاری به برنامه ندارم ولی حضرت اقا تو که متخصص همه چیزی خوبی،اره بابا.هنه چیز دان هیچ ندان
  • FR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    13 2
    با نظر ایشان موافقم متاسفانه داورهای خوب و با تجربه ای را انتخاب نکردند و یکی دوتا از این داورها انگار آمده اند که توی سر شرکت کننده بزنند طرز برخورد داورها و داوریشان متاسفانه زیر صفر است!
  • ... IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    12 1
    من کلا از اين برنامه خوشم نميومد و نگاهش نمي کردم طرز نگاه و برخورد احسان عليخاني خيلي بده هست . ولي از شخصيت و وقار و نجابت امين حيايي خيلي خوشم ميومد ..اينم نظراتم مال ديدن قسمتهاي خلاصش تو تلگرامه
  • پلنگ IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    2 6
    تو خوبی بابا عمو
  • امیر IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    0 2
    ببخشید پس معنی استعداد یابی چیه این حرف ها درسته اما مهم اینه که این برنامه پر مخاطب شده هست و خواهد بود.
  • هانیه IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    0 5
    تو بلدی بیا داوری کن چرا پنهان شدی !!!
  • هانیه IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    0 5
    اونایی ک خیلی منتقدای خوبین فکر کنید برنامه ساخته نشده بود اون موقع خیالتون راحت میشد...
  • . IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    0 1
    اگ اسم برنامه استعداد یابیه پس چرا کسایی که مهارتشون عالی بود رو انتخاب میکردن؟ استعداد یابی یعنی یکی مثله آرمان ک شاگرد نونوایی بودو هیچ کلاسی نرفته بود اما صداش فوق العاده بود.ن پارسا خائف ک کلی کلاس رفته بود و واسه صداش هزینه کرده بود. یکی مثله محمد زارع ک جایی واسه تمرین حرکاتش نداشت.یکی مثله ساسان ک از ی منطقه محروم اومده بود.اگ واقعن بنا ب کشف استعداد بوده پس برنامه عصر جدید از هدفش خارج شده بود.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    0 2
    این برنامه کپی هست اما کپی اش راهم خوب اجرانکردند داوران که خیلی مغرضانه برخورد کردندبخصوص قسمتهایی که اصلا صلاحیت ن طی ردادن رابخاطر اینکه تجربه اون رشته رو ندلشتند نظر می دادند ثانیافیگورهاشونم چه مجری چه مثلا داوران آنچنان با ژست های آبدوغ خیاری توام بود که بیشتر مسخره نشانشان میداد.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    9 0
    به نظرمن عصر جدید بهترین برنامه ای بود که من تاحالا تو عمرم دیدم هم داوراش خوب بودن هم مجری وهم شرکت کنندگان اگر کسی مشکلی داره خوب نبینه چون احسان علیخانی کسی رو مجبور نکرده و کسی که از این برنامه ایراد میگیره حتما کم استعداده و به شرکت کنندگان حسادت میکنه به هر حال عصر جدید خیلی هم برنامه خوبیه