خدمت‌رسانی ۲ هزار نیروی درمانی هلال احمر در راهپیمایی اربعین

ایرنا نوشت: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از خدمات رسانی ۲ هزار نیروی درمانی هلال احمر در عملیات راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی سال ۹۸ خبر داد.

محمد تقی حلی ‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر،  در نشست خبری افزود: مقرر شده تا یک‌ تیم درمانی ۲ هزار نفره نیروی درمانی متخصص اعم از داخلی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، ارتوپدی، زنان و جراحی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی؛ از هشتم صفر تا پایان روز اربعین به عراق اعزام شوند.

وی ادامه داد: امسال هلال احمر خدمات درمانی خود به زائران را در قالب پایگاه های امدادی بین‌راهی و درمانگاه ها ارائه می‌کند که این مراکز امدادی با یک شبکه منسجم ارتباطی به یکدیگر متصل بوده و همانند یک مرکز درمانی جامع به زائران خدمات می دهند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر افزود:  پایگاه های درمانی هلال‌احمر شامل ۴ ساختمان در نجف اشرف، ۶ پایگاه و پست در بین راه نجف به کربلا، ۷ پایگاه و پست در کربلای معلی، یک پست در سامرا، ۳ پست در کاظمین در خدمت زائران خواهد بود و یک پست در امامزاده سید محمد و یک پایگاه امدادی در حله آماده ارائه خدمات درمانی است.

حلی ساز گفت: در هر پست و پایگاه یادشده،  پزشکان، پرستاران، تکنسین‌های اورژانس و امدادگران به صورت شبانه‌روزی در خدمت‌رسانی آماده‌اند که در این راستا حدود ۱۶۰ تن انواع دارو و تجهیزات پزشکی،  همراه ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴۰ دستگاه آمبولانس به کشور عراق اعزام خواهند شد.

۲۳۵۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =