وجود فساد در مدیریت شهری، دلیل حذف مدیران سالم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس فراکسیون شفافیت شورای عالی استان‌ها گفت: امروزه وجود فساد در مدیریت شهری اجازه فعالیت به مدیران سالم را نمی‌دهد.

حمید بادامی نجات، رئیس فراکسیون شفافیت شورای عالی استان‌ها در نشست فوق‌العاده این شورا با تأکید بر اینکه شفافیت بزرگ‌ترین ابزار بهره‌وری است، گفت: شفافیت اگر در هر سازمانی انجام شود، موجب بهره‌وری می‌شود و هرچقدر ما بتوانیم شفافیت را افزایش دهیم، آنگاه با کاهش فساد مواجه می‌شویم.

رئیس فراکسیون شفافیت شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه حکمرانی شهری بر پایه شفافیت است، افزود: شهرداری به دلیل آن که حجم بالایی از خدمات‌رسانی را بر عهده دارد، جزء نهادهایی است که احتمال بروز فساد در آن نیز بیشتر است و یکی از کارآمدترین روش‌ها بحث شهرداری شیشه‌ای است.

بادامی نجات با بیان اینکه بزرگ‌ترین ابزار در مقابله با فساد، شفافیت است، گفت: شوراهای شهر و شورای عالی استان‌ها می‌توانند از بروز فساد و رانت در مدیریت شهری استان‌ها جلوگیری کنند و شفافیت در تمام شهرها و استان‌های کشور نهادینه شود.

او تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که اگر مدیری، سالم و میل به انجام شفافیت داشته باشد، فساد موجود در مدیریت گاه به مقابله با او پرداخته و موجب حذف او می‌شود.

رئیس فراکسیون شفافیت شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه شفافیت به نهاد شهری کمک می‌کند، گفت: حوزه شفافیت در اداره شهر نقش مهمی دارد و جایگاه نظارتی شورای شهر جزء یکی از نهادهای موثر در این حوزه است، زیرا ما به لحاظ قانون هیچگونه نقصی نداریم و می‌توان به این نکته اشاره کرد که مشکل امروز عمل نکردن به قانون است.

بادامی نجات تأکید کرد: شفافیت در برخی از شهرها ایجاد شده و در برخی دیگر نیز نیمه مانده است و در این میان تعدادی از استان‌ها نیز هیچ اقدامی در مسیر شفافیت نکرده‌اند.

او با اشاره به اجزای سامانه شفافیت، گفت: بودجه شهرداری، گزارش عملکرد، عوارض پرداختی، تعرفه بهای خدمات، اطلاعات مدیران، مصوبات شورا و غیره می‌تواند از اجزای سامانه شفافیت باشد و ما باید شفافیت را از خودمان آغاز کنیم و همه مردم را در جریان اقداماتمان قرار دهیم.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =