فعالیت تیم های نظارتی دامپزشکی در البرز آغاز شد

جماران نوشت: همه ساله در ایام ماه محرم هیات های مذهبی استان البرز به ذبح قربانی و توزیع نذورات بین نیازمندان و مردم می پردازند. بر همین اساس برای پیشگیری از بیماری ها ، تیم های نظارتی اداره کل دامپزشکی استان البرز طرح ویژه پایشی اجرا میکنند.

دکتر علیرضا جمالی  معاون اداره کل دامپزشکی استان البرز  با بیان اینکه دامپزشکی در این ایام خدمات رایگان به دسته های  عزاداری ارایه می‌دهد، افزود: اجرای سنت قربانی در مسیر هیات‌های عزاداری نیازمند توجه به رعایت بهداشت و سلامت مردم است.
وی اظهار داشت: به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام، مردم باید در ایام ماه محرم از کشتار دام در معابر عمومی تا حدامکان خودداری کنند.
وجود بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک و قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب کریمه کنگو بر اهمیت رعایت بهداشت از سوی مردم و هیات های مذهبی می افزاید.
جمالی ادامه داد: پرهیز از کشتار دام‌های بیمار، شستشوی محل ذبح دام با مواد ضدعفونی کننده، دفن بهداشتی آلایش غیرخوراکی و ... از جمله اقدامات بهداشتی است که می تواند پس از ذبح دام صورت گیرد.
وی بیان داشت: در این ایام تعداد هفت تیم ثابت و ۱۰ اکیپ سیار متشکل از ۱۵ نفر دامپزشک ، ۱۷ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۰ نفر از ناظرین شرعی در استان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند .

مردم البرز می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن رایگان ۱۵۱۲ تماس گرفته تا اکیپ‌های سیار دامپزشکی بلافاصله در محل حاضر و نسبت به معاینه دام های قربانی اقدام کنند.
معاون سلامت دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: همچنین اکیپ‌های ثابت دامپزشکی نیز در مراکز دامپزشکی شهرستان های استان  مستقر بوده و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و عزاداران حسینی هستند.

استان  حدود سه میلیون نفری البرز بیش از سه هزار هیات مذهبی دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =