واکنش امارات به طرح نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری

فارس نوشت: امارات ضمن مخالفت با اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این رژیم، آن را «اقدامی خطرناک» توصیف کرد.

 «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی امارات اظهارات نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی در صورت پیروزی در انتخابات را محکوم کرد.

آل نهیان گفت: «این اظهارات نتانیاهو اقدامی خطرناک و نقض تمامی معاهدات و قوانین بین‌المللی و نیز سوء استفاده انتخاباتی به فجیع‌ترین شکل آن است بدون آنکه کم‌ترین اعتباری برای قوانین بین‌المللی قائل باشد و حتی تلاش‌های جامعه جهانی برای دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز مسئله فلسطین را نادیده می‌گیرد.»

طبق گزارش خبرگزاری امارات(وام)، آل نهیان تأکید کرد که این قبیل تبلیغات انتخاباتی غیرمسئولانه تهدیدی برای تلاش‌های سیاسی جامعه جهانی جهت دستیابی به راهکار منصفانه و عادلانه مسئله فلسطین به عنوان اصلی‌ترین مسئله اعراب و مسلمانان است.

وی همچنین از درخواست عربستان سعودی برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی جهت بررسی این اقدام خطرناک نتانیاهو، استقبال کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند.

او که در یک نشست خبری در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1298621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    1 0
    واقعا خلفای امارات نمی خواهند بفهمند معامله قرن، خیانت قرن است، از انطرف کشورهای منطقه را تحریم می کنند، از انطرف اراضی فلسطین را می خواهند غصب کنند، واقعا نمی بینند