۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
رایس: «بولتون» مجبور شد برود

فارس نوشت: وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در خصوص اخراج مشاور امنیت ملی ترامپ، گفت: «بولتون مجبور شد برود»

«کاندولیزا رایس» وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در خصوص اخراج «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ در روز سه‌شنبه،گفت،‌ در یک درگیری میان رئیس‌جمهور و مشاورش، انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور باقی بماند.

 

براساس گزارش «اسپوتنیک»،  رایس گفت: «من فکر می‌کنم یک نوع اختلاف‌نظر طولانی‌مدت میان جان و رئیس‌جمهور و شاید با افراد دیگر در دولت وجود داشته باشد.»

وی در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز»، ترامپ را برای تصمیم‌ لغو نشست با طالبان افغانستان، تحسین کرد و گفت: «من خوشحالم که او این تصمیم را گرفت چون فکر می‌کنم طالبان به این نتیجه رسیده است که ما بیش از آنها خواهان توافق هستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که از نظر او گفت‌وگوهای این کشور با طالبان به انتها رسیده و این مذاکرات «مرده» است. روزنامه واشنگتن پست نیز در این خصوص نوشت که اختلافات میان مسئولان آمریکایی موجب شکست گفت‌و‌گوها با طالبان شده است.

وی با اشاره به حمله یازده سپتامبر که توسط القاعده انجام شد، گفت: «ما نمی‌خواهیم که به مردم افغانستان پشت کنیم و قطعا نمی‌خواهیم که در موقعیتی باشیم که 18 سال پیش بودیم.»

رایس در دولت «جورج دابلیو بوش» به عنوان مشاور امنیت ملی هم خدمت می‌کرد و پیش از انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه با جان بولتون کار می‌کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته از سمتش استعفا کند.

جان بولتون لحظاتی بعد از این توئیت روایت جدیدی از این استعفا مطرح کرد. او در توئیترش نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.»

با آنکه هنوز گمانه‌زنی‌های متعددی درباره دلایل اخراج بولتون وجود دارد، برخی منابع خبری، احتمال دخیل بودن اختلافات او با ترامپ در این اخراج را محتمل‌تر دانسته‌اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1298482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =