باور ۳۷۳ با مهندسی معکوس و کپی‌برداری از اس۳۰۰ ساخته شده است؟

ایرنا نوشت: معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر این‌ که سامانه باور۳۷۳ پاسخگوی هرتهدیدی است، گفت: انهدام هواپیمای بدون سرنشین "گلوبال هاوک" آمریکا توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی انجام شد.

امیر سرتیپ دوم "محمد خوش قلب"، معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش به رونمایی از سامانه باور ۳۷۳ اشاره و آن را بسیار پیشرفته‌تر از سامانه‌های کلاس خودش دانست و گفت: شاید در اذهان عمومی بیشتر در این حوزه صحبت شود که باور ۳۷۳، کپی از سامانه موشکی ۳۰۰ S است. اما واقعیت این است که ما باور ۳۷۳ را با نگاه به سامانه‌های موجود تأثیرگذار در دفاع یکپارچه در دنیا و قابلیت‌های همه اینها الگوبرداری کرده‌ایم و مهندسی معکوس انجام نداده‌ایم؛ یعنی این نبوده است که یک سامانه ۳۰۰ S داشته باشیم سپس ۳۰۰ S را خرد کرده تا مهندسی معکوس کنیم. ما باور داشتیم که باور ۳۷۳ را به نتیجه می‌رسانیم.

وی ادامه داد: باور ۳۷۳ قابلیت‌های بسیار زیادی دارد، مهمترین قابلیت این سامانه این است که در کنار همه قابلیت‌های فنی و عملیاتی، یک سامانه بومی است، یعنی ما در این سامانه نقطه گلوگاهی نداریم، نقاط مبهم تکنیکی و فنی و مهندسی برای ما در این سامانه دیده نشده است. این سامانه هم از ابعاد کشف، درگیری، موشکی، در تمامی حوزه‌ها یک سامانه کاملاً بومی و تأثیرگذار در حوزه دفاع هوایی است. اکنون باور ۳۷۳ در رقابت بسیار نزدیک و حتی بسیار جلوتر از سامانه‌های کلاس خودش است و این شعار نیست، قطعاً امروز که ما سامانه باور ۳۷۳ را در اختیار گرفتیم یک جهش بسیار بزرگی در بازدارندگی دفاعی مقابل تهدیدات دشمن برایمان ایجاد شد.

امیر خوش قلب در ادامه تصریح کرد: سامانه باور ۳۷۳، سامانه‌ای است که مقابل انواع تهدیدات می‌تواند فعالیت انجام دهد و پاسخگو در مقابل هر نوع تهدیدی است. اما به دلیل مسائل امنیتی نمی‌توانم همه قابلیت‌های آن را برای شما بگویم، این سامانه علیه همه نوع تهدید از جمله تهدیدات ارتفاع بلند، دوردست، بالستیک، کروز، آیرودینامیک، هواپیماهای پنهان کار و بسیاری از تهدیدات پیش روی ما که در حوزه تهدیدات هوایی متصور است، پاسخگو است.

217217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =