دفاع سایت محسن رضایی از پیشنهاد موسویان برای معامله امریکا با ایران

ایران نوشت:سایت تابناک نزدیک به محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیشنهاد حسین موسویان درباره تفاهم یا آنچه معامله امریکا و ایران خوانده حمایت کرده است.

سید حسین موسویان در یادداشتی که در میدل ایست آی منتشر کرده نوشته: اگر ترامپ دنبال یک معامله دوجانبه است، باز هم شانس وجود دارد اگر امریکا به قوانین بین‌المللی در موضوع هسته‌ای احترام بگذارد.دراین صورت، ایران به جای سیاست فعلی «خروج گام به گام از برجام» باید بلادرنگ از برجام خارج شده و همزمان عضویت خود در معاهده عدم اشاعه هسته‌ای (ان پی تی) را به تعلیق درآورده و سپس با ترامپ در مورد یک معامله «حقوق هسته‌ای در برابر تعهدات هسته‌ای» درچارچوب معاهده ان پی تی وارد مذاکره مستقیم شود.نتیجه این مذاکرات هم باید این باشد که امریکا تمام تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای را لغو کند و متقابلاً ایران تمام تعهدات هسته‌ای در چارچوب ان پی تی را بپذیرد.
سایت تابناک هم در همین باره نوشته است: طبیعتاً معامله خوب برای مردم ایران یعنی به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی هسته‌ای، رفع همه تحریم‌های هسته‌ای و حتی غیر هسته‌ای که رئیس جمهوری امریکا اعلام کرده در این زمینه مشکلی ندارد و مدعی شده بیشتر نگران دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است که البته ما از این بابت هیچ مشکلی نداریم، چون بر اساس فتوای رهبر انقلاب، «ایران تلاشی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد کرد، زیرا دسترسی به چنین سلاحی را حرام می‌داند.»
همان طور که «حسین موسویان» مذاکره کننده اسبق هسته‌ای و استاد دانشگاه پرینستون امریکا پیشنهاد کرده، اگر ترامپ معامله خوبی با ایران می‌خواهد انجام بدهد، بهتر است جمهوری اسلامی ایران به جای سیاست فعلی «خروج گام به گام از برجام» باید بلادرنگ از برجام خارج شده و همزمان عضویت خود در معاهده عدم اشاعه هسته‌ای (ان پی تی) را به تعلیق درآورده و سپس با ترامپ در مورد یک معامله «حقوق هسته‌ای دربرابر تعهدات هسته‌ای» در چارچوب معاهده ان پی تی وارد مذاکره مستقیم شود.
32302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1299506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی در آمریکا US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    1 1
    مشکل اینه که ترامپ برعکس اوباما اهل توافق کردن و وفای به عهد نیست. از نظر ترامپ شارلاتان توافق یعنی من دیکته می کنم و شما اجرا کنید. این میشه توافق. ببینید با همه دنیا هم همینجوری برخورد کرده. حتی توافق نیم بند با نخست وزیر کانادا رو هم تو هواپیما در راه برگشت لغو کرد. شما فقط یک نمونه توافقی که ترامپ انجام داده باشه نشون بدید که پایدار مونده و نتیجه داده. ترماپ می خواد آکریکا و دینا رو مثل یک شوی پر حاشیه تلویزیونی اداره کنه که مردم فقط از دیدنش سرگرم بشن. نه اینکه براشون فایده ای بیشتر از این داشته باشه.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    2 1
    خطرناکه. دوباره تحریم های شورای امنیت پیش میاد. هیچ تضمینی نداره که ایران خارج بشه و ترامپ به تعهداتش عمل کنه و معاهده دوباره بنویسه. اونوقت گوشتمون می ره زیر دندون گربه. ما نباید چین و روسیه را از دست بدیم و یکهو بپریم بغل ترامپ
  • MY ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    0 2
    حالت خوبه؟ واقعا میفهمی تو چه بازی ممکنه وارد بشیم که همش باخت خواهد بود؟